Väggtidningen

Dela med dig av egen litteratur, musik och konst.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Luipa
Inlägg: 649
Blev medlem: 02 jul 2005 08:56
Ort: pöbeln, massan, mobben och folket.
Kontakt:

Inläggav Luipa » 10 nov 2005 11:56

Håller med angelina, varför tvinga in idéerna i enbart ett nummer, nej låt det flöda..."Enhet genom mångfald" (Gandhi)

fina idéer lars, detta har ju redan givit resultat.
Undrar om ni datorvana kan rekommendera något särskilt program att arbeta med, eller t o m en manual kanske? Och vilket format är mest hanterbart? Lär finnas något kallat jpeg?
/luipa

Angelina
Inlägg: 1667
Blev medlem: 21 aug 2003 02:04

Inläggav Angelina » 11 nov 2005 22:45

Haha..du skojar..eller? :shock:
Photoshop är i mitt tycke det absolut enklaste prgrammet för sådant här, Word kan också funka. Jpg är nog det vanligaste bildformatet att använda.
:)

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator
Inlägg: 2732
Blev medlem: 26 jul 2004 10:39
Ort: Början

Inläggav hovnarr » 16 nov 2005 21:36

LUIPA! Vi har meanmans godkännande. Du kan börja urvalsprocessen. :)

Användarvisningsbild
Luipa
Inlägg: 649
Blev medlem: 02 jul 2005 08:56
Ort: pöbeln, massan, mobben och folket.
Kontakt:

Inläggav Luipa » 16 nov 2005 21:53

Lysande Sickan, jag tvivlade faktiskt ett tag...

Tyvärr lider jag för tillfället av ett elakt fall av självorsakad tidsbrist.
Kan inte arbeta mot denna deadline. Jag kommer då och då pula med texten men föreslår att du/ni glömmer mitt deltagande för några veckor.
Borde även ta ett brejk från denna sida men det har visat sig svårare än väntat.

I all välmening, Luipa
p.s. Det kommer bli flera väggtidningar, vi har ju redan två, men räkna inte med mej här i början...
p.p.s. Bra jobbat Hovnarr!

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator
Inlägg: 2732
Blev medlem: 26 jul 2004 10:39
Ort: Början

En padda i väggen

Inläggav hovnarr » 18 nov 2005 22:59

Jaha, det var ju trist. Gruppen som helhet bestämde en kreativ träff i december, där denna väggtidning kan ses som en instansiering av detta allmänna förslag. Jag föreslår att vi helt enkelt kör på, träffas hos druiden eller nån annan stans och är kreativa i ord, bild, ton, form eller annat medium. Blir det dessutom en väggtidning den gången är det frid och fröjd - annars kommer fler tillfällen.

Nästa fråga att besvara är alltså: När och var ses vi? Druiden? PopJimmy? Övriga?

Et tu, Luipiae? Har du trots din situation tid en dag i december? Det är kanske allt som behövs för att få detta att hända...

-narr-

Användarvisningsbild
Luipa
Inlägg: 649
Blev medlem: 02 jul 2005 08:56
Ort: pöbeln, massan, mobben och folket.
Kontakt:

Inläggav Luipa » 26 nov 2005 13:09

Hovnarr skrev:Et tu, Luipiae? Har du trots din situation tid en dag i december? Det är kanske allt som behövs för att få detta att hända...
Jovisst kära hovnarr, även jag. Blir det ett datum i december som passar så håller jag dörren öppen men vill absolut inte lova något. Det handlar inte enbart om klockslag utan framförallt om omställning.
/luipa

Angelina
Inlägg: 1667
Blev medlem: 21 aug 2003 02:04

Inläggav Angelina » 28 nov 2005 04:29

Jag känner att ni glider ifrån mig...*dramaturgiskt uppmädd tystnad*......ni håller på att bilda en irl community i Stockholm, en kreativ bas låter det som. Ni befinner er för närvarande i uppbyggandet av själva ståltrådsmodellen av dess framtida struktur. Mycket spännande. Önskar jag kunde närvara. Sakteliga kommer ni spendera mer tid med varandra i verkligheten än ni gör på forumet. En vacker ( oh, grymma motsägning) dag är här ingen kvar, av de ursprungliga filosofie humanoidis. Endast en myt hörs viskas i fjärran....

Angelina
Inlägg: 1667
Blev medlem: 21 aug 2003 02:04

Inläggav Angelina » 28 nov 2005 04:30

Jag känner att ni glider ifrån mig...*dramaturgiskt uppmädd tystnad*......ni håller på att bilda en irl community i Stockholm, en kreativ bas låter det som. Ni befinner er för närvarande i uppbyggandet av själva ståltrådsmodellen av dess framtida struktur. Mycket spännande. Önskar jag kunde närvara. Sakteliga kommer ni spendera mer tid med varandra i verkligheten än ni gör på forumet. En vacker ( oh, grymma motsägning) dag är här ingen kvar, av de ursprungliga filosofie humanoidis. Endast en myt hörs viskas i fjärran....


Återgå till "Galleri"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst