Kvinnas kropp - förbjuden konst?

Konst, musik, litteratur, film, mat/gastronomi m.m. Estetik, konstens funktion/värde, konst-teori.

Moderator: Moderatorgruppen

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Kvinnas kropp - förbjuden konst?

Inläggav Marko » 04 jul 2012 19:19

Funderar på vem som har dom mest kvinnliga höftrörelserna,
Lindsey Stirling, är en kandidat i att ha bästa höftrörelser rent estetiskt ?

vad är kvinnor för dig ?, (utöver metafilosofiska moral värderingar)

Vi stereotypiserar kvinnor till att vara ingenting, normaliserar bort verkligheten. (?)

en inspiration till tanke kan vara http://en.wikipedia.org/wiki/Female_body_shape

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Re: kvinnas kropp - förbjuden konst ?

Inläggav Marko » 04 jul 2012 19:59

Det mesta idag är porr.. vart tog estetiken vägen ?

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Re: kvinnas kropp - förbjuden konst ?

Inläggav Zokrates » 04 jul 2012 20:38

Ser inget direkt som är förbjudet vad gäller kvinnans kropp och konst, tabun och kvinnokroppar räknar jag som ett talibansyndrom och inget som jag värdesätter. När det gäller kvinnor rent allmänt så tycker jag mest synd om dem,
då majoriteten för att inte säga alla, är fast i ett råmaterialistiskt fängelse som de själva låst in sig i, därav är konsekvensen att kvinnor hur man än vänder och vrider på det säljer ut sig på en marknad varav skillnaden mellan en gift
kvinna och en hora rör antalet partners, detta sjuka system upprätthålls även av feminister och därav kan aldrig kvinnor
frigöra sig från rådande förhållande då de ytterst sällan kan fatta egna beslut. Alla orättvisor angående könsfördelningar är
alltså helt och hållet kvinnornas fel då mödrarna i generationer själva indokrinerar sina döttrar.
Det är bara under en mycket kort tid före puberteten som de är någorlunda okej i huvudet alltså precis innan hjärntvättarprogrammet tagit över helt.

Jag skulle också vilja att man ändrade synen på när kvinnor går ur puberteten och sätta den omkring 27 årsåldern, eftersom det är då de flesta skaffar barn här, vilket jag inte anser vara en slump eller beror på att de avslutat utbildningar och hunnit jobba ett par år, nej det är den biologiska varningsklockan som slår till och sätter "programmet" ur spel ett litet tag, då kroppen tar allt för mycket stryk om de väntar för länge. Vem som däremot är far till deras avkomma är i detta läget av ringa betydelse och det enda rätta vore att DNA-testa alla nyblivna pappor så att de slipper pröjsa för gökungarna som i antal utgörs
av ungefär vart fjärde barn.

Om kvinnor hade varit mer mogna före 27, så hade de ju skaffat sin avkomma tidigare vilket ytterst få gör bortsett från vissa invandrarkvinnor och kvinnor ur en lägre socialklass. Hedervåld mot kvinnor samt könsstympningar upprättshålls även det av kvinnor som ett led i förtrycket för att förhindra kvinnlig frigörelse, dvs att kvinnan själv skall vara fri nog att själv kunna välja en man utan hänsyn till hans status och inkomst eller till och med att leva med en annan kvinna eller att välja att aldrig stadga sig. Här behövs det påpekas, att kvinnor tror oftast att frihet innebär att leva promiskuöst på ett sätt som de intalar sig är en självskriven manlig rättighet, dvs att ha många lösa sexuella förbindelser enbart för lust och nöjes skull, men i praktiken är det bara att agera gratisluder i det rådande skeva systemet vilket bibehåller orättvisan, då männen som utvals till sexpartner fortfarande skall vara attraktiva, läs: Se fräscha ut, vilket är ett tecken på god hälsa=god ekonomi.

Så länge som kvinnorna själva upprätthåller förtrycket så drabbas alla negativt av det, det sätts en prislapp på kvinnan av kvinnorna själva, mannen måste betala henne för att kunna bilda och hålla kvar en familj, barnen genomskådar mammornas falskspel, de ser ju att inget är äkta med känslorna, dessutom leder det till många splittrade barnfamiljer i och med alla skilsmässor, männens tillit till kvinnan skadas, kvinnorna är konstant missnöjda, barnens psykiska hälsa påverkas på ett sätt
som är likvärdigt med att växa upp under ett pågående krig. Ett idiotiskt försvar är att kvinnorna gör detta ur en biologisk
aspekt för att trygga barnens uppväxt, vilket inte är något annat än rent dravel.

Tragiskt nog är tonårsförälskelser det mest äkta under en kvinnas hela liv, särskilt i de fall då de ännu inte har förstått sig på det monetära systemet och struntat blankt i att lyssna på morsor och vänninnor.

Porr är egentligen inget som har något med sex att göra då den spelar på undertryckta behov enbart i ekonomiskt vinstsyfte.
Att hylla kvinnan med sensuella bilder inom konst däremot, är en konst, vilket de gjorde även på stenåldern.
I en bild från Altai gjord på en klippvägg, är kvinnan ett tält och tältöppningen hennes vulva, snacka om dyrkan.
Huruvida konsten nedan är gjord av homo sapiens eller neanderthalare är av mindre betydelse, de är kraftigt uttrycksfulla.
Bild

Bild

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Re: Kvinnas kropp - förbjuden konst?

Inläggav Zokrates » 04 jul 2012 23:22

Dåligt med visningar,
gör en google sökoptimering
sex
fitta
kuk
gratis
free
hora
luder
slampa
porr
tight
ass
cum
face
anal

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Kvinnas kropp - förbjuden konst?

Inläggav Anne » 05 jul 2012 08:28

Tjena Zokrates, upplever inte att jag är fast i ett råmaterialistiskt fängelse =P~

Marko, jag förstår inte riktigt din frågeställning. Upplever du att kvinnokroppen är förbjuden konst? Hur tänkte du då? Vilka "vi" stereotypiserar kvinnor till att vara ingenting?

Själv är jag lite förvånad över att kvinnofötter tydligen är så populära hos heterosexuella män. Jag undrar vad det beror på. Tankar? Jag har ju träffat några killar i livet och detta ständiga nojsande med mina fötter... alltså, det gör mig så obekväm, men det har väl antagligen att göra med att jag inte tycker om att någon ligger där nere och krälar. Samma dilemma med högklackade skor. Jag tycker verkligen om sådana. Problemet är bara att jag blir så förbannat lång och jag tycker inte om att titta ner på mina medmänniskor.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Re: Kvinnas kropp - förbjuden konst?

Inläggav Zokrates » 05 jul 2012 11:56

Poängen med hjärntvätt är ju att du inte skall veta att du är ett offer för den, eller hur Lynx?
Men det finns alltid ett fåtal undantag som inte faller in i fällan, kvinnor som faktiskt kan agera
helt självständigt utan minsta tanke på den egna statusen, men som jag sagt tidigare, de är få.

Det är synd om kvinnor i allmänhet då de är grundlurade av ett system som upprätthålls för att
hålla nere mänskligheten mentalt så att vi är fast i ett meningslöst lurendrejeri som går ut på
att förse en minoritet med makt över oss. Sex är ett maktmedel oavsett om du är medveten
om det eller ej, att kontrollera folks sexuella behov är alltså ett led i slaveriet. Det mest otroliga
är nog att jag som önskat befria kvinnor från detta ok blir attackerad, det är inte jag som är fienden.

=P~

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Kvinnas kropp - förbjuden konst?

Inläggav Anne » 05 jul 2012 12:15

Du anser dig vara attackerad...? Alltså, lyssna på mig lite nu (sagt i lugn sansad ton). Jag tycker inte att du, speciellt inte i åtanke med att du själv är så känslig (jag är själv känslig så det är inget nedvärderande med det), ska klanka ner på majoriteten av befolkningen så där skoningslöst så till en grad där du inte ens tycks kunna säga en pyttepytte bra sak om dem.
Letar man fel, finner man fel. Konstruktivt?
Paradoxalt nog påstår du att du har önskat befria kvinnorna. Är det något du vill utveckla? Som jag läser det skriver du att de skapar majoriteten (av kvinnor) för att inte säga alla (kvinnor) sin egna skitsituation och i nästa andetag är de grundlurade av systemet. Skulle du hålla med mig om jag säger att det s k systemet är och har varit huvudsakligen manlig business?
Om inte du visste det är inte kvinnor en minoritet utan en majoritet av befolkning. Visst vet jag att sex kan användas som maktmedel. Däremot anser jag inte att sex per automatik är ett maktmedel. Allt kan missbrukas.
Intressant nog insinuerar du att jag är hjärntvättad (jag är ju kvinna) och du har vetskap om att jag är hjärntvättad, men du själv är inte hjärntvättad förmodar jag?
Slut med tredje personstramset. Nu pratar du med en kvinna. Berätta för mig på vilket vis du anser mig vara hjärntvättad. Lovar att jag ska fundera på ditt svar om du har några verklighetsförankrade argument.
Jag har förstått, genom att följa dina skriverier genom åren, att du känner dig sviken och besviken. Väldigt tråkigt att du har råkat ut för elände. Det mest positiva är väl att det kan leda oss till ett vägskäl där vi kan välja att bli ödmjukare människor eller det sämre alternativet - bittra individer.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Re: Kvinnas kropp - förbjuden konst?

