Låtar på SoundCloud

Dela med dig av egen litteratur, musik och konst.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18491
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Låtar på SoundCloud

Inläggav Algotezza » 25 okt 2014 12:41



DeepSpeed - lekte med vst-keyboardets arpeggiator en smula...
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18491
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Låtar på SoundCloud

Inläggav Algotezza » 05 nov 2014 20:38



Trumps in G - senaste låten. Spelar på tre olika stora mungigor stämda i G. Trump - annat ord för jew's harp på engelska.
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18491
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Låtar på SoundCloud

Inläggav Algotezza » 10 nov 2014 20:15



Back to Ixtlan
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18491
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Låtar på SoundCloud

Inläggav Algotezza » 13 nov 2014 17:01



Future Coming - åt det jazziga hållet. Skapat m hj av Soundation netDAW.
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18491
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Låtar på SoundCloud

Inläggav Algotezza » 13 nov 2014 17:02



Dream Come UnTrue - också m hj a Soundation - elektroniskt...
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18491
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Låtar på SoundCloud

Inläggav Algotezza » 25 nov 2014 22:08



Chewing My Ego heter den här låten. Smaklig spis!
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18491
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Låtar på SoundCloud

Inläggav Algotezza » 25 nov 2014 22:10

Här mixar jag akustisk synth - mungiga - och digitala synthar. Och en kvinnoröst baklänges.



aum.Beige.neh
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18491
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Låtar på SoundCloud

Inläggav Algotezza » 25 nov 2014 22:11

Ännu en bipolär låt




Eh Ah Eh
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18491
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Låtar på SoundCloud

Inläggav Algotezza » 26 nov 2014 22:37

En resa i det inres mörka och ljusa skiftnimngar



Dreaming is the Best Way to Travel
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18491
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Låtar på SoundCloud

Inläggav Algotezza » 28 nov 2014 01:03



Lite pentatoniska tongångar.

Dreaming in vain
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7791
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Låtar på SoundCloud

Inläggav Anders » 28 nov 2014 22:27

Algotezza skrev:
Anders skrev:...Hur spelar du in? Vad har du för program? Har en hel del musik i mig och kan många instrument till husbehov, men komponerandet har strandat på det inspelningstekniska, så jag har aldrig gjort en låt för mer än ett instrument och min röst(eller oftare vissel). Vore kul att göra nåt mer.


Jag har en digital inspelare som heter Korg Sound on sound där jag kan lägga in hur många spår jag vill och på så vis spela med mig själv. Det beror bara på hur stor minneskapacitet minneskortet har. Sedan tar jag och för över spåren till mitt musikprogram eller DAW (Digital Work Station) och kan fixa och trixa med olika ljudeffekter. Min DAW heter MusicMaker 2015 Premium och kommer från tyska Magix. Tyskarna är bra på musikprogram. Lätt att använda. Behöver inte läsa igenom en manual på 500 sidor för att ens försöka börja använda den.

Instrumenten jag använder är som sagt olika akustiska instrument gjorda av trä eller andra naturmaterial.


Borde ta tag i det här, det finns så mycket musik i mitt huvud. Man köper alltså en sån inspelare. Och spelar in alla spåren med medhörning på de andra spåren? Sen tankar man över det till Music maker och kan där redigera de enskilda kanalerna?
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18491
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Låtar på SoundCloud

Inläggav Algotezza » 30 nov 2014 16:11

Anders skrev:
Algotezza skrev:
Anders skrev:...Hur spelar du in? Vad har du för program? Har en hel del musik i mig och kan många instrument till husbehov, men komponerandet har strandat på det inspelningstekniska, så jag har aldrig gjort en låt för mer än ett instrument och min röst(eller oftare vissel). Vore kul att göra nåt mer.


Jag har en digital inspelare som heter Korg Sound on sound där jag kan lägga in hur många spår jag vill och på så vis spela med mig själv. Det beror bara på hur stor minneskapacitet minneskortet har. Sedan tar jag och för över spåren till mitt musikprogram eller DAW (Digital Work Station) och kan fixa och trixa med olika ljudeffekter. Min DAW heter MusicMaker 2015 Premium och kommer från tyska Magix. Tyskarna är bra på musikprogram. Lätt att använda. Behöver inte läsa igenom en manual på 500 sidor för att ens försöka börja använda den.

Instrumenten jag använder är som sagt olika akustiska instrument gjorda av trä eller andra naturmaterial.


Borde ta tag i det här, det finns så mycket musik i mitt huvud. Man köper alltså en sån inspelare. Och spelar in alla spåren med medhörning på de andra spåren? Sen tankar man över det till Music maker och kan där redigera de enskilda kanalerna?


Precis. Men du kan också spela in direkt på DAWen om du har en bra mikrofon för då är det medhörning på redan inspelade kanaler. I alla musikprogram finns en massa softsynthar du antingen kan spela på via datorns tangentbord eller så kan du skaffa ett midikeyboard med riktiga tangenter. Du kan lägga till nya softsynthar genom att söka på nätet, " free softsynths" t.ex.

Fördelen med Sound on Sound är att du lätt kan ta med den överallt. Men den är alltså ingen nödvändighet.

Sedan finns en DAW på nätet som är gratis i sin grundversion. Du kan spela in på den också och använda midikeyboard.http://soundation.com/

Det finns dessutom gratis notprogram på nätet om du kan skriva noter http://www.noteflight.com/, sedan kan du göra mixdown och få det som wav-fil.

De här är gjorda med noteflight:









Audacity är ett gratis musik- och ljudfilsredigeringsprogram som är superbra! [url]audacity.sourceforge.net/download/[/url]

http://www.audiotool.com/ är också ett gratisprogram på nätet men det har jag inte använt än.

Det finns många gratisprogram där du kan göra musik direkt på nätet och sedan mixa ner till en musikfil. Det behöver alltså inte kosta något extra. Om du redan har dator och nätet...

Lycka till!
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18491
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Låtar på SoundCloud

Inläggav Algotezza » 30 nov 2014 17:23

Du behöver förstås en mick också för att spela in om du spelar gitarr eller annat instrument. Eller sjunger...
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18491
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Låtar på SoundCloud

Inläggav Algotezza » 02 dec 2014 20:34



Ranelidandets Sju Apostlar
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18491
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Låtar på SoundCloud

Inläggav Algotezza » 14 dec 2014 20:12

Längsta stycket hittills 37.26 - använder mest analoga synthar:



Clouds Crying an Ocean of Acid rain
Göran Egevad egevad@gmail.com


Återgå till "Galleri"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 55 och 0 gäster