Att kommunicera med sin partner

Om du har fastnat i dina filosofistudier, eller har glömt vem som sa vad. Kortare frågeställningar som inte avser vidare diskussion.

Moderator: Moderatorgruppen

Erikmanlig
Inlägg: 3
Blev medlem: 24 sep 2020 11:38

Att kommunicera med sin partner

Inläggav Erikmanlig » 28 sep 2020 11:13

Något jag funderat på en del på sistone.
Många strävar efter ett liknande förhållande i sängkammaren som man har utanför med sin partner.
Läser om tips rörande "dirty talk", att prata snuskigt och om hur viktigt det är för att smörja maskineriet så att säga.
Min tanke är att tipsen som ges (T.ex. https://manlighalsa.com/2020/09/15/3-tips-for-ett-battre-dirty-talk/ ) ofta handlar om att släppa loss och inte tänka sig för så värst, vilket går emot de flestas förhållande utanför sängkammaren.
Känner mig kluven mellan att verkligen släppa loss och uttrycka det som kommer till mig, och att respektera min käresta och sätta gränser för vad som sägs oavsett i vilken situation vi befinner oss i...
http://ortensapotek.com/2020/10/16/den- ... tensmedel/

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Att kommunicera med sin partner

Inläggav Pilatus » 28 sep 2020 15:32

Erikmanlig skrev:Något jag funderat på en del på sistone. Många strävar efter ett liknande förhållande i sängkammaren som man har utanför med sin partner. Läser om tips rörande "dirty talk", att prata snuskigt och om hur viktigt det är för att smörja maskineriet så att säga.

Nu blev jag fundersam. Det där är säkert väldigt individuellt. Det måste vara något som du och din partner tillsammans kommer underfund med. Att ha trevligt tillsammans är min mycket enkla maxim. Miljön kan vara viktig, annat som kan höja stämningen. Att berätta om någon händelse kan vara spännande och litet utlämnande. Det visuella, musik, belysning mm. Tidningar brukar ibland vara fulla med tips.
Moderator


Återgå till "Hjälp!"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst