Modellfoto

Dela med dig av egen litteratur, musik och konst.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18487
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Modellfoto

Inläggav Algotezza » 06 nov 2013 16:54

Zokrates skrev:
Algotezza skrev: T.ex. Jag tecknar med färgpennor och inte via något teckningsprogram. Jag vill känna friktionen mellan pennan och papper, olika pennor har olika friktion. /Algotezza


Men hela musen blir ju som en penna, fast modell större, ja som att teckna med en sten. :roll:


Stenåldern tillbaka?

Fast jag skaffade ett slags digitalt ritbräda med penna och allt för att kunna teckna digitalt men det ligger bara i en låda. Fanns inget sinnligt med det. Kanske bättre idag med Ipad och så. Fingermålning... Fast man kan köpa en stylo. Har sån till min smartphone.

/Algotezza
Göran Egevad egevad@gmail.com

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Modellfoto

Inläggav Anne » 07 nov 2013 10:19

Algotezza skrev:
lynx skrev:Jag har vänner som pysslar med sånt här, men eftersom jag tycker att du har gjort det så fint så undrar jag vad du skulle ta för ett liknande uppdrag? Skicka pm om du vill. Jag skulle tycka om ifall en uttrycksfyll video fanns kvar även om det blev nåt sorts Tit(An(t)ic).



Här behövs konkurrens. :mrgreen: Jag har också gjort en del videor.

Finns på Youtube.


/Algotezza


:lol: Näää, fy dig - inte konkurrens! Sånt leder bara till tråkigheter [-X Ska med spänning kolla vad du har pysslat med för videos.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18487
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Modellfoto

Inläggav Algotezza » 07 nov 2013 12:21

lynx skrev:
Algotezza skrev:
lynx skrev:Jag har vänner som pysslar med sånt här, men eftersom jag tycker att du har gjort det så fint så undrar jag vad du skulle ta för ett liknande uppdrag? Skicka pm om du vill. Jag skulle tycka om ifall en uttrycksfyll video fanns kvar även om det blev nåt sorts Tit(An(t)ic).



Här behövs konkurrens. :mrgreen: Jag har också gjort en del videor.

Finns på Youtube.


/Algotezza


:lol: Näää, fy dig - inte konkurrens! Sånt leder bara till tråkigheter [-X Ska med spänning kolla vad du har pysslat med för videos.


Man kan ta det mer lekfullt - konkurrera för att trigga och inspirera varandra. Tråkigt blir det väl bara om pengar är inblandade - pengar kan ju förpesta det mesta.

Min bror och jag tävlade som barn om att skriva roliga berättelser om byn där vi bodde, Vallby på Söderslätt på sextiotalet, som vi döpte om till Finkelboda och sedan hittade vi på nya namn på alla som bodde där. Det var bara kul. Vi inspirerade varandra. Det är den ljusa sidan av konkurrens. Det verkar för mycket progg, mysdress och 70-tal att bara avfärda konkurrens som något dåligt. Tycker i alla fall jag. Man kan ju alltid tävla med sig själv. Om man nu vill tävla utan att någon annan blir lidande.

/Algotezza
Göran Egevad egevad@gmail.com


Återgå till "Galleri"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster