I totalitarismens anda

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 09 apr 2014 00:14

http://www.svt.se/nyheter/varlden/eu-s- ... v-ogiltigt
"Datalagringsdirektivet har använts av Säpo för att ställa krav på operatörerna om att leverera trafikuppgifter."

Sverige fick böta för att vänta för länge med att införa datalagringsdirektivet, nu väntar vi spänt på om Sverige
skall få böta för att vänta för länge på att gå ur... Stackars SÄPO och deras anställda med alla de konstiga namnen,
Rotsweinshalpfe, Nizxe, Achmanikov etc...

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 12 apr 2014 23:06

Beatrice Ask kom med ett svar dan efter, vi skall inte ändra lagen i en hast,
-Tvärtom, Svensk lag gäller, det är EU som har fel, direktivet skall skärpas!
Vi kommer att se till att FRA, Säpo och Bilderberggruppen kommer att få all den tillgång till information
om alla Svenskar som de behöver även i fortsättningen, ja, jag har egentligen inget att säga till om detta själv,
det är ju judemaffian som styr, de kontrollerar alla våra viktiga politiker, ja som mig, myndigheter, media, etc.
Jag skall fråga Wallenbergarna om hur vi skall gå vidare, alltså vad jag skall svara, men,
– EU-domstolen har underkänt direktivet, det innebär ju inte att svensk lag är underkänd, avslutar Ask.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja, har det Svenska folket mindre behov av integritetsskydd än folk i resten av EU? Är vi verkligen en samling
blottande exhibitionister som gör allt för att leva ett helt vidöppet liv utan minsta behov av att dölja något?

Socialdemokraterna, ( I ledande ställning ) ser med oro på frågan, försvinner övervakningen, ja då får ju
alla pedofiler, rånmördare, människohandlare fritt fram!

Så det Svenska folket är inte bara i mindre behov av integritet, de är dessutom kriminellare än alla andra folk i EU.
Hade nu något av ovanstående stämt, så hade vi ju inte behövt övervakning överhuvudtaget, utan hemlighetsbehov
så vet ju alla redan allt om alla!

Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

I totalitarismens anda

Inläggav Antic » 13 apr 2014 00:09

Enda skillnaden är om övervakning sker officiellt eller inofficiellt. Vi övervakas alla hela tiden i skymundan av system som echelon i alla fall. Varenda ord vi skriver här övervakas, varenda PM varenda SMS, varenda samtal vi ringer.

Vi har aldrig haft mindre frihet än i dagens övervakningssamhälle. Dessutom flyttas tjänst efter tjänst till det som redan är världens i särklass bästa övervakningsinstrument, internet, som backas upp av alla idioter som anser att de inte har något att dölja och som inte har något emot att leva i ett digitals glashus.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 13 apr 2014 00:11

Märkte du en sak med det jag skrev i förra inlägget, det finns överhuvudtaget inte med ett enda ord om terrorister längre! :wink:

Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

I totalitarismens anda

Inläggav Antic » 13 apr 2014 00:16

"Terrorister" var nog bara inträdes skrämselpropagandan, som tydligen gick hem tyvärr. Det värsta är inte att vi övervakas, det värsta är att 99% av folket knappt ens reagerar på det.


Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

I totalitarismens anda

Inläggav Pilatus » 13 apr 2014 01:28

Antic skrev:Varenda ord vi skriver här övervakas, varenda PM varenda SMS, varenda samtal vi ringer.

Det är inte längre som på Joseph McCarthys och Walter Ulbrichts tid, eller för all del då åsiktsregistrering bedrevs med litet amatörmässiga metoder. Paranoian från det kalla krigets dagar har dämpats och ersatts av nya verkliga och inbillade hot. Men det är överdrivet att känna att den personliga integriteten är speciellt hotad. Övervakningen känns mer anonym numera, mer opersonlig än då levande personer läste post och kopplade in sig på telefon för att lyssna. Kanske ackumuleras en del personliga data av litet mer känsligt slag - hur dessa är tänkta att användas kanske inte är helt klart. Det kan ju vara obehagligt nog.
Moderator

Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

I totalitarismens anda

Inläggav Antic » 13 apr 2014 09:28

Det otäcka är att allt man skriver registreras, en dator tröttnar aldrig och missar inte en enda punkt i din text. I och med att datorn blivit helt nödvändig för oss så känns det ännu mera otäckt att den samtidigt övervakar precis allt vi gör. Man får känslan av att bo i ett glashus på internet och känner sig inte trygg när man vet att dessa datorögon övervakar och loggar allt man gör. Sen spelar det ingen roll om man har rent mjöl i påsen eller inte, övervakning är lika obehaglig och kränkande i alla fall.

Sen finns det å andra sidan de som sitter och berättar varenda trivial detalj om deras liv på Facebook i hopp om någon reaktion. När det gäller Facebook förstår jag inte allt prat om sekretess eftersom jag aldrig ser någon posta något som överhuvudtaget är värt att dölja eller ens avlyssna. ;) :D

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

I totalitarismens anda

Inläggav Algotezza » 13 apr 2014 18:47

Antic skrev:Det otäcka är att allt man skriver registreras, en dator tröttnar aldrig och missar inte en enda punkt i din text. I och med att datorn blivit helt nödvändig för oss så känns det ännu mera otäckt att den samtidigt övervakar precis allt vi gör. Man får känslan av att bo i ett glashus på internet och känner sig inte trygg när man vet att dessa datorögon övervakar och loggar allt man gör. Sen spelar det ingen roll om man har rent mjöl i påsen eller inte, övervakning är lika obehaglig och kränkande i alla fall.

Sen finns det å andra sidan de som sitter och berättar varenda trivial detalj om deras liv på Facebook i hopp om någon reaktion. När det gäller Facebook förstår jag inte allt prat om sekretess eftersom jag aldrig ser någon posta något som överhuvudtaget är värt att dölja eller ens avlyssna. ;) :D


Om man nu far illa av sakernas tillstånd, vad kan man göra åt det? Förutom att ägna sig åt skogseremitliv i Walden eller liknande.

Med den digitala teknikens hjälp är 1984 realiserat. Världen indelad i ungefär tre stormakter. Nyspråk vart man ser och hör. Historien som skrivs om när man t.ex. rensar ut "icke-PK"-ord i gamla barnböcker när de ges ut igen. Digitalitetens diktatur.

Detta gäller idag:

”Krig är fred. Frihet är slaveri. Okunnighet är styrka.” Dock tveksamt om den sista gäller. "Information/Stordata är makt", snarare då.
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 15 apr 2014 17:48

I ett fritt Sverige skulle vi ha en storm av kritiska journalister mot våra makthavare, tyvärr förefaller det motsatta gälla,
hittade i varje fall en kolumnist som anser att mänskliga rättigheter bör respekteras.
Makten struntar i en viktig dom
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolum ... 8725015.ab

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 16 maj 2014 23:38

När skall vanligt folk fatta att dessa tattaravskräden till kosackättlingar "POLISER" omgående borde skickas
tillbaka till sina ursprungsområden i öst? Vad blir nästa steg, skjuta ihjäl kvinnor och barn på lekplatser?

Svante, 74: Polisen misshandlade mig
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18899120.ab

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 24 maj 2014 15:27

När högerspökena från fascismens dagar får bestämma.
"Börjar den nya lagen att gälla blir det olagligt att i sociala medier eller genom demonstration kritisera landet Spanien,
dess regering samt statsanställda. Olagligt att samlas utanför statliga byggnader utan tillstånd. Olagligt att filma,
fotografera eller göra ljudupptagning av polisman i tjänst. Lagen fastslår vidare att polismans ord gäller som juridisk
sanning och räcker som bevisgrund för att utan domstolsprocess bötfälla medborgare med summor så höga som
600 000 euro." http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/sp ... 588708.svd

OBS! Notera frånvaron av Moderater och Sd folk på namnunderskrifterna emot längst ned i artikeln.

Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

I totalitarismens anda

Inläggav Antic » 24 maj 2014 21:51

Och så skall vi vara det snällaste och humanaste landet i världen och ta emot betydligt fler flyktingar än andra länder. För det är bara positivt har vi fått veta. Ju fler flyktingar, desto bättre blir landet. Och så vi kan vinna duktighetspoäng samtidigt. Vänta ni tills strömmen med klimatflyktingar kommer, då kommer vi att få flyktingar så det räcker och blir över av alla kategorier och nationaliteter.

Sverige blev aldrig speciellt svenskt efter folkhemstiden. Idag är utslagna utan sociala skyddsnät, uteliggare och rumänska tiggare lika mycket verklighet som princesstårta eller surströmming.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 03 jun 2014 17:43

Jag är lite tveksam till vad det innebär att hylla sin kultur, vi värdesätter det som är bra,
skall arbeta för att förbättra det som är dåligt, en kultur måste vara något i ständig förändring
mot ideal som närmast beskrivs som utopiska, annars hamnar man lätt i trohetseder mot flaggor
där människors styrs blint av itutade lögner från propagandister vars syn på kultur är allt annat
än friskt. Bra kulturer är de som låter människor utvecklas i harmoni med varandra och naturen,
det finns väldigt få bra kulturer med tanke på att det omvända förhållandet dominerar, folk drivs
till konkurrens, ställs mot varandra, orättvisor styr och dikterar villkoren med stress, ångest och
en konstant känsla av vanmakt och ofrihet som konsekvens med prislappar på allt från partners
till barn och främmande personer som när som helst står beredda att ta allt ifrån dig om du brister
det minsta. Detta sjuka koncept har tagit över hela världens kulturer och de som fortfarande står
utanför jagas med alla till buds stående medel som spänner från tvål till demokrati, så i slutändan
försvinner mångfalden, kvar finns en salig etnisk mix av människor som alla kämpar på frenetiskt
efter slantarna som skall upprätthålla deras trassliga liv.

Egentligen hade jag tänkt skriva om den senaste avrättningen av en 41 åring, ni vet den där poliserna
inatt ljög och sa att männen var beväpnade med skjutvapen, fast det var pinnar, sedan att den skjutne
fördes bort i helikopter och var vid liv trots att personen efter ett massivt antal skott var stendöd och
kördes bort i likbil, men jag tror det blir för mycket med vilda västernpoliser och gangstergäng som härjar
på en och samma gång.

Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

I totalitarismens anda

Inläggav Antic » 03 jun 2014 18:33

Vi verkar ha rätt lika syn på både samhället och kulturen. Dvs vi få som kan se igenom fasaden av lögner och hyckel i det som kallas samhällsteatern.

Det räcker med ett par avsnitt av serien "Cops" för att förstå vilka grisar de poliserna är i USA och hur rättlös man är som medborgare. Samma sak i Sverige om än inte i samma utsträckning.

Att klara saker mot myndigheter gör man bäst genom att sitta ned och spela idiot för en stund medan man inser att...om jag spelar idiot en stund bland idioter, så gör de faktiskt som jag hade tänkt mig, så får de behålla den illusoriska självkänslan också av makt och "vetskap". Bråka aldrig med myndigheter eller försök att veta något, du är totalt rättslös. (tro mig, jag vet av egen erfarenhet).


Återgå till "Lekstugan"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster