Om du kunde frysa tiden mot din omgivning

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Cosmic philosopher
Inlägg: 601
Blev medlem: 24 jan 2007 20:42
Ort: Jämshög

Om du kunde frysa tiden mot din omgivning

Inläggav Cosmic philosopher » 08 jan 2013 21:12

Hej!

Föreställ dig att du hade förmågan att "frysa tiden" mot din omgivning och göra så att tiden stod fullständigt stilla för just denna omgivning.

Du kunde själv välja hur stor del av din omgivning du skulle göra fullkomligt stilla, hela jordklotet - så den stått helt stilla och att dess rotation kring sin egen axel stoppats och likaså dess rörelse i förhållande till solen (utom dig själv (du hade inte haft förmågan att göra det mot dig själv), eller t ex fryst precis alla människor och djur, fryst alla människor utom en person, bara några personer i din närhet, en bilist i trafiken etc.

Du bestämde också själv exakt hur lång tid denna "förfrysning" i tid skulle vara.

1) Hade du använt dig av denna förmåga?

2) Vad hade du använt denna förmåga till? Vad hade syftet varit bakom?

3)Hur ofta/mycket tror du att du hade använt förmågan?

4) Tror du livet hade blivit roligare om du kunde detta? Hade blivit till större gagn för samhället etc?



Undrar Cosmic philosopher
"Det är så kul och nyttigt att leka,fantisera och jollra som ett barn ibland. Man kan inte ta livet på allvar utan att leka. Ur allvaret föds leken och ur leken föds allvaret"

Hälsar
Cosmic philosopher

http://www.facebook.com/mikael.johnsson1

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Om du kunde frysa tiden mot din omgivning

Inläggav Anders » 14 jan 2013 19:59

1) Hade du använt dig av denna förmåga?
Jajamän!

2) Vad hade du använt denna förmåga till? Vad hade syftet varit bakom?
Pulat runt lite... Egen njutning, egen ekonomisk vinning.

3)Hur ofta/mycket tror du att du hade använt förmågan?
Svårare fråga. Inte för ofta för då hade folk kommit på mig till slut. Lite bökigt är det då man skall tillbaka till fortsättningsläget. Eller nu vet jag, naturligtvis, man går in på muggen och kör ramsan. Låt oss säga... en gång i veckan?

4) Tror du livet hade blivit roligare om du kunde detta? Hade blivit till större gagn för samhället etc?
Visst KAN man gagna samhället, men det verkar rätt bökigt. Roligare - definitivt.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017


Återgå till "Lekstugan"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster