"Beklagningsleken"

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
PopJimmy

"Beklagningsleken"

Inläggav PopJimmy » 09 jan 2008 22:27

Okej jag tänkte nu förklara trådens syfte.

För att vara med i tråden måste du accetpera trådens kontrakt. Du är alltså inte på något sätt tvingad av att ta del i tråden. Är det så att du på något sätt känner att du inte riktigt förstår kontratet, uppmanar jag dig starkt till att INTE ta del av tråden. Men vill du ta del av tråden är du tvigad att ta del av kontratet. Låter rättvist eller hur?

KONTRAKT:
Denna tråd går ut att vi leker en lek. Leken är ett eget universe of discourse, så allt som sägs, relaterar bara till tråden. De relationer vi har utanför denna tråd, har alltså ingen betydelse i sammanhanget - och jag ska snart förklara varför.

Alla inlägg som görs består av två delar:
Del 1: Innehåller en sympatiserande beskrivning av det tidigare inläggets Del 2 (detta kanske låter virrigt, men jag ska snart ta ett exempel som klargör vad jag menar). Innehållet i denna del skall innehålla en (påhittad) personlig reflektion och vara lite överdriven den känslomässiga tonen av vad den tidgiare personen skrev, men den måste ändå "låta övertygande". Vidare måste man nämna det tidigare inläggets namn när man sympatiserar.

Del 2: Denna del innehåller en beskrinving på något man själv inte gillar, dvs hatar eller hyser avesion mot, gärna i en så speciell situation som möjligt - dock inget krav. Detta är alltså bara en "lek". Du kan alltså vara arg på vad som helst, dock finns några undantag. Du får inte vara arg på någon annan forummedlem. Du får vara arg på vilken person som helst eller vilken grupp som helst eller vilken företeelse som helst, men INTE på någon annan forummedlem. Vidare får du inte vara arg på samma sak som den senaste personen varit - dock får du vara arg på "någon slags motsats" om du vill. Företeelsen får vara "verklig" eller "påhittad" - det spelar ingen roll, men i denna lek uppmanas att ventilera saker du verkligen stör dig på.

SLUT PÅ KONTRAKT.

Jag kommer här ge exempel på två inlägg:

Eftersom det första inlägget inte relaterar till något annat inlägg så kommer den inte innehålla en Del 1.

Pelle skrev:1: (tom)

2: Jag hatar alla jävla mongon till läkare som inte lyssnar på vad jag säger när jag är på motagningen.

Olle skrev:1: Ja Pelle, jag håller med, läkare är ofta inkompetenta, speciellt även svenska läkare,

2: Jag tycker det är tråkigt att vi Svenskar inte värnar om välfärden längre, alla verkar på senare tid blivit så pengagiriga.

Användarvisningsbild
PopJimmy

Inläggav PopJimmy » 09 jan 2008 22:27

1: Bra poäng Olle! Vi svenskar pratar mycket om hur stolta vi är över våran välfärd, men vi gnäller samtidigt på hur höga skatter vi har, fy fan!

2: Jag tycker att Svenskar är för lata, dessa har det helt enkelt för bra och inser inte detta, sen har latmaskarna mage att gå runt och vara deppiga och självömkande...

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 09 jan 2008 23:10

1. Väl värd att påpekas, PopJimmy, de (dessa svenskar) inser inte vad mycket de fått till skänks bara av att ha blivit födda här, de bara ser på sina prylar, mp3-spelare exempelvis, och blir ledsna över att de inte får plats med fler låtar.

2. Jag irriteras över den gnuttan av ärlighet, ett sken blott, som en människa presenterar sig som den värdige förvaltaren av, och hur den kan släppas i samma ögonblick som någon personlig vinstmöjlighet uppenbarar sig för denne.
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Angelina

Inläggav Angelina » 09 jan 2008 23:56

1. Ja Jörgen, det ärligaste vore att alla erkände att de var impulsdrivna egoister.

2. Jag är arg på mig själv för att jag inte är bättre.

Användarvisningsbild
Ling

Inläggav Ling » 10 jan 2008 11:16

Bra Angelina, genom att tillskriva sig själv ett tillkortakommande ger du dig själv möjlighet att växa.

Varför anser en del att de har all rätt att våldföra sig på andra utan tvekan eller ens samvete att känna skuld efteråt? Jag avskyr deras existens.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 10 jan 2008 11:20

Ling skrev:Bra Angelina, genom att tillskriva sig själv ett tillkortakommande ger du dig själv möjlighet att växa.

Varför anser en del att de har all rätt att våldföra sig på andra utan tvekan eller ens samvete att känna skuld efteråt? Jag avskyr deras existens.

Det ser ut som om du själv besvarade din egen fråga, de avskyr förmodligen också samma existens. Känner du själv skuld för att du avskyr deras existens?

Användarvisningsbild
FIG
Kontakt:

Inläggav FIG » 10 jan 2008 11:24

1:  Ling, du har så fel, säg så här: Om du ändå bara lever ett liv, varför inte göra det som man vill!

2: Varför kan/vill ingen förstår att värden är evig, Ifall dom gjorde det så skulle vi ta hand om vår värd.
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd
www: Fig.Maxxflow.com
Mail: fig.ghd742@gmail.com

Användarvisningsbild
Ling

Inläggav Ling » 10 jan 2008 11:37

Zokrates skrev:
Ling skrev:Bra Angelina, genom att tillskriva sig själv ett tillkortakommande ger du dig själv möjlighet att växa.

Det ser ut som om du själv besvarade din egen fråga, de avskyr förmodligen också samma existens. Känner du själv skuld för att du avskyr deras existens?

Hur menar du? På vilket sätt besvarade jag min egen fråga?
Hmm, du har nog rätt i att de också känner som jag, men till skillnad från mig är att jag inte förde det vidare till en annan, på så sätt upprepade jag inte beteendet.
Nej, jag känner inte skuld över min känsla.

Återgå till "Lekstugan"