Tips om Högskoleprovet
Moderator: Moderatorgruppen
Tips om Högskoleprovet
Jag tänker skriva HP den 1/4 och passar på att fråga de eventuella forummedlemmar som redan gjort provet om ni har några smarta tips? Jag pluggar som en blådåre redan givetvis, men jag kan ha missat något som erfarna rävar bakom örat tänker på.

Jag tror att det som går att träna mest på är NOG-delen, då den är lite märklig. Skiljer sig från vanliga matteuppgifter. Sen gäller det att hålla koll på tiden på läsförståelsen. Jag tycker det är bäst att läsa frågorna innan man börjar läsa texterna så att man vet vad man ska leta efter. Vad gäller orden så kan du ofta gissa dig till det rätta svaret även om du inte kan det med hjälp av franska/engelska/latin/allmän slutledningsförmåga.
Detta givet att de inte ändrat nåt på senaste tiden.
Detta givet att de inte ändrat nåt på senaste tiden.
- Johan Ågren
- Administratör