God eller ond

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Rotkiv
Inlägg: 197
Blev medlem: 18 jul 2011 20:45

God eller ond

Inläggav Rotkiv » 20 mar 2013 14:42

en lek, de goda mot de onda.

Du ska agera motsatsen till den ovan dig. Alltså är det ett inlägg ovanför och du vill svara på inlägget, då ska du vara ond om inlägget ovan är god och tvärtom.

Ämnet:

Om inte alkohol fanns vad skulle vi använda istället?

Mitt första svar:

Ingenting skulle finnas för att byta ut alkoholen. Vi skulle vara nyktra, tragiska och ointressanta.

Edit: Ni får själva välja. Den under får gissa vilket läge medlemmen ovan är i.

förstår mig själv
Inlägg: 3058
Blev medlem: 13 maj 2012 19:32

God eller ond

Inläggav förstår mig själv » 20 mar 2013 19:04

Om vi betraktar vilda djur är det svårt att tycka någon är ond. Om en överintelligent varelse betraktar oss tror jag inte denne skulle se några som onda.

Rotkiv
Inlägg: 197
Blev medlem: 18 jul 2011 20:45

God eller ond

Inläggav Rotkiv » 20 mar 2013 20:14

förstår mig själv skrev:Om vi betraktar vilda djur är det svårt att tycka någon är ond. Om en överintelligent varelse betraktar oss tror jag inte denne skulle se några som onda.


Nu vet jag faktiskt inte om du svarade på tråden eller om du gjorde ett eget inlägg. Vilket fall så var det perfekt för att vara god. Nu fortsätter vi.

Jag är trött och orkar inte svara på något. Din vän får helt enkelt komma tillbaka imorgon.

förstår mig själv
Inlägg: 3058
Blev medlem: 13 maj 2012 19:32

God eller ond

Inläggav förstår mig själv » 20 mar 2013 20:43

Vi skulle göra annat. Leva utan alkohol.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

God eller ond

Inläggav Pilatus » 20 mar 2013 21:52

förstår mig själv skrev:Vi skulle göra annat. Leva utan alkohol.

Vi skulle bara äta kravmärkt mat. Inget godis. Inte vara ute i solen och få hudcancer. Inte röka eller dricka sprit. Akta oss för veneriska sjukdomar. Be vår aftonbön. Aldrig använda invektiv. Leva ett förståndigt liv, sova åtta timmar per dygn. Vi dör så småningom av leda med alla organ i perfekt skick och en svårt understimulerad hjärna.
Moderator


Återgå till "Lekstugan"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster