Studiecirkel

Konst, musik, litteratur, film, mat/gastronomi m.m. Estetik, konstens funktion/värde, konst-teori.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Logos
Inlägg: 1827
Blev medlem: 23 nov 2008 23:32
Ort: Stortån och uppåt
Kontakt:

Inläggav Logos » 30 mar 2009 21:50

Jaha du gullgubben, boken är beställd. Men du kan vara lugn, vi håller vårt förhållande på en platonsk nivå. Det är ju ett visst geografiskt avstånd och jag brukar ändå somna vid niotiden när ungarna är lagda, så det blir inte så mycket tid för kärlek.

Och när det gäller onlinetexter så är det kanske inte alla som likt mig har tillgång till obegränsat med utskrifter på jobbet? Sorry i så fall, det är riktigt praktiskt ibland  :)
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's YOUR MIND

Användarvisningsbild
Midgårdsormen
Inlägg: 307
Blev medlem: 15 jan 2009 11:27
Ort: En befruktning

Inläggav Midgårdsormen » 30 mar 2009 23:24

Jag väntar nu post...spännande! Dock är jag lite nervös inför detta första ligget, filosofiskrift-oskuld som jag är. Men nu är det alltså dags: jag skall bli en man. Minns ni er första gång?

Avantgardet skrev:Då "lockar" jag väl med att utföra en rektoskopisk undersökning på dig med ett basebollträ, fortfarande intresserad?


Tror inte du har något baseballträ, Vanten (eller skall jag kanske tolka det bildligt, din lille snuskbuffel där?  :wink: ); om du någonsin haft ett skulle du väl redan täljt tändstickor av det för att tända dina brajamajor med. Och ponera att du införskaffar ett: ja, då är du ändå varmt välkommen att försöka med dina tilltag; jag väntar på att få greppa dig i nackskinnet och förse ditt yttre med het tjära och färgglada påskfjädrar samt moderatdekaler innan jag utför titthålskirurgi med en ståltråd genom ditt urinrör och spelar melodifestivalmusik för dig.
Är jag druvan eller vinet eller är jag bara
märkvärdig som skriver detta?

Användarvisningsbild
Avantgardet
Inlägg: 8885
Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
Ort: Socialklass III

Inläggav Avantgardet » 31 mar 2009 01:33

Fication, på sätt och vis ville jag inte göra våld på andras läsningar men ser jag ett absolut behov för det kan jag väl spela vuxen för en sekund eller två. Riktigt kul att du också vill vara med på ett hörn, att idén fick så pass mycket respons överhuvudtaget. Själv kan jag ju tycka att det är väl det mest självklara att styra upp resurserna på ett sånt här sälle till. För alla är ju trots allt inte stolpskott och överlevande aborter. Jag har mina känningar om att just den text det gäller ("Skiss till en känsloteori") kan generera en riktigt fruktbar diskussion.

I övrigt.... måste säga godnatt för idag. Out...

Fan illa när andra har bättre koll på läget än jag själv. Inte van känslan. Ensamt på toppen. Skönt att få ta en paus ibland.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Ling
Inlägg: 1266
Blev medlem: 13 okt 2007 18:09

Inläggav Ling » 31 mar 2009 10:48

Sådärja, nu är boken beställd. Känner en förväntan inför detta :)

Användarvisningsbild
Logos
Inlägg: 1827
Blev medlem: 23 nov 2008 23:32
Ort: Stortån och uppåt
Kontakt:

Inläggav Logos » 01 apr 2009 13:23

Ska vi be om ett eget subforum? Kunde ju vara en tanke bakom det så att vi inte tar upp någon annan stackars oskyldig forumdel?
What's the ugliest

Part of your body?

Some say your nose

Some say your toes

But I think it's YOUR MIND

Användarvisningsbild
Avantgardet
Inlägg: 8885
Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
Ort: Socialklass III

Inläggav Avantgardet » 01 apr 2009 19:03

Äh, det tror jag väl inte, vi kan väl skapa en ny tråd under litteratur för den bok som läses. Helt otroligt, helt plötsligt är det onsdag, det har gått fyra dar och däremellan har jag bara haft kortare stunder då jag varit vaken och otrevlig. Tur att jag inte har varit och flyttat på nåt, eller ens gjort just nånting, då hade jag ju inte vetat hur eller var det skulle vara. Antar att jag så smått kan sätta igång nu alltså.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Ling
Inlägg: 1266
Blev medlem: 13 okt 2007 18:09

Inläggav Ling » 01 apr 2009 21:57

Fick min bok idag, var tvungen att börja läsa lite försiktigt. Hmm, undrar vad det blir av detta abstrakta.

Användarvisningsbild
Avantgardet
Inlägg: 8885
Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
Ort: Socialklass III

Inläggav Avantgardet » 01 apr 2009 22:07

Om det blir nåt sånt så löser vi det.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"


Återgå till "Kultur - konstarterna"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster