Syntesleken

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Fication
Kontakt:

Re: Syntesleken

Inläggav Fication » 23 jul 2010 09:02

Johan Ågren skrev:En bil och en delfin

Sorry, redan gjort.

Användarvisningsbild
Marksa

Inläggav Marksa » 23 jul 2010 09:10

Johan Ågren skrev:En sko och en burk honung.

!The ultimate shoe fetish!
Varje dag är en resa.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 24 jul 2010 00:31

Jag tänker nästan som Johan om den uppstoppade fågeln och vinkelhaken, vilket i min tanke blir en Dödhake. Den är uppbyggd med vinkelhaken över fågelns rygg så att den spärrar fågelns vingar. Denna symbol är bra för frustrerade människor på flygplatser när avgångarna är försenade p g a oväder och ger resenärerna, trots sin frustration, en förståelse för att planet inte kan lyfta eftersom haken där troligtvis är att man dör och då kommer man inte fram alls.

Fication, jag ger dig en eloge för ditt förslag för fläskkotletten och dragspelet. Jag kommer inte på något alls där! Möjligtvis Freddie Wadling solo.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 24 jul 2010 15:45

Fication skrev:
Johan Ågren skrev:En fläskkotlett och ett dragspel

Extra tjocka bitar av fläskkotlett som tar extra lång tid att grilla kan med fördel skäras med vertikala snitt växelvis uppifrån och nerifrån, nästan hela vägen igenom (som hasselbackspotatis, fast inte bara uppifrån). Fläskkotletten kan nu dras ut och täcker då en större yta av grillen (ja, den tar mer plats) och den effektiva tjockleken på skivorna blir mindre och ger därmed kortare grilltid.

Trodde man gjort detta med revbensspjället redan.

Fläskbälgen som man kan tillverka av en fläskkotlett och ett dragspel är ju annars väldigt effektiv när man vill hålla vegetarianer borta från grillfesten. Är i samma klass som när biologiläraren tog med sig en kalvlunga som vi gladeligen blåste upp i tur och ordning på lektionen.

Återgå till "Lekstugan"