Maffiaspel # 4

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 23 apr 2008 13:39

Kanske det, Auk... Själv har jag lekt lite, men nu stundar allvaret snart. Jag tror verkligen inte att such är maffia och det säger jag inte pga att jag gillar honom som person. Kan helt enkelt inte få ihop det i huvudet att han skulle bete sig så här då, men jag kanske har fel.

J R Auk

Inläggav J R Auk » 23 apr 2008 14:34

Jag tänker att det är just då han kan bete sig så. Mest dravel men gott om aktivitet, alltså ett beteende som är svårt att kritisera, men knappast kan sägas vara konstruktivt.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Användarvisningsbild
Ling

Inläggav Ling » 23 apr 2008 15:34

Jag vacklar i mitt beslut att rösta på Avantgardet.
Such's beteende är märkligt men frågan är om han är maffia, kan vara om de båda kumpanerna kommit överrens om att han ska köra rollen som förvirrad och låta den andra köra finliret??
Vem ska då denna finlirare vara, Avantgardet ( mycket möjligt), Loke (tveksam), Auk ( möjligt), Skogsälvan (njae), Rising (tveksamt), Begemot (nej), Sartre ( möjligt). Svårt detta, i alla fall idag, som ju alla vet.
Men, så här funderar jag iaf.

Väntar nog ett par timmar till, om jag ändrar mig. Sen får man ju se om Plingeling överlever razzian i byn..

Användarvisningsbild
Begemot

Inläggav Begemot » 23 apr 2008 15:51

Rising skrev:Nej, öppenhet gynnar bara oss laglydiga medborgare, och gör allt mycket svårare för velocipedtjuvarna att gömma sig. De saknar ju misstankar, eftersom de vet mycket väl vilka som ligger bakom de nedriga brotten.

Det vet jag inte om jag kan hålla med dig om... Visst saknar maffian misstankar som du så skarpsynt klarlade, men underskatta aldrig en mafiosos fantasi, skaparförmåga och retoriska briljans.

Men jag förstår vad ni menar... öppenhet är väl det som i slutändan ska avslöja de skurkarna.

J R Auk skrev:Så vad skall vi göra? Vad tänkte du att vi skulle göra? Och vid denna reflektion vad tänker du då, vad skall vi efter detta göra?

Det var många frågor det...
Jag tänkte i första hand rösta, avvakta och se vilka som genomlever natten och grubbla en del i min ensamhet, för att sedan avgöra om ni är värda min dyrbara öppenhet. Vilket jag ej betvivlar.

/ Tankfull och villrådig
Fri television.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 23 apr 2008 17:28

Värst vad tysta folket är idag då...

Användarvisningsbild
Begemot

Inläggav Begemot » 23 apr 2008 17:37

Mmm lite läskigt...

Vad ska vi hitta på då, älva?  :)
Fri television.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 23 apr 2008 17:43

Tjaaa, pappa sa att han skulle fundera på om jag kunde få en katt - *håller tummarna* - men han var väldigt noga med att den skulle vara rumsren och vänligt till naturen. Jag vet inte... stämmer de kriterierna in på dig? Du är ju så hemlig av dig  :) Men du sa något om att du skulle berätta hemligheter för mig och det låter ju intressant...

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 23 apr 2008 17:46

Och så undrar jag vem du kommer att lägga din röst på. Har du inte bestämt dig än? Klandrar dig inte för att du är villrådig. Det är vi nog alla.

Användarvisningsbild
Begemot

Inläggav Begemot » 23 apr 2008 18:16

Röst: Avantgardet

Jag hade först inga som helst tvivel om din oskuld, tvärtom gav du mig ett gott intryck. Men allt som tiden lidigt har du förändrats avsevärt... skumt på nåt vis.
Antingen beror det på dina grubblerier och årstidernas växlingar, eller så har du nåt i kikarn. Men min röst kvarstår.
Fri television.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 23 apr 2008 19:08

Men ska verkligen such ryka? Är det därför ni är så tysta för att ni har redan bestämt er?

Användarvisningsbild
Ling

Inläggav Ling » 23 apr 2008 19:19

Jag vet inte, men jag har en känsla av att jag kommer åka idag, kanske har jag spekulerat FÖR mycket, kanske hade det varit bättre att lalla på som vanligt. Men jag ville också ge min bild av folket, av hur jag tänker. Det kanske är som Loke och Rising sa, det är liksom ingen idé så här i början.
Jag kanske är överambitiös.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 23 apr 2008 19:30

Hade inte maffian försökt få such ur knipan vid det här laget? Such beter sig dock djävligt oklokt. Själv måste jag säga att jag starkt misstänker Auk, han kör med fula trix den där, dockteater. Röstar på: Auk
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Sartre

Inläggav Sartre » 23 apr 2008 20:26

jag vet varken ut eller in....

... tycker att begemot verkar skum... han och rising skulle nog kunna vara ett hett par....

...hmm, min röst ligger ju på ling, men tveksamt där alltså...

... jag avaktar ett tag till....

J R Auk

Inläggav J R Auk » 23 apr 2008 20:36

HMMMMMMMMMMmmmmmmmmmmmmhuh!

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmhuh!

Vad skådas om inte avslöjanden?

Jag gav upp majoriteten för such, så vi kan nästan sluta oss till att such inte är maffia.

Rösta icke på den saten, jag anbefaller eder.

Ni gör ett misstag. Enda chansen är att maffian skulle tänka sig för utstickande om de ändrade röst. Men vafan jag har ändrat min röst flera gånger.

Nej, maffian anklagar varandra, det är vad jag tror att vi skall tänka oss. Två stycken som har interagerat, och förmodligen två som redan har instigerat ett drama då de går emot varandra.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

J R Auk

Inläggav J R Auk » 23 apr 2008 20:38

Dock, har jag haft en enveten känsla av att pipan riktar sig mot mig. Jag vet att det finns en där ute som kan skydda mig. Plx. :)

Återgå till "Lekstugan"