Sida 1 av 1

citatbok om orättvisor

Postat: 14 feb 2006 16:24
av djuse
Studerande vid Malmö Högskola har fått det briljanta rycket att klämma ihop en bok. Det blir en komisk och annorlunda citatbok som baseras på orättvisor samt fördomar. (Ja. Vår gruppsammansättning är jämlik! Tre tjejer och två killar.)

Killar svarar på frågan:
Hur blir män orättvist behandlade på grund av sitt kön?

Berätta om dina tankar och/eller anekdoter...
... uppge förnamn och ålder som godkännande för publicering. Om du inte vill dela med dig här kan du maila din berättelse till citatbok@yahoo.se.

Är du illustratör och vill illustrera citaten? Maila intresseanmälan till citatbok@yahoo.se

Exempel:
"På en efterfest skanderade en tjej att det var så otroligt att jag hade ett så fräscht städat badrum. Precis som om det var konstigt att en kille städar på toa."
/Johan 26

"Det verkar ball med högklackade skor! Det är orättvist att det inte finns för killar." /Linus 29

Tack för all hjälp!!!
/Johan

Postat: 14 feb 2006 18:43
av archaxe
Föreslår att reklam flyttas från Politk-forumet, alt. kastas direkt i soptunnan.

Postat: 14 feb 2006 19:11
av kkklll
Håller med. Det var det mest idiotiska jag har sett på länge.

Postat: 14 feb 2006 21:08
av Gronk
"(Ja. Vår gruppsammansättning är jämlik! Tre tjejer och två killar.) "

Haha.

tack iallafall

Postat: 15 feb 2006 17:18
av djuse
Trevligt att ni har det så roligt åt andras försök.

det är alltid lättare att vara negativ än positiv.

lycka till i livet

kram

Postat: 15 feb 2006 18:55
av PopJimmy
Varför är så många så negativa???

Dessa studenter försöker faktiskt bidra med något.

Jag tycker vi ska ställa upp och stötta denna studie om dagens obehagliga ilandsproblem.