Jultidningsförsäljaren
Du säljer jultidningar och har med dig en stor väska full med jultidningar. Du går in i en trappa och öppnar väskan. Sen ringer du på en dörr och väntar.
Dörren öppnas och det är en äldre försynt dam på 80 år som öppnar
- Hej, får det lov att vara lite jultidningar? Jag har allt från tidningen Julefröjd till Hans och Greta.

Damen – Nej tack, jag skall inte ha några jultidningar

Du tar då fram en stor pistol och skjuter ned henne på fläcken lika enkelt som om du hade knutit skon eller kraftsat dig på näsan utan någon känsla alls. Ditt enda bekymmer är hurvida det var 1 eller 2 skott kvar eftersom du inte har pengar till nya. Du blir alldeles kall när du inser hur genomtänkt den hemska gamla haggan lurade dig till att slösa ett skott när du inte hade pengar till nya och till råga på allt förvägrade dig att sälja dina vackra jultidningar.
Då kommer grannarna ut och undrar vad som står på.
Med gråten i halsen säger du, – Hon ville inte köpa en jultidning, den elaka gamla hemska häxan. Sen lurade hon mig att använda mina kulor när jag inte har kulor till att köpa nya kulor.
Och så gråter du och känner dig illa behandlad, du är ett offer för hänsynslös utstuderad elakhet.
Grannarna visar naturligvis full förståelse och du får tröst och massor med komplimanger för att det är så synd om dig.
Granne – Ååååh, den där hemska gamla elaka provocerande häxan, hur kunde hon såra folk så och och förvägra dem att sälja sina fina vackra jultidningar och sedan lura dem att använda sina sista medel, hon borde polisanmälas.

Du blir naturligtvis hjälte och rättegång är det inte tal om då till och med polisen tröstar dig och ger dig komplimanger när de förstår hur utsatt och illa behandlad du blev av den hemska gamla damen. Faktum är att en av dem köper 5 jultidningar av dig för att han tycker synd om dig och ger dig 100 kr till nya kulor till pistolen.
Ungefär sån humor tycker jag väldigt mycket om. Säkert för bizarr för de flesta gissar jag. Men vadå, det är ju fiktion.