Vem ser att Per Oscarsson är naken?

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Hubert
Inlägg: 214
Blev medlem: 18 jan 2024 21:52

Re: Vem ser att Per Oscarsson är naken?

Inläggav Hubert » 30 jan 2024 20:54

Nej, det är emot mina grundläggande principer!

David H skrev:
Hubert skrev:' Själv använder slägga och det är opassande har jag förstått.


Jag håller med om att det är opassande. Jag föreslår att du lägger undan den.

Användarvisningsbild
Illusionen
Inlägg: 1323
Blev medlem: 20 jan 2018 17:41

Re: Vem ser att Per Oscarsson är naken?

Inläggav Illusionen » 30 jan 2024 21:12

Då jag i den här tråden förklarat hur jag ser på anonymitet, ser jag helst att tråden inte raderas.

Efter att ha tagit del av synpunkterna ang att skriva anonymt så är slutsatsen att den praktiska
aspekten helt ignoreras av er som förordar anonymitet.

Det är ingen djärv gissning att mitt koncept uppfattas som både svårtillgängligt och omfattande.
En konsekvens av detta är att även till synes enkla frågor spänner över i stort hela konceptet.
För att det ö h t skall vara meningsfullt att lägga tid på att formulera ett genomtänkt svar krävs
att frågeställaren innan tagit sig tid att läsa och begrunda konceptet.
Jag behöver m a o en bekräftelse på var frågeställaren ”befinner” sig innan jag kan svara.

Som David redan förklarat så underlättar det mycket om man inledningsvis presenterar sig själv,
och vilken bakgrund och kompetens man har/besitter. När frågor ställs, och något skall förklaras,
kan svaret därefter anpassas efter dessa givna förutsättningar.

När en fråga rörande konceptet ställs till mig av en anonym person är denne för mig en ”skugga”,
som jag inte vet något om. Om personen väljer att inte redovisa sin bakgrund inom aktuellt
ämnesområde, och ej heller redovisar något han presterat av egen kraft, blir personen ifråga tyvärr
ointressant för mig. Intresset blir inte större av att frågeställaren av mig upplevs som aggressiv,
och t o m utmanande uppkäftig, som i föregående inlägg.

Bengt Hj Törnblom / Illusionen

Pax vobiscum.
”I tidernas gryning, av tid är du kommen, i svindlande rymders fjärran nyans.”

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17386
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Vem ser att Per Oscarsson är naken?

Inläggav Pilatus » 31 jan 2024 00:41

Illusionen skrev:Då jag i den här tråden förklarat hur jag ser på anonymitet, ser jag helst att tråden inte raderas.

Efter att ha tagit del av synpunkterna ang att skriva anonymt så är slutsatsen att den praktiska
aspekten helt ignoreras av er som förordar anonymitet.

Ingen är anonym = okänd. ip-adress och användarnamn finns. Dessutom, som såväl David H och jag nämnt att vi är kontaktbara.
Illusionen skrev:Som David redan förklarat så underlättar det mycket om man inledningsvis presenterar sig själv, och vilken bakgrund och kompetens man har/besitter. När frågor ställs, och något skall förklaras, kan svaret därefter anpassas efter dessa givna förutsättningar.

Vi känner till några personer här som har studerat postgymnasialt. T ex Ester. Andra har studerat på egen hand. Återigen, vill man veta så får man fråga. Och det finns en tråd Hur ser vi ut, en kort presentation. Där finns en del personlig information. Dessutom Illusionen, många av oss har hängt här många år och skrivit en hel del. Det är ofta personligt hållet, dvs det vi skriver säger något om vår bildningsnivå, intressen och kunskaper.
Moderator

David H
Moderator
Inlägg: 5212
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Vem ser att Per Oscarsson är naken?

Inläggav David H » 31 jan 2024 09:00

Jag anmälde Hubert för ett inlägg som han skrev som jag upplevde som kränkande. Pilatus föreslog då att ta bort hela tråden, vilket jag då svarade att det var OK för mig.

Den här tråden spårade väl ur ganska tidigt och uppnådde inte önskat syfte, så jag ser inte något problem med att vi lägger ner den. Alternativt kan vi väl nöja oss med att bara låsa tråden, så finns det möjlighet för den som vill läsa i efterhand att göra det.
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17386
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Vem ser att Per Oscarsson är naken?

Inläggav Pilatus » 31 jan 2024 09:20

Vi låser denna tråd. Pseudonymer är fortsatt tillåtna. Använd Personliga meddelanden om det är något ni undrar över. Integritet är en viktig säkerhetsfråga. Att få kommunicera förtroligt är en grundlagsskyddad rättighet.
Moderator


Återgå till "Lekstugan"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster