Moderering

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Moderering

Inläggav Anne » 23 aug 2012 11:53

Kan lika gärna vädra det offentligt (ett skäl kan ju vara att visa människor hur man beter sig i en situation som denna). Fredde, jag trodde på dig som moderator. Den tekniska biten klarar du galant, men bemötandet... Kan förstå om någon klantar till det ibland, eller får ett utbrott. Men bedrägligt beteende? Nej. Jag föreslår att du avsäger dig moderatorposten tills du har mognat till. Jag har ockå varit ung och ser således inte ner på dig, men du är helt enkelt inte redo för en sån här uppgift än.

Jag är stillsam och tystlåten av mig, men idag hörde jag en småtting gallskrika. Till slut ropade jag vänligt ut från fönstret: "Hallå där dagisfröken, kan jag hjälpa till med nåt?" En tant kom gående bakom rutschkanan och frågade vad jag sa. Jag upprepade. Hon tackade nej, berättade att det var inskolning nu och en del barn saknade sina föräldrar, lite vänligt så där. Men nog sjutton började de anstränga sig sedan. Förstår inte varför jag måste säga till. Tycker inte om att behöva säga till. Är det så att så många människor inte kan agera ok utan övervakning?

Lite glidande från topic, men relevant. Jag har förstått att det inte är så många som beter sig som mig. Som igår när jag skulle handla cigg. Expediten ger mig alltid ett hårdpack, slår inte fel och så får jag be om ett mjukpack. Hur som helst han förde en hetsig dialog i mobiltelefon när jag kom in. Väntade lite snällt. Efter köpet sa han inmatat "ha en trevlig dag". Jag sa "detsamma, hörde att du var lite upprörd, hoppas att det kommer att ordna sig" med ett leende. Jag förstår att folk inte gör så. Hur som helst började han skratta och gav mig v-tecknet. Det vore mycket mysigare om sånt fanns lite mer, så ta lärdom och våga :)

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Moderering

Inläggav freddemalte » 23 aug 2012 12:05

Tack för dina synpunkter lynx

Jag har i nuläget inte för avsikt att avsäga mig något utan behåller denna funktion så länge jag finner det meningsfullt /så länge jag har tid med det och så länge Johan Ågren vill ha min hjälp.

Jag ska noga beakta de tankar du framför och se om det är något som jag kommer göra annolunda framöver.

Hälsar Fredrik
Moderator och Administratör
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Moderering

Inläggav Johan Ågren » 23 aug 2012 16:03

Nu får du ge dig Lynx. Tycker Freddemaltes bemötande är exemplariskt. Om fler kunde ha hans respektfulla och vänliga bemötande i sina texter så skulle forumet lyfta.

Användarvisningsbild
Cosmic philosopher
Inlägg: 601
Blev medlem: 24 jan 2007 20:42
Ort: Jämshög

Moderering

Inläggav Cosmic philosopher » 24 aug 2012 00:15

Johan Ågren skrev:Nu får du ge dig Lynx. Tycker Freddemaltes bemötande är exemplariskt. Om fler kunde ha hans respektfulla och vänliga bemötande i sina texter så skulle forumet lyfta.


Jag instämmer helt med dig Johan! Fredrik är en pärla här och han gör en lysande insats här på forumet.
"Det är så kul och nyttigt att leka,fantisera och jollra som ett barn ibland. Man kan inte ta livet på allvar utan att leka. Ur allvaret föds leken och ur leken föds allvaret"

Hälsar
Cosmic philosopher

http://www.facebook.com/mikael.johnsson1

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Moderering

Inläggav Marko » 24 aug 2012 00:42

LOL

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Moderering

Inläggav Anne » 24 aug 2012 00:45

Har inga som helst tvivel angående Freddes IQ-kapacitet. Tänker han efter nu så förstår han, räcker väl så? Jag är inte ute efter att förnedra någon.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Moderering

Inläggav Marko » 24 aug 2012 00:53

IQ har inget med moderering att göra,
Det är vad man gör som avgör. EQ har heller inget med moderering att göra.
Det är fortfarande vad och hur man gör som är det som betyder.

Fredrik har mitt förtroende som moderator,
vad jag än gillar med honom som person.
Människor reagerar olika på uttalanden.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Moderering

Inläggav Anne » 24 aug 2012 01:00

Det är bra, marko. Själv har jag inte det, men jag hoppas på förbättring.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Moderering

Inläggav Marko » 24 aug 2012 01:05

Lynx,
Jag ser att han gjort det mesta vettigt som moderator.

Att ta bort något som en användare skriver, är ofta något som upplevs obehagligt för den person som blir drabbad. Jag har inte fått se något direkt mer än ett inlägg som drabbade zokrates. Tycte just då att det var rätt att ta bort inlägget, med den motivering som var utskickad via pm. /om jag mins rätt.

Vad en person subjektivt säger har inget med moderering att göra,
Det är vilka inlägg som släpps igenom eller inte som avgör.

Dock tvivlar jag på att en subjektiv personliga bild är lämplig som metod vid moderering . Börjar någon ta bort allt som denne själv inte gillar, ja då är det något fel och denne passar inte som moderator.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Moderering

Inläggav Zokrates » 24 aug 2012 02:38

Minns inte vad som censurerades marko, ej heller nått pm, då det enda sådant som skett var före din tid här.


Återgå till "Feedback"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst