Snygga beteckningar på bilmodeller

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
dokido
Inlägg: 1039
Blev medlem: 17 aug 2009 22:31
Kontakt:

Inläggav dokido » 23 jun 2011 12:51

min fina bil förstås
toyota pussywagon

Bild

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 23 jun 2011 15:27

Shit, jag är försent ute som vanligt...

Det är Dagens Nyheter som skriver att "affären Fitta" kostat Honda åtskilliga miljoner Euro. Man citerar en japansk biltidning.
Reklambroschyrer och affischer var redan tryckta, de första reklamfilmerna med Fitta-modeller var redan gjorda innan de ansvariga insåg att namnet inte var speciellt lyckligt.
Redan förra sommaren delades pressmaterial ut till japanska journalister med slogans typ "Honda Fitta är liten på utsidan men stor när du väl kommit in"... eller "Honda Fitta är ett dagligt nöje".

http://www.automotorsport.se/news/937/f ... B6r-honda/

Rorschach
Inlägg: 655
Blev medlem: 25 jul 2008 01:54

Inläggav Rorschach » 23 jun 2011 19:50

Zokrates skrev:Shit, jag är försent ute som vanligt...

Det är Dagens Nyheter som skriver att "affären Fitta" kostat Honda åtskilliga miljoner Euro. Man citerar en japansk biltidning.
Reklambroschyrer och affischer var redan tryckta, de första reklamfilmerna med Fitta-modeller var redan gjorda innan de ansvariga insåg att namnet inte var speciellt lyckligt.
Redan förra sommaren delades pressmaterial ut till japanska journalister med slogans typ "Honda Fitta är liten på utsidan men stor när du väl kommit in"... eller "Honda Fitta är ett dagligt nöje".

http://www.automotorsport.se/news/937/f ... B6r-honda/


Hondas olyckliga namnval förekom som exempel i en kurs i internationell marknadsföring för länge sedan, ungefär 10 år sedan om jag inte missminner mig. Det finns fler roligheter, som exempel kan nämnas följande slogan från Electrolux  “Nothing sucks like an Electrolux”, vilken användes i USA.


Återgå till "Lekstugan"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst