Jag hjälpte en tjej från Bonn att klara sin svenskaexamen. Träffade en författare från Hawaii och en fotomodell från Stockholm. Jag hjälpte en fransman med översättningar till svenska, han hade en fransk firma för hälsopreparat som skulle lanseras i norden.
Och mycket mer. Jag hade själv flera "tribes" och mest en massa amerikaner som medlemmar, de ville veta mer om Sverige och jag pepprade på med allt som var svenskt.
Så gjorde jag lite artwork i Photoshop för "Scandinavian Tribe" och "Real Sweden Tribe". Det fanns en konkurrerande Sweden Tribe där en amerikanska var admin, jo jag tackar jag, hon kunde knappt svenska hjälpligt. Då ville jag visa att den här var minsann äkta svensk tribe med en svensk som admin.
Man hade album här också precis som på Facebook där alla kunde posta bilder som alla kunde kommentera. Idag är Tribe.net väldigt stilla och alla verkar ha flytt till Facebook.
Lite artwork gjord av mig med allt från viking solkors till vikinghjälmar för att skapa viking och svenskt i triben.

Så här såg en Tribe ut