Return of JC

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Return of JC

Inläggav Algotezza » 09 maj 2019 19:38

Har ofta tänkt på låten If God was one of us. För den kristne var Jesus faktiskt det. Om Jesus kommer tillbaka som Gud i mänsklig gestalt, hur skulle han tas emot? Tänk dig in i den rollen och den situationen! Vad skulle hända? Hur skulle omvärlden reagera? Och hur skulle du själv agera och reagera?

lynx

Re: Return of JC

Inläggav lynx » 11 maj 2019 21:20

Som jag har tänkt på det. Det föreligger ju lite aber i form av falskspeleri och personligen är jag kanske - eller tvärtom - för blint rent naiv. Jag hoppas och tror att jag kan skilja på det. Men kan jag inte så beror det på min oskuldsfullhet, och vem ska klandra mig för den? En del energier vill jag inte befatta mig med.

Esther

Inläggav Esther » 22 maj 2019 18:18

Algotezza skrev:Har ofta tänkt på låten If God was one of us. För den kristne var Jesus faktiskt det. Om Jesus kommer tillbaka som Gud i mänsklig gestalt, hur skulle han tas emot? Tänk dig in i den rollen och den situationen! Vad skulle hända? Hur skulle omvärlden reagera? Och hur skulle du själv agera och reagera?

Ja fast det vet vi att Han inte gör. Dvs Kommer tillbaka.
Hur jag skulle reagera?
Om Han inte kommer från "skyarna ovanifrån såsom Han togs upp"?

Logiskt: det är en bedragare, en lögnare och antikrist.
:)
Vissa tror ju att Kristus ska komma i mänsklig gestalt född av någon annan kvinna än Maria - eller att det ska vara ett slags alterego - inget av detta tror jag på.
Det är lögner redan innan det skett.
Må det aldrig ske!
Veritas vos liberabit

lynx

Inläggav lynx » 22 maj 2019 18:22

Vet "vi" det...? Som en tjuv om natten. Svärd och grejer. Nähä.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 22 maj 2019 18:31

Esther skrev:
Algotezza skrev:Har ofta tänkt på låten If God was one of us. För den kristne var Jesus faktiskt det. Om Jesus kommer tillbaka som Gud i mänsklig gestalt, hur skulle han tas emot? Tänk dig in i den rollen och den situationen! Vad skulle hända? Hur skulle omvärlden reagera? Och hur skulle du själv agera och reagera?

Hur jag skulle reagera?

Vissa tror ju att Kristus ska komma i mänsklig gestalt född av någon annan kvinna än Maria - eller att det ska vara ett slags alterego - inget av detta tror jag på.
Må det aldrig ske!

Vad menas med från skyarna ovan, enligt dig?

Esther

Inläggav Esther » 22 maj 2019 21:13

Algotezza skrev:
Esther skrev:

Hur jag skulle reagera?

Må det aldrig ske!

Vad menas med från skyarna ovan, enligt dig?

Hittade detta till dig:

Apg 1:11
Och dessa sade: "Ni galileiska män, varför står ni och ser mot himmelen? Denne Jesus, som har blivit upptagen från er till himmelen, han skall komma igen på samma sätt som ni har sett honom fara upp till himmelen."

Upp 1:7
Se, han kommer med skyarna, och allas ögon skall se honom, ja också deras som har stungit honom; och alla släkter på jorden skall jämra sig vid hans åsyn.
Veritas vos liberabit

Återgå till "Lekstugan"