Vad läser Du just nu?
Moderator: Moderatorgruppen
- tomtefader
tomtefader skrev:Läste Blindheten för ett tag sedan. Roande bok med allvarliga undertoner! Knivskarp språkbehandling av portugisen tidvis, om än i överlag aningen stressad.
Jag håller med, har lite svårt för hans sätt att skriva, blir förvirrad av att ibland inte ha koll på vem som säger vad, då han inte särskiljer dialog från berättelsen.
Men är ändå bestämd att läsa klart den, måste ju få veta hur den slutar.
Engelska process och kvalitets dokument som jag skall ha genomgång om för Nordiska tekniker. Dessa britter, kan man krångla till det gör de det, ju mer sidor text desto bättre betallt tyx det.
Annars läser jag just nu en annan representant för det engelska språket, som faktiskt kan få till det.
Myternas Historia av Karen Armstrong. En reletivt liten sammanfattning av myterna och deras utveckling och ursprång. Hon har skrivet betydligt tyngre populärvetenskapliga verk. Kolla in henne för om ni är intreserde av religionshistoria mm.
Jag undrar om någon har något annan författare inom samma eller närbesläktade områden att föreslå?
Annars läser jag just nu en annan representant för det engelska språket, som faktiskt kan få till det.
Myternas Historia av Karen Armstrong. En reletivt liten sammanfattning av myterna och deras utveckling och ursprång. Hon har skrivet betydligt tyngre populärvetenskapliga verk. Kolla in henne för om ni är intreserde av religionshistoria mm.
Jag undrar om någon har något annan författare inom samma eller närbesläktade områden att föreslå?
Läser just nu, The Pillars of Earth av Kent Follet. En MYCKET spännande bok med olika karaktärer som man verkligen fasntar för ^^
"I would not know what the spirit of a philosopher might wish more to be than a good dancer." - Fredrich Nietzsche
Skyline skrev:Änglar och demoner - Dan Brown :)
Väldigt spännande och intressant bok. Läste tidigare Da-vinci koden. Han blandar fakta, historia, påhittat och spänning på ett imponerande sätt. Antagligen fler här som läst den antar jag :roll:
/S
Läste Da Vinci koden förra vintern, mycket spännande. Emellanåt kunde jag inte låta bli att förföras av tanken på verklighet, att det kunde finnas ett uns av den i historien.
Men rolig läsning var det i alla fall. Såg även filmen, bra gjort tyckte jag.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Skogsälvan skrev:Jag läser ett manus som jag skrev för sisådär 10-15 år sedan och som Bonniers tackade nej till. Det är roligt. Ser ju en del dåligheter, men också en del guldkorn :)
Min första refus hösten 1970 var också från Bonniers. Sedan har jag skickat diktsamlingar, romaner, novellsamlingar till olika förlag under snart fyrtio år men ingen vill ge ut det. Nu har jag gett upp och lägger ut lite på http://www.poeter.se (lyrik) och på http://www.sockerdricka.nu (prosa). Men få läser, fattar vad jag skriver och reagerar på mina texter. Jag lägger ut lite texter här också och är tacksam för varje liten reaktion. Så jag antar att det jag skrivit mest är subjektivt, inkrökt skräp som inte intresserar andra. Men det är himla kul att skriva det. Dessutom har alltid mina närmaste undrat vad jag håller på med så det har alltid varit uppförsbacke och motvind med allt kreativt jag sysslat med, när jag växte upp och som vuxen. Men det är så kul att teckna och skriva att jag gör det ändå för att roa mig själv och Gud.
Life is a bitch and a piece of shit. Likgiltigheten är ofta så kompakt att det känns som om jag vore omgiven av egoistiska zombies - en sådan som jag väl är i andras ögon...
Med Viss Bitterhet
Algotezza
Algotezza aka Algotezza
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Läste dina dikter Skogis, fäste mig särskillt vid "Till ett barn" och "Ett möte". Den senare, fick mig att känna hur det verkligen kan vara, när människor drar åt olika håll.
Den första läste jag med ett leende i början, för att i slutet nästan bli tårögd....märkligt att en känsla kan förändras så snabbt med hjälp av bara ord.
Hoppas du fortsätter skriva....
Den första läste jag med ett leende i början, för att i slutet nästan bli tårögd....märkligt att en känsla kan förändras så snabbt med hjälp av bara ord.
Hoppas du fortsätter skriva....
Återgå till "Kultur - konstarterna"