Mina sämsta citat

Dela med dig av egen litteratur, musik och konst.

Moderator: Moderatorgruppen

Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

Mina sämsta citat

Inläggav Antic » 25 sep 2013 10:40

Här kommer citat som är otroligt dåliga skriva av mig själv.

”Ju dummare man gör sig, desto dummare framstår man”

”Gräv snö åt andra, och du må skotta där i”

”Den som låter sig luras, blir ofta lurad”

”Lyckan i livet, är att hitta lyckan i livet”

”Hans samvete var rent som snö, tyvärr frös det inne”

”Ju mer man kämpar, desto mer får man jobba”

”Alla som lever på hoppet, gör en groda”

”Han var ung, snygg och rik, tyvärr glömde han hatten hemma”

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Mina sämsta citat

Inläggav Algotezza » 25 sep 2013 10:55

Snyggt jobbat. Fortsätt så! :D

/Algotezza
Göran Egevad egevad@gmail.com

Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

Mina sämsta citat

Inläggav Antic » 25 sep 2013 11:01

De flesta av dem var lika dåliga som självklara. ;)

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Mina sämsta citat

Inläggav Algotezza » 25 sep 2013 12:44

Antic skrev:De flesta av dem var lika dåliga som självklara. ;)


Dåligt kan va kul ibland. Uselt med. :)

/Algotezza *kuku*
Göran Egevad egevad@gmail.com

Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

Mina sämsta citat

Inläggav Antic » 25 sep 2013 14:19

Dåligt språk kan vara väldigt underhållande det också eftersom det låter så otroligt korkat. Det blir lite av kalkon-films effekt över det hela.

Den roligaste film jag sett heter "Miami Connection" vilken var menad att vara en spännande actionfilm med mycket fighter, knarkhandel, motorcykelgäng och ninjor i en och samma film. Skådespeleriet var så fruktansvärt dåligt att man vek sig dubbel av skratt redan i första scenen. Och så fortsatte hela filmen.

Jag låg vaken en hel natt efter att ha sett Miami Connection och fick skrattkramper så fort jag kom att tänka på något ur den. Ibland kan det oavsiktliga och misslyckade bli det allra roligaste. ;)

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Mina sämsta citat

Inläggav Algotezza » 25 sep 2013 15:26

Antic skrev:Dåligt språk kan vara väldigt underhållande det också eftersom det låter så otroligt korkat. Det blir lite av kalkon-films effekt över det hela.

Den roligaste film jag sett heter "Miami Connection" vilken var menad att vara en spännande actionfilm med mycket fighter, knarkhandel, motorcykelgäng och ninjor i en och samma film. Skådespeleriet var så fruktansvärt dåligt att man vek sig dubbel av skratt redan i första scenen. Och så fortsatte hela filmen.

Jag låg vaken en hel natt efter att ha sett Miami Connection och fick skrattkramper så fort jag kom att tänka på något ur den. Ibland kan det oavsiktliga och misslyckade bli det allra roligaste. ;)


Det är något av motsatsen till Mr Bean - allt är uttänkt i förväg in i minsta det, prövat och repeterat utan tillstymmelse till improvisation. Men det blir inte alltid så kul ändå...

/Algotezza
Göran Egevad egevad@gmail.com

Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

Mina sämsta citat

Inläggav Antic » 25 sep 2013 16:21

Skådisarna verkade som hämtade direkt från gatan i den här filmen vilket blev otroligt komiskt. Antingen övereagerade man 500% eller så reagerade man inte alls, underhållande.

Sen var det förstås sanslösa scener emellanåt som...

En ramlar mot en plasthink som givetvis går mitt itu. :D

Så här skrev jag i min blogg.

Bild

Missa för Guds skull inte denna film

Denna film skall vara en spännande och en actionfylld historia med alltifrån ninjor till knarkbanditer och motorcyklar. Meningen är att Miami Connection skall vara en dramatisk, ationfylld och spännande film. Den blev precis raka motsatsen pga ett katastrofalt dåligt skådespeleri, så dåligt att man ligger dubbel av skratt redan i inledningen. Det enda jag kan varna för i denna film är…skrattkramp. Detta är den enda film som har hållt mig vaken en hel natt pga skratt, jo det är sant, jag kunde inte sova och skrattade så jag grät så fort jag ens tänkte på någon scen i filmen.

Jag skall ta några citat från andra som också sett filmen

I was attending the school in central Florida where it was filmed at the time so I’m one of the few people who actually saw this movie in a theater when it came out. Such fond memories — a friend and I still quote this movie to each other. Dialog, acting, plot, fight scenes, direction; all uniformly bad. The audience was laughing so hard at some points that we couldn’t hear the dialog; even during a touching scene where one character was tearfully describing how he became estranged from his father (Y. K. Kim’s classic response was one we still quote: ”I did not know… you had a father.”).

OK, since I have to have at least 10 lines to be able to post this, let’s get back to the acting. Either every line was delivered with absolutely no emotion whatsoever or with way too much. The Hollywood School of Overacting rides again? No. Probably not. I would be VERY surprised if any of the ”actors” involved had had any schooling whatsoever.

Kalkon mästerverk

Bara musikscenerna är värd en kalkon-oscar i den här filmen, och helt obetalbara. Jag kan inte förstå hur man överhuvudtaget kan skådespela så här otroligt dåligt, det finns ingen som helst känsla och skådespelarna verkar vara plockade direkt från gatan utan någon som helst erfarenhet, precis som de är lika dåliga på att leverera en enda replik rätt i filmen. Allt är gjort åt skogen fel och antingen överreagerar de 500% eller så finns det ingen känsla alls. Fightscenerna är precis lika katastrofala och man skrattar så man knappt får någon luft redan i inledningen. Till och med filmer som Plan 9 From Outer Space eller Manos:The Hands of Fate verkar seriösa jämfört med den här.

Skrattsalvorna haglar genom filmen

Saker som att någon råkar ramla mot en plasthink, som givetvis går mitt av, förstärker bara skrattsalvorna. Dödsscenerna i början är så ofattbart dåligt gjorda att man skrattar hysteriskt och kan sedan inte sluta. Fightscenerna är precis lika dåligt gjorda och man blir tvungen att helt enkelt pausa filmen för att orka med magkramperna av alla skratt. Alltifrån skriken till dialogerna är så sanslösa att man vrider sig i skrattsalvor. Som synd är så är Miami Connection inte helt lätt att få tag i och jag hade tur som ens fick tag i filmen.

Missa inte detta kalkon mästerverk, roligare än någon komedi som gjorts


Återgå till "Galleri"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster