Fyndat på bokrean?

Konst, musik, litteratur, film, mat/gastronomi m.m. Estetik, konstens funktion/värde, konst-teori.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Fyndat på bokrean?

Inläggav Algotezza » 26 feb 2015 20:35

Köpte själv John Lennons Brev och en tjock diktsamling av Sonnevi.
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Fyndat på bokrean?

Inläggav Algotezza » 01 mar 2015 13:59

Sonnevis diktsamling har det smarta, filosofiskt intressanta namnet Bok utan namn.
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Fyndat på bokrean?

Inläggav Algotezza » 03 mar 2015 13:41

Har även köpt Petters 16 rader. Nu ska de skrivas rappa rappartexter!
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Fyndat på bokrean?

Inläggav Algotezza » 04 mar 2015 10:54

voodoodoll skrev:Köpte Visual Basic .Net Bible. Bibelstorlek på 1200 sidor, tveksamt om jag har nytta av den men billig var den, därför.
Köper mest faktaböcker, de flesta blir olästa.


Jag har alltid några olästa böcker, flera böcker på gång samtidigt, men jag tar mig igenom dem om intresset kvarstår.
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Fyndat på bokrean?

Inläggav Algotezza » 04 mar 2015 12:34

voodoodoll skrev:Varför läsa skönlitteratur? I mina yngre dagar var jag bokslukare av rang, sen blev jag "mättad" och slutade läsa.
Kommer speciellt ihåg när jag var ca 15 år, övriga familjen åkte på semester och jag var ensam i lägenheten i två veckor. I standarbokhyllan, för syns skull, fanns en snygg samling böcker, alla såg likadana ut, Hemingway, Böll, Kazantzakis...alla Nobelprisade. När jag väl började läsa kunde inte sluta, det var som en ny värld öppnade sej, fantastiskt! Jag var uppväxt i en kulturellt torftig omgivning och upptäckte en ny värld och kände en lyckorusning.
Jag betade av de flesta intressanta författarna sen tog det slut, jag hade fått en kick, öppning räckte så.
Fortsätter köpa böcker av gammal vana.. :D


Jag läser och skriver skönlitteratur därför att det roar mig. Inget jag blivit mätt på än.
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Fyndat på bokrean?

Inläggav Algotezza » 04 mar 2015 13:21

voodoodoll skrev:Tror det där är väldigt individuellt. Jag som sagt fick en explosionsartad ny upplevelse med litteraturen, finns en ny värld, finns en annan värld.
Så kände jag. En nystart i livet från den pissmiljön som jag levde i. Nu vill jag inte tracka ner för mycket men jag är hatisk mot dem som gjorde livet surt.
Satans vad glad jag är över att jag tog mej loss från det negativa och gav käftsmäll åt alla belackare.


Ja, revanschlustan kan vara en viktig drivkraft i ens utveckling. "Jag ska visa de djävlarna!" För många artister, författare och konstnärer har det varit så.
Göran Egevad egevad@gmail.com

Stadisen
Inlägg: 1
Blev medlem: 02 jun 2016 16:26
Kontakt:

Re: Fyndat på bokrean?

Inläggav Stadisen » 02 jun 2016 16:35

Algotezza skrev:Köpte själv John Lennons Brev och en tjock diktsamling av Sonnevi.



Vad tyckte du om Sonnevis diktsamling?
Tänk lite längre än näsan räcker.

-----
Tänkande takläggare 8) http://stadstak.se

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Fyndat på bokrean?

Inläggav Anders » 02 jun 2016 17:02

Ärligt skall jag säga att jag köper enormt lite böcker numer, trots att jag läser mängder. Ipad ger laglig gratis läsning i nästan obegränsade mängder. Men jag köpte "The Lake House" av Kate Morton till hustrun på Mors Dag. Grymt bra feelgood kan man karakterisera Mortons böcker som, historiska i engelsk miljö trots att Morton själv är Australiska. Hennes böcker rekommenderas varmt!
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017


Återgå till "Kultur - konstarterna"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster