Nytt album för nedladdning

Konst, musik, litteratur, film, mat/gastronomi m.m. Estetik, konstens funktion/värde, konst-teori.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Nytt album för nedladdning

Inläggav Algotezza » 13 okt 2011 07:37

Hello music lovers!

Har ett nytt album klart för nedladdning - helt eller något spår:

http://www.ubetoo.com/store/algotezza/f ... pZ3tZuAo8k

Finns sådana gobitar som denna

<embed src="http://www.ubetoo.com/player-1.swf" width="640" height="390" allowscriptaccess="always" allownetworking="all" allowfullscreen="true" flashvars="config=http%3a%2f%2fwww.ubetoo.com%2fmediaconfig.aspx%3fmediaid%3d53540"></embed>

/A-a
Algotezza aka Algotezza

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 13 okt 2011 20:21

Somnade in till din låt,
fick en märklig dröm, ville inte vakna för att rytmerna vagga mig djupare in i en märklig värld av obalans och regelbundenhet som en klocka som tickade på med ett rassligt urverk.. rätt behagligt var det.
låten varade i ungefär en tjugo minuter, tiden är inte regelbunden när man faller in i drömmarna.

Dina låtar är nog bättre än dom där halugena svamparna som folk tar : )

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 14 okt 2011 07:20

Marko skrev:Somnade in till din låt,
fick en märklig dröm, ville inte vakna för att rytmerna vagga mig djupare in i en märklig värld av obalans och regelbundenhet som en klocka som tickade på med ett rassligt urverk.. rätt behagligt var det.
låten varade i ungefär en tjugo minuter, tiden är inte regelbunden när man faller in i drömmarna.

Dina låtar är nog bättre än dom där halugena svamparna som folk tar : )

Tack för visat intresse.

Om di där svamparnas verkan "inifrån" vet jag inget - har inte provat.

MVH

A-a
Algotezza aka Algotezza

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 14 okt 2011 12:36

Det där med svampar vet jag heller inget om,
men musik används ju för samma syfte, öka på känslor.

Musiken din är stundom grym och hoppas att folk som gillar denna stil kommer att hitta den.

vad vill du själv beskriva din musik, från en opartisk och objektiv syn ?

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 14 okt 2011 12:48

Marko skrev:Det där med svampar vet jag heller inget om,

Musiken din är stundom grym och hoppas att folk som gillar denna stil kommer att hitta den.

intuitiv unik relativt genre-oberoende - men mest åt electronica-hållet, funkar bäst om man sluter ögonen och sjunker in i den - med hörlurar på

ungefix så

/A-a
Algotezza aka Algotezza

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 14 okt 2011 12:57

Algotezza skrev:

intuitiv unik relativt genre-oberoende - men mest åt electronica-hållet, funkar bäst om man sluter ögonen och sjunker in i den - med hörlurar på

ungefix så

/A-a

Håller med om det där med ljudkvaliten. Den gör sig inte rätt på en laptop med piezo element med tunt ljud.
Dina topics har fått mig att vilja skapa lite musik själv. Ska lägga in en ny dist som klarar av Jack audio utan att hela systemet går ner i tystnad. (alsa funkar bra, men pulse är fortfarande inte helt utvecklat och bra)

Jag skulle vilja köpa ett litet midi-keyboard med, och när jag får pengar så ska jag köpa dem och koppla till programmet qsynth, alsasynh och amsynth.. Just amSynth vill jag testa och leka med
http://code.google.com/p/amsynth/

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 14 okt 2011 15:32

Marko skrev:
Algotezza skrev:

ungefix så

/A-a

Håller med om det där med ljudkvaliten. Den gör sig inte rätt på en laptop med piezo element med tunt ljud.
Dina topics har fått mig att vilja skapa lite musik själv. Ska lägga in en ny dist som klarar av Jack audio utan att hela systemet går ner i tystnad. (alsa funkar bra, men pulse är fortfarande inte helt utvecklat och bra)

Jag skulle vilja köpa ett litet midi-keyboard med, och när jag får pengar så ska jag köpa dem och koppla till programmet qsynth, alsasynh och amsynth.. Just amSynth vill jag testa och leka med
http://code.google.com/p/amsynth/

Herregud det är det bästa beröm man kan få - att det man gjort inspirerar andra att göra något inom samma område!

Därför blev jag glad när en elev förra året skaffade konto på en gratisDAW på nätet  - Soundation - och gjorde en låt han lade på Youtube.

Den här låten har jag gjort med Soundation bara - man kan spela in på den också. Det är jag på munspel.

<embed src="http://www.ubetoo.com/player-1.swf" width="640" height="390" allowscriptaccess="always" allownetworking="all" allowfullscreen="true" flashvars="config=http%3a%2f%2fwww.ubetoo.com%2fmediaconfig.aspx%3fmediaid%3d54025"></embed>

Jag har ett keyboard för ca femhundra med arpeggiator, AKAI. Den har inget eget ljud men man styr softsynthar med den i ett musikediteringsprogram.

499 på Musikbörsen. Man kan skifta oktav upp och ner också så den har större omfång än det som syns på bilden.

Bild

Keep swinging Music Lovers!

/A-a
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 14 okt 2011 15:35

PS ladda ner en free streaming recorder kan du fånga allt som går genom högtalarna.

http://www.mymusictools.com/download/st ... -recorder/

DS
Algotezza aka Algotezza

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 14 okt 2011 21:33

Ja, det var den jag tittat på och en yamaha för samma pris,
vet inte vilken som är bäst.. kjell och comapany har samma modell och samma pris.

tack för länken, : )
men dessa program fungerar inte med det jag anväder, men bra för de som har windows.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 17 okt 2011 14:36

Marko skrev:Ja, det var den jag tittat på och en yamaha för samma pris,
vet inte vilken som är bäst.. kjell och comapany har samma modell och samma pris.

tack för länken, : )
men dessa program fungerar inte med det jag anväder, men bra för de som har windows.

sök på streaming recorder for linux el nåt.

Förresten: Glöm ej tipsa dina polare om mina låtar på Ubetoo om de skulle gilla den slags musik jag sätter ihop.

/A-a
Algotezza aka Algotezza

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 17 okt 2011 22:35

Varför göra sig ett sådant stort besvär med att streamrippa.
Jag gillar musik som det är i streamat format och när man direkt kan lyssna på webben.

Det som streamrippas kan vara saker som korta perioder ligger på nätet och som man vill bevara,
nyhetsändingar, någon notis, eller bara en låt som man inte tror sig få höra igen.

Hamstringens tid är förbi där streamen lever ett friskt liv.
Hela grejjen med nätet är tillgängligheten för alla och inte för vissa få.
Så bort med premium betalande tv4 siter, svt lägger ut sitt utbud för alla korta perioder,
vilket är bättre. radiostationerna på nätet är väl alla fria och tillgänliga idag,

för ett par årsedan så körde dom drm skyddad radio på de flesta sidor, ett krav från usa,
det innebär att måga klienter som linux (som nte hade stöd för drm) ine kom åt material på nätet.

isp ska väck också, de fattigaste ska ha råd att vara på nätet och ha minst 2Mbit för en kostnad av max 50kr /månad :D

Algotezza,
jodå det går väldigt bra att streamrippa i linux med,  det finns program för det med.

Frihet till fattig som rik, glad som ledsen.. så jag lyssnade på dina låtar utan att rippa ner dom.
Egentligen så handlar väl hela grejjen om att bevara kulturen.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 18 okt 2011 11:48

Det handlar kanske om att både bevara och utveckla el åtminstone förändra kulturen eftersom våra behov förändras och utvecklas.

Ripping off

Jag rippar -  för jag har inte nätet i min mobil - och då jag kan föra över det till min mp3-spelare.

Min framtidsvision är att konstnärer skall överge den gamla idén från romantiken (1800-talet)  att man skall kunna leva på sin konst, bara vara författare, konstnär o inget annat. Så var det inte före romantikens dagar utan man hade även ett borgerligt yrke då. Så skall det vara nu också (eller när tiden och mänskorna är mogna för det)  så att alla är förankrade i ett vanligt lönearbete med. Samma sak gäller dagens proffs-politiker. Och därmed kan all kultur bli gratis och användas fritt för ett frihetligt skapande. Låt det gälla alla kulturarbetare! Och på så sätt kommer inte sponsring att behövas och det kommer då inte heller att styra innehållet. Man kan skapa så smalt eller brett man vill, så djupt eller ytligt man vill.

Marx vision är ju att alla skall kunna jobba som allt. I princip.

Det klasslösa samhället där vi inte heller har en konstnärsklass/politikerklass utan alla är jämlika LIVSKONSTNÄRER och amatörer (amatör = den som älskar det han/hon gör av amo - älska).

/A-a
Algotezza aka Algotezza

Återgå till "Kultur - konstarterna"