Inläggav Marko » 05 jul 2012 14:20

Lynx,
Vad jag tänkte på är att allt idag verkar vara exploaterat,
Det verkar nästan som att känslan för skönhet övergått i pengar.
Allt som görs för pengar verkar bli mer eller mindre okey. och neutralt.

Topicen kunde lika gärna ha handlat om män.
Tanken for i mig när jag såg en musikvideo.

äger pengarna skönheten idag ?
Det är inte ofta jag hör någon prata om det vackra.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Kvinnas kropp - förbjuden konst?

Inläggav Anne » 05 jul 2012 14:33

I min hiss har någon klottrat med barnslig handstil "money is the root to all evil". Kan inte säga emot det bestämt. Men nu tycker jag att det blir lite väl absurt. Jag köpte en sak på tradera. Jag kunde inte betala det i den aktuella banken. De tog inte emot kontanter. Jag kunde betala det i en annan bank, men då får jag betala 60 spänn i avgift. Vad är det för skojeri (med dålig humor)? Skönheten kommer aldrig ägas av pengar. Förstår fortfarande inte riktigt dina tankar här, marko.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Re: Kvinnas kropp - förbjuden konst?

Inläggav Marko » 05 jul 2012 14:49

lynx skrev:I min hiss har någon klottrat med barnslig handstil "money is the root to all evil". Kan inte säga emot det bestämt. Men nu tycker jag att det blir lite väl absurt. Jag köpte en sak på tradera. Jag kunde inte betala det i den aktuella banken. De tog inte emot kontanter. Jag kunde betala det i en annan bank, men då får jag betala 60 spänn i avgift. Vad är det för skojeri (med dålig humor)? Skönheten kommer aldrig ägas av pengar. Förstår fortfarande inte riktigt dina tankar här, marko.


Tja vem vet,
Allt som jag ser är egentligen mediatillverkat, konsumentskönhet.
Jag matas hela tiden av detta.. hur formar det våra skönhetsideal ?.

Sen kan jag känna en viss olust över att inget längre verkar vara genuint.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Kvinnas kropp - förbjuden konst?

Inläggav Anne » 05 jul 2012 15:00

Det är inte vardagligt att det genuina glimtar till i min vardag heller. Men det händer. Skiter fullständigt i om jag dör i den här kampen. Jag vet var jag står.

Vad är dina skönhetsideal?

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Kvinnas kropp - förbjuden konst?

Inläggav Anne » 05 jul 2012 15:20

Blev lite förvånad att bara 8% skulle ha en timglasform också. Men å andra sidan påminner den formen av en åtta för mig, vilket är en evighetssymbol. Att vara sensuell förhöjer livskvalitén. Jag tycker att kvinnors ryggslut är väldigt fina och sensuella.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Re: Kvinnas kropp - förbjuden konst?

Inläggav Marko » 05 jul 2012 15:21

Vet inte om jag har några ideal, Det brukar ju växa fram efter personen.
Estetiskt, så tycker jag att man kan fånga ögonblicket, det är vackert.
när personer gör saker som dom gillar och man ser en glöd av glädje.

på bilderna så gillade jag nog det halv runda (päron fast lite mindre),
men det är så svårt att avgöra, rörelserna är inte med och inte personligheterna.

Hur är mansidealen ?

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Kvinnas kropp - förbjuden konst?

Inläggav Anne » 05 jul 2012 19:02

Mansidealen? Eftersom jag inte känner till majoritetens så får du mitt. Han ska vara intelligent, ha humor, vara lyhörd t ex. Utseendemässigt (men det här spelar mindre roll om det klickar) ska han vara åtminstone 1.80, muskulös men inte av bodybuildar-karaktär, hellre lite hull än en sparris, blå ögon, mörkt halvlångt lockigt hår. Snickare är sexigt. Psykologer också. Och brandmän.



Återgå till "Kultur - konstarterna"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 12 och 0 gäster