till de som kan

Om du har fastnat i dina filosofistudier, eller har glömt vem som sa vad. Kortare frågeställningar som inte avser vidare diskussion.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Guds tjänare
Avslutat konto
Inlägg: 301
Blev medlem: 25 mar 2006 17:03

till de som kan

Inläggav Guds tjänare » 25 mar 2006 17:39

vi läser evolutions lära. Jag frågade min lärare hur en cell kunde uppkomma, (DNA behöver cellen för att skapas och cellen behöver DNA för att skapas (bevis på det) och då sa han att det fanns fria DNA slingor ? kan det stämma att ett DNA kan vara fri :?:
My lord, I know myself for what I am. And I throw my soul in your forgiveness, in the full knowledge this, I deserve non at your loving hand.

dangdang
Inlägg: 167
Blev medlem: 29 jan 2006 11:32
Ort: skåne
Kontakt:

Inläggav dangdang » 25 mar 2006 19:45

Vad jag har förstått( Med risk för min missuppfattning)

Det finns fria xRNA molekyler som är sugna som attan på att reagera ungefär som vilken jon som helst, tydligen så finns det sådana på så få som 16 kvävebaser (hur dessa sedan uppkommit?) dessa kan ha funnnits i ursprungssoppan.
Dessa i sin tur råkar då generera ett protein som har förmågan att göra en kopia av sig själv = DNA

Denna upptäckt som sedan genererat tanken till epigenetik vilket då eventuellt är en del av förklaringen till att enäggstvillingar inte är exakta kopior av varandra trots att de har samma DNA, det finns skillnad i RNA.
"It's not a lie, if you believe it."


Återgå till "Hjälp!"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst