Non-PK-utmaning - var lite motvallsk

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Är det här en bra tråd?

Vad är en tråd?
0
Inga röster
Det brorsar på...
0
Inga röster
Tiden för utvisa
0
Inga röster
Skitbra!
0
Inga röster
Urkass!
0
Inga röster
Kul initiativ!
2
67%
Vet allt
1
33%

Antal röster: 3

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 08 jun 2010 14:27

Lugn Justin, det finns skydd? så de har redan tänkt på ditt problem. :wink:
Bild

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 09 jun 2010 17:26

Anledningen till att kvinnor inte har en kuk är rent evolutionsmässigt skapad av att spisen sparkas. Japp!

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 11 jun 2010 08:59

Varför är kuk en palindrom? Den är ju inte likadan fram- och baklänges... Fast ibland börjar och slutar den med en människa.

Mer logiskt att tala om nanan än banan.

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Justin Case

Inläggav Justin Case » 11 jun 2010 15:00

Algotezza skrev:Varför är kuk en palindrom? Den är ju inte likadan fram- och baklänges...

Jodå, efter att en tillräckligt skicklig och sinnessjuk kirurg gått lös på den, så... En del kvinnor skulle kanske rentav föredra den så, avsnoppad baktill, utan irriterande bihang (gubbe) som sitter fast vid den och som har en massa synpunkter på saker och ting.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 12 jun 2010 07:18

Algotezza skrev:Varför är kuk en palindrom? Den är ju inte likadan fram- och baklänges... Fast ibland börjar och slutar den med en människa.

/Algotezza

Ja, varför heter det kuk, det borde teoretiskt sätt gå att förklara.

Min teori är att ordet, för det är ett ord, eller hur, består av roten uk, som initialt en gång i tiden uttalades, ak.

Grunden i detta ak, finns kvar i följande ord, rak och stake, men även i skaka. Ett annat ord för skaka är runka, därev den senare övergången mot ett u/o ljud i kuk. Det är ju förvisso intressant att ordet kak i det numera utdöda språket sumeriskan betyder just stake, påle, och därför inser åtminstone jag att det ordet kan ha gett upphov till vårt kukord idag. Jag ser även ett släktskap till följande ord, rätt, right, så jag tar mig rätten i min högra hand och säger KUK på dig! :wink:

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 12 jun 2010 17:34

Justin Case skrev:
Algotezza skrev:Varför är kuk en palindrom? Den är ju inte likadan fram- och baklänges...

Jodå, efter att en tillräckligt skicklig och sinnessjuk kirurg gått lös på den, så... En del kvinnor skulle kanske rentav föredra den så, avsnoppad baktill, utan irriterande bihang (gubbe) som sitter fast vid den och som har en massa synpunkter på saker och ting.

Bara dildo kan i så fall kallas KUK . Dildo - en fysisk palindrom. Borde därför heta dildodlid.

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 12 jun 2010 17:38

Zokrates skrev:
Algotezza skrev:Varför är kuk en palindrom? Den är ju inte likadan fram- och baklänges... Fast ibland börjar och slutar den med en människa.

/Algotezza

Ja, varför heter det kuk, det borde teoretiskt sätt gå att förklara.

Min teori är att ordet, för det är ett ord, eller hur, består av roten uk, som initialt en gång i tiden uttalades, ak.

Grunden i detta ak, finns kvar i följande ord, rak och stake, men även i skaka. Ett annat ord för skaka är runka, därev den senare övergången mot ett u/o ljud i kuk. Det är ju förvisso intressant att ordet kak i det numera utdöda språket sumeriskan betyder just stake, påle, och därför inser åtminstone jag att det ordet kan ha gett upphov till vårt kukord idag. Jag ser även ett släktskap till följande ord, rätt, right, så jag tar mig rätten i min högra hand och säger KUK på dig! :wink:

Kuk hänger ihop med tupp - cock (se äv. cockpit) och gök, gaukr  på fornnordiska. Därav göka, dvs. nyttja gaukr. Jfr driftkucku och cocooning.

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 12 jun 2010 17:53

He he, en dålig nödlösning på ett gammalt problem.

Rent allmänt finns det en koppling till sanskritens kSurikaa,  dolk, därav har slaverna med tiden valt förledens ksu, vilket med tiden blivit likt svenskans sju 7, i uttalet, medan svenskarna å sin sida behållt början och slutet alltså kuk.

Men personligen är jag mer inne på att det finns en än mer tidigare återkoppling till just kak, därav resonemanget.
Tjuringen, är fortfarande tattarslang för kniv, om du har lust att tro på gökteorin så varsågod.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 13 jun 2010 21:49

Ingen början, inget slut  :)

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 14 jun 2010 09:32

Skogsälvan skrev:Ingen början, inget slut  :)

Bara ett pågående på mitten...

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Återgå till "Lekstugan"