När orden inte räcker till (säg det ändå)

Dela med dig av egen litteratur, musik och konst.

Moderator: Moderatorgruppen

Hur förstådd känner du att du blir på filosofiforum.com? (Skala 1-10)

10 (Ex. Jag är ingen komplicerad människa som vill verka kvasi-djup. Jag menar vad jag säger, och svårare än så är det inte! Jag upplever också att andra förstår mig således.)
0
Inga röster
9
0
Inga röster
8 (Ex. Visst finns det de som missförstår mig, men jag skulle inte vilja fästa någon större vikt vid den aspekten. Uppstår det missförstånd finns ju alltid möjligheten att reda ut det.)
2
50%
7
0
Inga röster
6 (Ex. Det väsentliga i vad jag vill förmedla går nog ofta förlorat. Men kanske att Avantgardet förstår mig ibland.)
1
25%
5
1
25%
4 (Ex. Jag får känslan av att andra inte försöker förstå vad det är som jag egentligen har på hjärtat. Hellre gör de sitt yttersta för att tolka mig negativt och framhäva sig själva i god dager.)
0
Inga röster
3
0
Inga röster
2 (Ex. Hur ska någon kunna förstå mig, när jag inte ens själv vet vad jag pratar om?)
0
Inga röster
1
0
Inga röster
Inget av alternativen tilltalar mig. Jag svarar här för att markera mitt missnöje.
0
Inga röster
 
Antal röster: 4

David H
Moderator
Inlägg: 5258
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

När orden inte räcker till (säg det ändå)

Inläggav David H » 22 mar 2009 00:22

Jag har insett att det enda som spelar nån roll här i livet är att vara lycklig.
Men själv är jag hellre olyckligt vetande än lyckligt vetande. Jag menar, jag
 har ju inte bara egenintressen utan även intressen som inte tillhör mig
själv. Om du inte tror mig är du cynisk och fördomsfull. Jag har också
fördomar, men jag är i varje fall medveten om dem. Jag tror till exempel att
alla brott begås av invandrare, fastän jag vet att det inte är sant. Jag tror på
under, på mirakel och övernaturlighet. Att sånt som omöjligt kan hända
faktiskt händer ibland. Jag låter mig inte luras av förnuftspropagandans
lögner. Jag står stolt på två fötter i den trångsyntaste av världar. Att kunna
fly... Att kunna flyga är min högsta önskan. Det vill jag nästan hellre än att
bli osynlig.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 22 mar 2009 02:02

Beslutsångest. Någon som jag verkligen trodde förstod mig här har visat sig missförstå mig radikalt. Det skakar förstås grunden, men jag anstränger mig för att vara enkel och lättbegriplig. Det har tagit år för min psykologvän att förstå mig så jag ser det inte som självklart, men jag tror att det går. Någonstans i övre halvan av skalan alltså, känner mig optimistisk just nu  :)


Återgå till "Galleri"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst