Anmälan till Maffiaspelet # 4

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Sartre
Inlägg: 228
Blev medlem: 17 jan 2007 19:11
Ort: Götet

Inläggav Sartre » 18 apr 2008 00:26

yes rising, välkommen! .... antar att jag får nöja mig med att skicka slängkyssar till dig då!

Rising
Moderator
Inlägg: 1100
Blev medlem: 03 jul 2006 15:00
Ort: Stockholm

Inläggav Rising » 18 apr 2008 02:13

Åh, slängkyssar? Till lilla mig? *rodnar som ett nypon, gömmer ansiktet i händerna och börjar kvittra fram ett bubblande champagneberusningsfnitter likt en förälskad skolflicka*

Säg, vi skulle rentutav kunna forums-tåflörta lite med varandra, helt dolt så att ingen annan märker det. Det går det till som så att man skriver inlägg som vanligt, fastän man i hemlighet bakom skärmen tänker lite lekfulla, kärlekspirrande tankar om varandra medan man gör det.

...öh, fast nu förstörde jag ju det genom att skriva helt öppet om dessa intentioner. Doh!

Nä, med den planen omöjliggjord så tycker jag att vi i rättvisans namn behöver göra som så att du helt enkelt är skyldig mig den där lapdancen tills vidare; för mig att inkassera vid önskan eller behov.

Vad? Inte det? Nähä... *suck* Tja, jag försökte i alla fall. "Bättre lyss till den sträng som brast..." som de säger...

Rising
Moderator
Inlägg: 1100
Blev medlem: 03 jul 2006 15:00
Ort: Stockholm

Inläggav Rising » 18 apr 2008 02:29

Actually; nu när jag tänker på det, så tror jag att "forumståflörtar" borde gå till som så att man helt enkelt använder PM-funktionen. Fast det vore ju inget kul.

*Mutter* Dumma teknik, som kommer här och dödar all romantik med sina sabla applikationer...

Nu måste jag fundera över hur forumsmotsvarigheterna till andra förförelseakter borde gå till; såsom serenader utanför balkonger, häcknypningar och att bjuda på drinkar... Hmm...

Användarvisningsbild
Avantgardet
Inlägg: 8885
Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
Ort: Socialklass III

Inläggav Avantgardet » 18 apr 2008 02:38

Ta det lugnt, jag tror det är vårvädret som stigit fruntimren åt huvudet. Börjar de med nåt fuffens så är det bara örfila dem, eller ignorera dem, när hormonhalterna sjunker om ett par veckor och de kommer till sans igen så återgår precis allting till det vanliga. Kvinnan är i denna, fenomenologiska, bemärkelse att betrakta som katter eller hundar som löper. Håll ut, du tappre!
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 2627
Blev medlem: 17 okt 2003 21:44
Ort: Årsta
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 18 apr 2008 03:49

Hälsningar från mitt i natten.
Därmed är ni 9 stycken,
med den självklare misstänkte Rising,
av vilka han måste vara den ene mafiosin,
att dömma av avataren.

En idé för framtiden,
som jag fick, ifall det skulle bli riktigt många:
    eftersom det är filosoforum här,
    så behövs det filosofer, en till maffian, en till byborna.
      Funktionen: Jo, bägge filosoferna får veta om varandras roll i början,
      och bybornas filosof har specialtillstånd att kunna PM:a med maffians filosof om spelet, men endast med denne.
      Maffian har förstås motivation att likvidera bybornas filosof,
      eftersom denne kanske vet för mycket,
      men kan välja att spara bybornas filosof,
      exempeltvis för att sprida vilseledande information.


Var är Hannes, hans avatar är ju ännu skummare,
och Clandestino, har han hittat tillbaka till det riktiga livet???
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 2627
Blev medlem: 17 okt 2003 21:44
Ort: Årsta
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 18 apr 2008 03:55

Byfilosofen vore en synnerligen skum figur, han står ju med ene foten i maffians läger... en förrädare kanske???
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Användarvisningsbild
Avantgardet
Inlägg: 8885
Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
Ort: Socialklass III

Inläggav Avantgardet » 18 apr 2008 06:34

Det var onekligen något suspekt med hela sättet att värva medlemmar, man kan inte annat än befara skumraskaffärer. Det är ju nåt slags vargflock vi har att göra med, man får kasta åt dem ett ben då och då så att de inte sliter en i stycken. Kan ju också vara jag som är paranoid, men brukar aldrig ha fel i såna här frågor.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Ling
Inlägg: 1266
Blev medlem: 13 okt 2007 18:09

Inläggav Ling » 18 apr 2008 07:16

Avantgardet skrev:Det är ju nåt slags vargflock vi har att göra med, man får kasta åt dem ett ben då och då så att de inte sliter en i stycken.


Varflocken var lyckosam i sitt manipulerande spel, som lekte med den manliga fåfängan. Benen tuggar vi på allt eftersom dagarna går.

Sartre
Inlägg: 228
Blev medlem: 17 jan 2007 19:11
Ort: Götet

Inläggav Sartre » 18 apr 2008 09:20

häcknypningar i all ära, men varför stanna vid tåflörtar? vi kan väl ta till svårare ackord än så...

...faktum är att jag tänker göra sanning av den där vägghistorien. mjölk och honung ska blandas, värme tillsättas och när den kemiska reaktionen äger rum kommer lieringen att svälla och bägaren rinna över... mmm, ljuvlig musik såhär på morgonkvisten...

Användarvisningsbild
Avantgardet
Inlägg: 8885
Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
Ort: Socialklass III

Inläggav Avantgardet » 18 apr 2008 09:23

Tror ni på allvar att jag kommer gå med på att dela eder uppmärksamhet med de här grabbarna?
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Ling
Inlägg: 1266
Blev medlem: 13 okt 2007 18:09

Inläggav Ling » 18 apr 2008 09:39

Sartre skrev:...faktum är att jag tänker göra sanning av den där vägghistorien. mjölk och honung ska blandas, värme tillsättas och när den kemiska reaktionen äger rum kommer lieringen att svälla och bägaren rinna över... mmm, ljuvlig musik såhär på morgonkvisten...


Va!! har jag missat nåt, vad är det här för historia?  :shock:

suchanother
Avstängd
Inlägg: 4110
Blev medlem: 14 feb 2004 23:37
Ort: Göteborg

Inläggav suchanother » 18 apr 2008 09:44

Avantgardet skrev:Tror ni på allvar att jag kommer gå med på att dela eder uppmärksamhet med de här grabbarna?

*host* such sträcker ut alla sina 192 centimetrar, finns knappt utrymme mer kvar för andra annat än i garderoben.

Användarvisningsbild
Avantgardet
Inlägg: 8885
Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
Ort: Socialklass III

Inläggav Avantgardet » 18 apr 2008 09:47

Har jag bett om kommentarer från landsbygden?
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

suchanother
Avstängd
Inlägg: 4110
Blev medlem: 14 feb 2004 23:37
Ort: Göteborg

Inläggav suchanother » 18 apr 2008 09:49

Härnosand hahaha...hihi...hoho....

Användarvisningsbild
Avantgardet
Inlägg: 8885
Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
Ort: Socialklass III

Inläggav Avantgardet » 18 apr 2008 09:50

Där jag står på mina två fötter, där är centrum.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"


Återgå till "Lekstugan"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster