Nostalgi tripp

Konst, musik, litteratur, film, mat/gastronomi m.m. Estetik, konstens funktion/värde, konst-teori.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Ling
Inlägg: 1266
Blev medlem: 13 okt 2007 18:09

Inläggav Ling » 07 apr 2009 07:28

Avantgardet,

vad vill du åstadkomma med ditt inlägg, mer än att klanka ner på Phileas för att han valde en annan väg än du? Alla vill inte leva som du, det finns de som anser att den typen av liv inte är det optimala. Men ditt inlägg förvånar mig inte det minsta, du har ett sätt att romatisera ditt sätt att leva, det är det enda rätta för att få leva ett fritt liv, utan att klassas som småborglig. Ibland vet jag inte om jag ska ta dig på allvar, eller om du bara spelar ett spel för galleriet. Men men, alla väljer vi väg, ibland rätt ibland fel.

Phileas Fogg
Avstängd
Inlägg: 154
Blev medlem: 22 feb 2009 10:33

Inläggav Phileas Fogg » 07 apr 2009 18:58

Ska jag vara ärlig så får jag inga trippar något mera. Jag vet hur man tillverkar amfetamin och har tillverkat det själv ett par gånger. Jag förökte göra en egen hemmagjord drog men det vart bara någon form av olja som jag inte kunde bli hög av.

Nej tack!!

Abaddon är i vägen för mig att leva och jag faller i evigheternas evigheter utan Gud. Här hör ingen mig ropa!

En häxa försökte göra så att Gud syndade genom att dödscharma mig. Och nu faller jag! Jag har fallit i ett par evigheter! jag varit därutanför med hundarna, avgudadyrkarna, mördarna, lögnarna och trollkarlarna. Abaddon eller appylon som ängeln heter på grekiska är i vägen! jag har har känt på gehennas eld, jag har ock känt på åklagarens ande! endast pga att jag intresserade mig för det ockulta.

Om Gud plockar upp mig från det bottenlösa djupet så kommer jag vara evig tacksam. Här nere kan jag inte känna på Guds förlåtelse! det är synd. Men dock mitt eget fel! Bara för att jag lät mig dödscharmas!

Användarvisningsbild
Avantgardet
Inlägg: 8885
Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
Ort: Socialklass III

Inläggav Avantgardet » 07 apr 2009 19:09

Grubbla på det ett tag, Ling...

"Romantisera"? Att påstå att det är vad jag gör förutsätter redan antagandet att det skulle vara något "fel" med mitt sätt att leva. Varför skulle förresten enbart en bild av mig som nåt slags offer i ständigt lidande vara "realistisk"? Och den småborgerliga tillvaron vara den självklart "rätta". Det var väl vad jag spontant reagerade på och som föranledde mig att utgjuta mig på det sättet som vi kan se i mitt föregående inlägg. Att "romantisera" är annars mig fullkomligt främmande, jag är realist through-and-through. Men det faktum att vi värderar olika är mig knappast främmande. Tacka fan att jag mår skit ibland som jag lever. Men det i sig betraktar jag inte nödvändigtvis som något "fel". Lidande är inte per automatik något som måste "åtgärdas" (med reservation för direkt livshotande lidande, svält och så vidare). Jag betraktar det snarast som en möjlighet att växa.

Vad som intresserar mig är varför du reagerar så starkt. Vad föranleder denna känslorespons hos dig? Tycker emellertid inte att jag "klankat ner på" Phileas Fogg. Jag rekommenderar att man de facto tar mig allvarligt, men alltid med en nypa salt. För jag vandrar ofta på en mycket tunn linje mellan ironi och saklighet, där jag nog vill påstå att jag menar båda sakerna på samma gång - och att endast genom att förstå det som en sådan dubbel affirmation är det möjligt att begripa vad jag säger. Det är alltså frågan om mer än bara uppräknande av faktum, det är inbegripet också ett förhållande till dessa faktum.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Avantgardet
Inlägg: 8885
Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
Ort: Socialklass III

Inläggav Avantgardet » 07 apr 2009 19:12

Skulle förstås aldrig rekommendera skitdroger som amfetamin och rohypnol, undviker själv sånt. Vissa kanske behöver dem, de påstår åtminstone det, men själv låter jag bli (annat än när man fintar i mig - vilket tyvärr inte är särskilt svårt då jag har ett slags oförmåga att tacka nej). Men det måste jag nog skriva upp på de personliga preferensernas konto. Och faktum kvarstår att det finns tillfällen där även dessa droger har en vettig tillämpning.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Phileas Fogg
Avstängd
Inlägg: 154
Blev medlem: 22 feb 2009 10:33

Inläggav Phileas Fogg » 07 apr 2009 19:18


Användarvisningsbild
Avantgardet
Inlägg: 8885
Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
Ort: Socialklass III

Inläggav Avantgardet » 07 apr 2009 19:20

Oooooh! Varför? Varför i helvete, Phileas? Tänk att jag ska behöva dras med den där bilden i mitt huvud, kanske aldrig nånsin kunna göra mig kvitt den.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 07 apr 2009 20:54

Avantgardet skrev:Oooooh! Varför? Varför i helvete, Phileas? Tänk att jag ska behöva dras med den där bilden i mitt huvud, kanske aldrig nånsin kunna göra mig kvitt den.


Slicka bort synen med denna doggy-girl.
http://www.madnessvideo.net/videos.aspx ... le_videos/


Återgå till "Kultur - konstarterna"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster