Power Meet

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Kallekula
Inlägg: 5394
Blev medlem: 24 maj 2005 17:23

Power Meet

Inläggav Kallekula » 03 jul 2007 13:10

I Västerås nu till helgen. Undrar om det kan vara något. Sommarnatt i 59e års modell.

Facinerande kultur. Tror att det mötet är det största i sitt slag. Undrar varför vi har utvecklat en sådan kultur och kärlek till gamla jänkare i kalla Sverige?

Angelina
Inlägg: 1667
Blev medlem: 21 aug 2003 02:04

Inläggav Angelina » 04 jul 2007 01:09

Usch! Min lillasyster har försökt få med mig på det där. Hon har varit där flera gånger. Hon verkar ha en viss fascination för glassiga bilar fyllda med fyllon. Inte jag.
Jag har alltid känt en stor avsky för femtiotalet och dess "kultur", kan inte alls förlika mig med den. Förmodligen resultatet av traumatiska barndomsupplevelser. ( se Norrbotten )

Användarvisningsbild
Kallekula
Inlägg: 5394
Blev medlem: 24 maj 2005 17:23

Inläggav Kallekula » 04 jul 2007 09:10

Du får se det som en sociologisk/antropologisk studie. Fast den studien har du kanske gjort hela din uppväxt. Hur var det? Raggarvarv runt korvmojen? Finnarna är mer raka på sak de kallar det för vittorally.

Själv är jag inte inne i raggarkulturen, fast jag gillar bilar (hade en gammal skorv redan som 16 åring, uppväxt på landet aldrig några poliser ute i obygden).

Vet inte om jag ska åka dit, ska åka till västkusten på söndagen. Bättre att spara sig för salta båtturer, kala klippor och räkor.

Nåväl det är fortfarande är det en intressant kultur att studera. Den finns ju såvitt jag vet inte i andra länder (utom USA). Hur kommer det sig?

Bobby Hogan
Inlägg: 232
Blev medlem: 29 dec 2006 02:28

Inläggav Bobby Hogan » 04 jul 2007 10:24

Älskar gamla amerikanare. Stora motorer och mycket krom. Är speciellt förtjust i Chevrolet Corvette. En C3:a med matching numbers. Helst en bigblock, men det är inget krav.

Muskelbilar är fantastiska saker. Leksaker för stora pojkar. Men jäkligt kul.
In an average living room there are 1,242 objects Chuck Norris could use to kill you, including the room itself.

Användarvisningsbild
Kallekula
Inlägg: 5394
Blev medlem: 24 maj 2005 17:23

Inläggav Kallekula » 04 jul 2007 10:54

Gillar bigblocks. Vansinnesmotorer. En Challenger eller Charger. Rå styrka, agressiva. De har blivit bra poppis på senare år.

I annat fall Alfa 166 just nu.  Alfas sköna 6a fast det var nästan skönare sång i 164an jag hade. Har en dessutom en gammal 740 som jag behållit mest av nostalgiska skäl.

Vi ska väl inte glömma 99an som vi tog upp i en annan tråd.  :)
Bilen som ger en viss forumist mardrömmar.

Bobby Hogan
Inlägg: 232
Blev medlem: 29 dec 2006 02:28

Inläggav Bobby Hogan » 04 jul 2007 11:02

Kallekula skrev:Gillar bigblocks. Vansinnesmotorer. En Challenger eller Charger. Rå styrka, agressiva. De har blivit bra poppis på senare år.

I annat fall Alfa 166 just nu.  Alfas sköna 6a fast det var nästan skönare sång i 164an jag hade. Har en dessutom en gammal 740 som jag behållit mest av nostalgiska skäl.

Vi ska väl inte glömma 99an som vi tog upp i en annan tråd.  :)
Bilen som ger en viss forumist mardrömmar.


Se filmen "Vanishing point". En Dodge Challenger med Hemi. Grymt ljud i den pipan. Poppis, och svindyra. En äkta Hemi kostar snart upp emot miljonen. På tal om Chargers så finns ju alltid Bullit. En original Charger -68 mot en vässad Mustang 390 GT där Steve McQueen kör själv i många scener.

99:an är ju också en fin bil........
In an average living room there are 1,242 objects Chuck Norris could use to kill you, including the room itself.


Återgå till "Lekstugan"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster