Hysteriskt symtom

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Hysteriskt symtom

Inläggav Harald Davidsson » 30 jul 2012 08:38

varför har moderatorgruppen en röd signalaktig färg på sina namn,
beror det kanske på att ett hysteriskt symtom bubblat upp till ytan,

om ni vill skilja er åt från oss andra,
välj då en liten mjuk blåaktig färg

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Re: Hysteriskt symtom

Inläggav Marko » 30 jul 2012 12:28

Harald Davidsson skrev:varför har moderatorgruppen en röd signalaktig färg på sina namn,
beror det kanske på att ett hysteriskt symtom bubblat upp till ytan,

om ni vill skilja er åt från oss andra,
välj då en liten mjuk blåaktig färg


Jag tycker det är hysteriskt med alla former av titlar som är till för att skapa sociala status. Det ligger en fara med att klassifiera människor, och det är risken för att saker går fel. Det kan vara fördel att använda titlar när det finns ett behov för ett arbete. man kan strukturera upp och ge olika personer mer dedikerade arbetsmoment.

Att lysa med moderator titeln i orange, såg jag som utstickande och fyllde ingen större funktion.. sen blockade jag din avatar förr, gillar inte den utstickande oranga färgen du bär fram ;) symboler som symboler... samma färg och samma budskap.

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Re: Hysteriskt symtom

Inläggav freddemalte » 30 jul 2012 13:58

Harald Davidsson skrev:varför har moderatorgruppen en röd signalaktig färg på sina namn,
beror det kanske på att ett hysteriskt symtom bubblat upp till ytan,

om ni vill skilja er åt från oss andra,
välj då en liten mjuk blåaktig färg
Så Harald . . känns det bättre nu?

Hälsar Fredrik
Moderator och Administratör
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Re: Hysteriskt symtom

Inläggav scirocco » 30 jul 2012 14:32

Jag vill ha det mera som lila

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Re: Hysteriskt symtom

Inläggav freddemalte » 30 jul 2012 15:12

scirocco skrev:Jag vill ha det mera som lila
Hej scirocco

Ok, vi kan kanske köra ett byte igen om ett halvår eller så . . . :D

Hälsar Fredrik
Moderator och Administratör
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Re: Hysteriskt symtom

Inläggav scirocco » 30 jul 2012 15:37

Jaa! Det blir spännande att vänta på. Det kanske inte blir rätt lila nyans,då känns det lite nervöst och oroligt att vänta eller så blir det just en sån vacker som jag tänker mig. Då blir väntan lite roligare när jag tänker så.
Faktiskt så får det va i vilken färg som helst för min del,jag bara roar mig på min semester. Men om ! så lite åt det mörkare lila.. Tänker ibland på den lille prinsen(sagan om) . När flygaren tänker på hur han har det därute. Om hans får har ätit upp rosen eller inte. Hela hans sinnesstämning förändras allteftersom han föreställer sig de olika scenariona. Jag tror han saknade den lille prinsen..

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Re: Hysteriskt symtom

Inläggav Marko » 30 jul 2012 15:57

Jag föreslår grön färg med 96% transparens, fontsize 125 och blink aktiverad.

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Re: Hysteriskt symtom

Inläggav freddemalte » 30 jul 2012 17:09

scirocco skrev:Jaa! Det blir spännande att vänta på. Det kanske inte blir rätt lila nyans,då känns det lite nervöst och oroligt att vänta eller så blir det just en sån vacker som jag tänker mig. Då blir väntan lite roligare när jag tänker så.
Faktiskt så får det va i vilken färg som helst för min del,jag bara roar mig på min semester. Men om ! så lite åt det mörkare lila.. Tänker ibland på den lille prinsen(sagan om) . När flygaren tänker på hur han har det därute. Om hans får har ätit upp rosen eller inte. Hela hans sinnesstämning förändras allteftersom han föreställer sig de olika scenariona. Jag tror han saknade den lille prinsen..
Hej scirocco

Jag har nu skirivit in i min iPhone-kalender att färgen ska bytas om exakt ett halvår. Det kommer att bli mycket spännande och jag skickar ett PM till dig när färgändringen är genomförd, 2013-01-30 8-[

Hälsar Fredrik
Moderator och Administratör
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Re: Hysteriskt symtom

Inläggav scirocco » 30 jul 2012 19:00

Detta kommer att bli mitt roligaste halvår någonsin! Jag älskar att vänta.

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 2627
Blev medlem: 17 okt 2003 21:44
Ort: Årsta
Kontakt:

Re: Hysteriskt symtom

Inläggav Jörgen » 30 jul 2012 21:08

Jag tor jag har hittat precis rätt lila nuance,
luta er tillbaka och njuta bara...

Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Hysteriskt symtom

Inläggav Harald Davidsson » 31 jul 2012 06:29

det var en fin mjukis-f'ärg


Återgå till "Feedback"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster