Associationsmeningar

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Väderkvarn
Inlägg: 550
Blev medlem: 17 nov 2010 23:46

Inläggav Väderkvarn » 26 nov 2010 21:02

-

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Inläggav freddemalte » 26 nov 2010 21:11

Väderkvarn skrev:
sailaways skrev:... att ett dödfött foster med datorhjärna levde på något underligt vis...(eh...)
In the real reality I have wife and kids. But in this reality I'm fuckin free.
. . . free as a frisbee you see . . .
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 26 nov 2010 21:18

...Tänkte hjärnan och insåg att han hade installerats med windows English version. Fuck! Ett dråpslag naturligtvis för den lilla spillra deutsche ursprung som låg och värkte i hårdvaran. Dax att...

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 26 nov 2010 22:02

sluta lipa över spilld mjölk, fälla ut huggtänder och klor, droppslangen runt halsen på forskaren bredvid och ett jävla tugg i halsvenen för att visa att även en liten krabat kan vara naggande god och...

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Inläggav freddemalte » 26 nov 2010 22:07

. . . kramade sin halvdöde broder som precis hade fått två stelfrusna hallon till frukost, så trist ändå. Hur kunde det bli så? Ja ja, det ordnar sig sa Alva The Katt (den äldre alltså) och sprang ut genom glasrutan, utan att tänka på att kuber är runda på andra sidan drömmarnas vidriga trädgård (några mil norr om det alkaliska templet). Så började den dagen och . .
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 26 nov 2010 22:45

---

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Inläggav freddemalte » 27 nov 2010 00:33

. . . mitt i intighetens vara av närvarons två glupska rävloppor, den ena så alldagligt orolig att den skull ha vilat ost om tidens förödande arrogans, lydnad och sårbarhet (typ som en tvåhövdad tärning). Det där talade de väldigt tyst om, ingen ville egentligen kännas vid detta men de kunde inte hålla låta bli - det gick helt enkelt inte. Man blev tvungen att gräva upp precis all den fördomsfulla insikt som så vackert hade begravts två månader tidigare, det ekade i dalen och ljudet blev allt mer outhärdligt så det fanns inte mycket mer att göra än . . .
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 27 nov 2010 15:27

att förstå att man var som MacGyver. Med en skiftnyckel, en krokig spik, tre sockerbitar och en matsked vitpeppar så...

Morningstar

Inläggav Morningstar » 27 nov 2010 15:48

--

wure
Inlägg: 10
Blev medlem: 15 dec 2010 15:16

Inläggav wure » 15 dec 2010 16:02

en skönhetssömn och en rejäl fundering över livet, universum och allting, till exempel


Återgå till "Lekstugan"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster