TV-serier värda att följa

Konst, musik, litteratur, film, mat/gastronomi m.m. Estetik, konstens funktion/värde, konst-teori.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7794
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

TV-serier värda att följa

Inläggav Anders » 04 apr 2022 07:59

Har efter utflugna barn funderat på att avsluta Netflix men det kommer alltid nåt sevärt som får mig att fortsätta. Och det händer att bra serier dyker upp i typ SVT, även om det var ett tag sen nu.

Följer nu Bilder av Henne på Netflix, en rätt spännande thrillerartad serie om en tjej som upptäcker sin mors skumma förflutna. Och sen kollar jag ibland på Virgin River, feelgoodserie lite tuffare i smårufflig och småmysig liten ort i norra Kalifornien, den vackra sjuksköterskan som flyttar in, flyende traumatiska upplevelser och den snygge, skäggstubbige barägaren som krigat i Irak. Började kolla Midnight Mass. Thriller/Skräck men jag tycker den ballade ur efter ett par avsnitt. Just kollat klart en av alla kortserier baserade på Harlan Cobens romaner. Alltid dåliga slut men spännande under seriens gång.

Ser ni nåt vettigt på de "vanliga" kanalerna? Älskar svenska serier som Jordskott, och typ Bron. Annars kan jag tipsa om en massa bra serier på Netflix om ni råkar ha den kanalen.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

David H
Moderator
Inlägg: 5203
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: TV-serier värda att följa

Inläggav David H » 04 apr 2022 20:18

Jag tar gärna emot tips på Netflix-serier. Senast kollade jag på Kobra Kai-serien, uppföljare till Karate Kid-filmerna, som jag gillade delvis... men jag avbröt innan sista säsongen då jag tycker att det var lite för många grymma/obehagliga karaktärer. Istället började jag kolla på en lite snällare serie som heter "Pörni" på SVT, ett norskt familjedrama.

Annars följer jag Robinson, som jag nämnde i andra tråden, och det gillar jag. Idol brukar jag också följa.
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/


Återgå till "Kultur - konstarterna"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 41 och 0 gäster