Minns någon denna tecknade serie?

Om du har fastnat i dina filosofistudier, eller har glömt vem som sa vad. Kortare frågeställningar som inte avser vidare diskussion.

Moderator: Moderatorgruppen

Byz
Inlägg: 98
Blev medlem: 08 jul 2008 00:59

Minns någon denna tecknade serie?

Inläggav Byz » 02 feb 2009 01:25

Kom igen nu, visa på att ert långtidsminne är vid god vigör!

Fanns en tecknad serie för kanske 10-15 år sedan, går kanske fortfarande, vet icke. Minns detta tema; två ekorrar iklädda hjälmar i ett rött taklöst, rätt nattståndet, om jag inte misminner mig (dubbeldäckar?) flygpan.

Jag är säker på att det inte är Piff och Puff jag talar om.

Någon som minns namnet på denna tecknade serie?

Kram på alla som börjar fundera.

=)

Clouds flashback
Inlägg: 25
Blev medlem: 27 jan 2009 03:18
Ort: skaraborg
Kontakt:

Inläggav Clouds flashback » 02 feb 2009 04:00

Piff och Puff räddningspatrullen har jag för mig den hette.
Den hade väl två namn dels namnet ovanför och även.
Piff och Puff - Privatdetektiver.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Inlägg: 1601
Blev medlem: 27 jul 2006 23:57
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 02 feb 2009 11:51

Jag kommer ihåg det här. Tycker det finns en "mystik" i sånt här (alltså inte hur vi relaterar till det utan som närvaro). Den trygga modern/källan som låg utanför föräldrarna.. ens riktiga själv. Det är kanske därför man i kulturen har en sådan "pervers" underton av det vi inte kunnat befria oss ifrån.. tryggheten hänger kvar i "det som äger".. Relaterar konst enormt till "smärta", just makten/det som äger.. man är inte sig själv.. Typ julafton, är beroende av "det dolda".. osv. Då menar jag att jag känner detta i allting som är eller har med produktion/saker att göra, vilket gör mig "störd" på något vis.. typ osynligt provokativ, eftersom jag "osynligt" är "sårad".. Tror inte många faktiskt förstår vilket inflytande eller vilken manipulation stora företag har över vår natur..

Det finns en slags "myt" om att bilföretag bygger in osynliga fel i bilar för att de ska tjäna pengar på reperationer. Detta är samma sak, och allting fortsätter eftersom vi i vår gemensamma perversion är beroende av myt som religion i bild/form, vi tror att vi "är något annat".. Andra skulle säkert kunna förklara detta bättre men i alla fall.




Här får ni en låt jag lyssnade mycket på förut, som inte har med detta att göra medvetet men i alla fall:
http://www.imeem.com/groups/oa9VtuC_/mu ... os_chillo/
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Användarvisningsbild
Logos
Inlägg: 1827
Blev medlem: 23 nov 2008 23:32
Ort: Stortån och uppåt
Kontakt:

Inläggav Logos » 02 feb 2009 20:36

Luftens hjältar?
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's YOUR MIND

Användarvisningsbild
Doe
Inlägg: 167
Blev medlem: 31 mar 2008 23:23

Inläggav Doe » 12 feb 2009 03:46

Luftens hjältar hade ett gult vattenflygplan och verkligen jätteont om ekorrar. Räddningspatrullen flög i en schampoflaska. Chipmunks kanske kan ha haft ett rött plan.
det man zaknar hoz traziga tangententer är inte verzaler, dubbelve och ezz. men zemikolon, ååh dezza uteblivna zemikolon min odödliga zjäl måzte ztå till zvarz för...

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18578
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 12 feb 2009 09:47

De Piffiga Puffarna - Chippendales

Såg Luftens hjältar som tecknad film med ungarna på Disneydags,

minns Algotezza nostalgiskt
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Logos
Inlägg: 1827
Blev medlem: 23 nov 2008 23:32
Ort: Stortån och uppåt
Kontakt:

Inläggav Logos » 12 feb 2009 11:23

Doe skrev:Luftens hjältar hade ett gult vattenflygplan och verkligen jätteont om ekorrar. Räddningspatrullen flög i en schampoflaska. Chipmunks kanske kan ha haft ett rött plan.


Minnet är en lustig sak - det är fullt möjligt att komma ihåg en tv-serie som egentligen var två snarlika tv-serier.
What's the ugliest

Part of your body?

Some say your nose

Some say your toes

But I think it's YOUR MIND

Användarvisningsbild
Midgårdsormen
Inlägg: 307
Blev medlem: 15 jan 2009 11:27
Ort: En befruktning

Inläggav Midgårdsormen » 12 feb 2009 13:51

Åkes granne skrev:Tror inte många faktiskt förstår vilket inflytande eller vilken manipulation stora företag har över vår natur..


Min nostalgi ägs av Disney Corporations... hahaha jag är programmeeeeeeeerad hahahahahaha ](*,)
Är jag druvan eller vinet eller är jag bara
märkvärdig som skriver detta?


Återgå till "Hjälp!"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster