Från skissboken ...
Moderator: Moderatorgruppen
Spelen var som boost för hemdata marknaden.
Inte många som körde sin 286a eller 386a för spel,
dom var grymt dyra. Spel till dom nya billiga maskinerna fanns det gott om.
jag prenumerade på kasseter som hade mängder av nya spel..
och det är fashinerande att man kan lagra spel i en liten kasset och föra över dom via raidio eller whatever.
Min riktigt första fungerande dator var en pentium 100 med 64Meg ram. Os var windows 95a.
Jag köpte den trasig för en tusenlapp och ute kostade den över 15000. Felet var simpelt, floppykabeln glappade.
Det var ett bra köp.
och det är fashinerande att man kan lagra spel i en liten kasset och föra över dom via raidio eller whatever.
Min riktigt första fungerande dator var en pentium 100 med 64Meg ram. Os var windows 95a.
Jag köpte den trasig för en tusenlapp och ute kostade den över 15000. Felet var simpelt, floppykabeln glappade.
Det var ett bra köp.
Marko skrev:Spelen var som boost för hemdata marknaden.
Det var ett bra köp.
Det var ett klipp, jag fick en dator gratis av en tjej efter att ha lämnat henne tillfredsställd, datorn var iofs bara en 286, men det fanns ju inte bättre just då. Av en annan tjej fick jag en bil, den sålde jag för 15000, också det efter lite könsligt umgänge, fan, borde blitt gigolo.
Prisutvecklingen på hårddiskar sedan starten 1954, från $15,000 per megabyte till mindre än $0.0001 per megabyte,
också det helt otroligt!
-
transversal
Zokrates skrev:Det var ett klipp, jag fick en dator gratis av en tjej efter att ha lämnat henne tillfredsställd, datorn var iofs bara en 286, men det fanns ju inte bättre just då. Av en annan tjej fick jag en bil, den sålde jag för 15000, också det efter lite könsligt umgänge, fan, borde blitt gigolo.
Prisutvecklingen på hårddiskar sedan starten 1954, från $15,000 per megabyte till mindre än $0.0001 per megabyte,
också det helt otroligt!
wtf.., ja rena giggolo stilen, sätta på och bli belönad på köpet heh..
- jag är jag
Marko skrev:Zokrates skrev:Påskdrake i rymden
Den skulle jag använda som wallpaper på min dator om formatet var rätt, minst 1024x768
Det är det kanske?
http://filosofiforum.com/gallery/albums ... dra60n.jpg
Tänkt och tänkt, jag blev bländad av solen i gårkväll, när jag blundade såg jag bilden på näthinnan, den ska egentligen vara mer genomskinlig, så det är bara en grovskiss.
Mytologi, gudinnan Eos öppnade himlens portar i april månad med sitt rosa finger, så att solen kunde rida längre färder under dagen, påskfirande innan Jesus...
Edit 26April 2011
Annan drake
Illustration Alamy Limited.
Mytologi, gudinnan Eos öppnade himlens portar i april månad med sitt rosa finger, så att solen kunde rida längre färder under dagen, påskfirande innan Jesus...
Edit 26April 2011
Annan drake
Illustration Alamy Limited.