Hjort är hjort

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

förbryllad
Inlägg: 178
Blev medlem: 31 jan 2014 19:16

Hjort är hjort

Inläggav förbryllad » 19 maj 2014 12:17

http://www.gp.se/motor/1.2369296-se-upp-for-radjuren

Krockar med rådjur och dylikt ökar tydligen. Försiktigt därute. :wink:
Bless you and your mother.

Väderkvarn
Inlägg: 550
Blev medlem: 17 nov 2010 23:46

Hjort är hjort

Inläggav Väderkvarn » 21 maj 2014 13:57

Tack för rådet!

Vilket fordon gäller det?
Det stod inte i artikeln.
Själv så cyklar jag, äger inte ens bil.

Känner du till ifall det varit någon krock med cyklist och älg eller hjort?

Väderkvarn
Inlägg: 550
Blev medlem: 17 nov 2010 23:46

Hjort är hjort

Inläggav Väderkvarn » 21 maj 2014 14:05

http://nynashamnsposten.se/nyheter/nyna ... de-med-alg

Jag googlade och hittade faktiskt en artikel om just krock mellan älg och cyklist.
Tycker det var väl taskigt av dem och söka upp älgen och döda den. Om man ser det från älgarnas sida menar jag. Tänk om det hade varit cyklisten som varit den oansvarige och mest skadade. Inte hade de avlivat cyklisten.

Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

Hjort är hjort

Inläggav Antic » 21 maj 2014 18:03

Väderkvarn skrev:http://nynashamnsposten.se/nyheter/nynashamn/1.2004893-cyklist-krockade-med-alg

Jag googlade och hittade faktiskt en artikel om just krock mellan älg och cyklist.
Tycker det var väl taskigt av dem och söka upp älgen och döda den. Om man ser det från älgarnas sida menar jag. Tänk om det hade varit cyklisten som varit den oansvarige och mest skadade. Inte hade de avlivat cyklisten.


Lika dålig stil som när nån stackars älg förvirrat sig till staden och genast blir lovligt byte för regelrätt avrättning trots att älgen faktiskt inte gjort någonting medan de låter riktiga rötägg till människor slippa undan med lindriga straff gång på gång där inte ens mord ger speciellt långa straff. Det här skenheliga beteendet är uppfunnit av oss själva och kallas för "mänskliga rättigheter", tyvärr.

förbryllad
Inlägg: 178
Blev medlem: 31 jan 2014 19:16

Hjort är hjort

Inläggav förbryllad » 21 maj 2014 19:18

Antic skrev:
Väderkvarn skrev:http://nynashamnsposten.se/nyheter/nynashamn/1.2004893-cyklist-krockade-med-alg

Jag googlade och hittade faktiskt en artikel om just krock mellan älg och cyklist.
Tycker det var väl taskigt av dem och söka upp älgen och döda den. Om man ser det från älgarnas sida menar jag. Tänk om det hade varit cyklisten som varit den oansvarige och mest skadade. Inte hade de avlivat cyklisten.


Lika dålig stil som när nån stackars älg förvirrat sig till staden och genast blir lovligt byte för regelrätt avrättning trots att älgen faktiskt inte gjort någonting medan de låter riktiga rötägg till människor slippa undan med lindriga straff gång på gång där inte ens mord ger speciellt långa straff. Det här skenheliga beteendet är uppfunnit av oss själva och kallas för "mänskliga rättigheter", tyvärr.

"Mänskliga rättigheter, tyvärr". Det där summer nog tyvärr din ställning. Synd att du har nollmoral.
Bless you and your mother.

Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

Hjort är hjort

Inläggav Antic » 21 maj 2014 19:20

förbryllad skrev:"Mänskliga rättigheter, tyvärr". Det där summer nog tyvärr din ställning. Synd att du har nollmoral.


Jag är som sagt realist och ser saker i förhållande till varandra, om du nu orkade läsa texten.

förbryllad
Inlägg: 178
Blev medlem: 31 jan 2014 19:16

Hjort är hjort

Inläggav förbryllad » 21 maj 2014 19:22

Antic skrev:
förbryllad skrev:"Mänskliga rättigheter, tyvärr". Det där summer nog tyvärr din ställning. Synd att du har nollmoral.


Jag är som sagt realist och ser saker i förhållande till varandra, om du nu orkade läsa texten.

Jag läste texten och har kommit fram till slutsatsen att du inte tror på mänskliga rättigheter. Stå för det som en man.
Bless you and your mother.

Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

Hjort är hjort

Inläggav Antic » 21 maj 2014 19:23

förbryllad skrev:Jag läste texten och har kommit fram till slutsatsen att du inte tror på mänskliga rättigheter. Stå för det som en man.


Och varför gjorde jag inte det?

Hade du nu läst texten...

förbryllad
Inlägg: 178
Blev medlem: 31 jan 2014 19:16

Hjort är hjort

Inläggav förbryllad » 21 maj 2014 19:23

Antic skrev:
förbryllad skrev:Jag läste texten och har kommit fram till slutsatsen att du inte tror på mänskliga rättigheter. Stå för det som en man.


Och varför gjorde jag inte det?

Hade du nu läst texten...

Jag vet inte.
Bless you and your mother.

Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

Hjort är hjort

Inläggav Antic » 21 maj 2014 19:26

Se det så här förbryllad. Du är långt ifrån kvalificerad att hoppa in i en diskussion här. Gång på gång gör du bort dig och visar att du är här bara för att ha lite kul som troll. Tro mig, det har vi också när vi ser dina "svar".

Kanske man borde köra det klassiska "Don't feed the troll" till vi får en aktiv mod här på forumet.

förbryllad
Inlägg: 178
Blev medlem: 31 jan 2014 19:16

Hjort är hjort

Inläggav förbryllad » 21 maj 2014 19:27

Antic skrev:Se det så här förbryllad. Du är långt ifrån kvalificerad att hoppa in i en diskussion här. Gång på gång gör du bort dig och visar att du är här bara för att ha lite kul som troll. Tro mig, det har vi också när vi ser dina "svar".

Kanske man borde köra det klassiska "Don't feed the troll" till vi får en aktiv mod här på forumet.

Rädd för att du inte är en man? :)
Bless you and your mother.

Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

Hjort är hjort

Inläggav Antic » 21 maj 2014 19:29

förbryllad skrev:Rädd för att du inte är en man? :)


Lägg det som "uttråkad" istället så hamnar du nära sanningen. Att diskutera nonsens med någon på en fjortis nivå är inte så underhållande mer än en liten stund.

förbryllad
Inlägg: 178
Blev medlem: 31 jan 2014 19:16

Hjort är hjort

Inläggav förbryllad » 21 maj 2014 19:31

Antic skrev:
förbryllad skrev:Rädd för att du inte är en man? :)


Lägg det som "uttråkad" istället så hamnar du nära sanningen. Att diskutera nonsens med någon på en fjortis nivå är inte så underhållande mer än en liten stund.

Sluta då. Om du kan.
Bless you and your mother.

förbryllad
Inlägg: 178
Blev medlem: 31 jan 2014 19:16

Hjort är hjort

Inläggav förbryllad » 21 maj 2014 19:33

Det är bara att backa från diskussionen om du inte drar något värde från den längre. :)
Bless you and your mother.

förbryllad
Inlägg: 178
Blev medlem: 31 jan 2014 19:16

Hjort är hjort

Inläggav förbryllad » 21 maj 2014 19:50

Vad har vi kommit fram till tilsammans? Du är inte en man, den tror jag vi alla tyckte var episk även fast jag hoppas du inte menar det.
Bless you and your mother.


Återgå till "Lekstugan"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 12 och 0 gäster