I totalitarismens anda

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 21 jun 2014 23:06

Ja, att någon i förväg berättar att hen tänker begå ett terrordåd på fb, är väl enda chansen att avslöja ett sådant,
massövervakningen i terrorbekämpande syfte är bara humbug vilket bevisas av mannen som hotade med låtsasbomber
i gamla stan i veckan, SÄPO kan inte ha vetat ett jävla skit om detta i förväg, inte heller FRA.

Vi kastar bort miljarder på dynga (teknisk utrustning, löner till skitstövlar inom SÄPO och FRA) istället för att lägga pengarna på sådant som kan förbättra våra livsvillkor, vilket vi alla vet har en avgörande betydelse för att minska kriminalitet i samhället.


Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

I totalitarismens anda

Inläggav Antic » 21 jun 2014 23:20

En sak är säker, massövervakningen är då inte i syfte att stoppa terrorister i alla fall. Vill man massövervaka kan man lika gärna skaffa ett konto på FB och slipper kostnader för avlyssningsutrustning dessutom.

Folk har inget att dölja
De har inte ens ett liv (ett privatliv)

Och för att skrämma folk ännu mera kör media följetånger på allt som kan förstärka nojjan i Sverige. Ett land där vi ser pedofiler, rasistiska bakverk och terrorister i varje hörn numera och där media pekar ut vad vi skall vara rädda för just nu. Tyvärr är folk så korkade att de köper allt utan att ifrågasätta något det minsta.

Det som stör mig är inte myndigheter som gör som de vill, det är korkade människor som inte ens ifrågasätter något.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 25 jun 2014 22:02

Antic skrev:
Det som stör mig är inte myndigheter som gör som de vill, det är korkade människor som inte ens ifrågasätter något.


Ja som t.ex den svenska historien. Häromkvällen drog Özz Nujen in rungande applåder och skratt när han påstod
att vi svenskar stal landet från samerna, ungefär som om de vore ursprungsbefolkningen i det här landet, ha ha!

Om politiker i syfte att rasera svenskarnas nationalkänsla har hittat på att samerna är vår ursprungsbefolkning,
varför då inte även hitta på att det var dem som grundade riket Sverige också, sedan kom vi, uslingar från Irak
hit och bara tog allt ifrån dem, tvingade dem in i pälsmösseslaveri och våldtog deras kvinnor i kåtans sken.

Jag märker att det INTE är några etniska svenskar som skriver vår historia i varje fall, den saken är säker.

Bondekulturen med rötter i mellanöstern, kom hit med folkvandring ungefär 4000 f.k
Bild
Men det fanns redan folk här i skandinavien som levde i de isfria områdena sedan minst 10.000 f.k
Samerna vandrade in i norra skandinavien österifrån först omkring år 0.

Vi skall alltså helt bortse från fakta, vi skall för alltid kalla dem ursprungsbefolkning, medan den äldre befolkningen,
den som beblandade sig med jordbrukare dog ut! för att senare ersättas med vadfandå? Samer??

Det finns varken svear eller götar kvar enligt wikipedia, de är alla utdöda, tänk o hemska tanke, att de verkliga
mördarna av ursprungsbefolkningen var, samerna! Hur jäkla kul skulle en sådan historieförvanskning vara?

När det gäller historia så skrivs den uppenbart oftast för vissa bestämda syften, i vårt fall har syftet vara att lyfta
upp kungar och adeln och dissa folket, få oss att känna sig som inkräktare i våra egna hem, trots det finns vi kvar
vilket kan ses i våra gener, det finns definitivt en nordeuropé som har långvariga rötter i norra Europa, även om
vi har beblandat oss med senare inkomna folk från alla håll och kanter, dock säkert tvåtusen år före samerna,
men o hemska tanke, det kanske är renhet, LÄS RASISM, som skall avgöra, ett mindre beblandat folk som samerna
kanske i de styrandes ögon är mer lämpligt att ha som såkallad ursprungsbefolkning?

Det är ju möjligt att vi lever i den bakvända världen, där rasism öppet skall fördömas samtidigt som den hyllas i smyg
genom att ge just etniska grupper som bedriver endogami, http://sv.wikipedia.org/wiki/Endogami ursprungsstämpel.

Bild
http://simplest-image-hosting.net/

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 01 jul 2014 23:19

"Två åklagare har nu kommit fram till att polisen sköt i nödvärn och att det inte varit "uppenbart oförsvarligt" att avlossa skottet. Därmed var handlingen inte brottslig.

Det var i maj förra året som en 69-årig man till döds vid ett polisingripande i en lägenhet i Husby."

http://www.dn.se/sthlm/polisskott-i-husby-var-nodvarn/

En helt onödig avrättning av en 69 åring, gör den som dödade honom till en skyldig mördare, som dessutom
tillsammans med sina kollegor begick ett mycket allvarligt tjänstefel. hade jag varit åklagare hade jag yrkat
på livstidsfängelse.

Hoppas änkan anmäler Sverige för brott mot de mänskliga rättigheterna, jag hoppas att Sverige fälls och att
det i domen klart framgår att åklagarna medvetet fejkat utredningen för att skydda poliserna.

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

I totalitarismens anda

Inläggav klorofyll » 04 jul 2014 21:28

Jag gillar inte starka ledare. Ledare skall inte tala komplicerat och korthugget så att bara de egna förstår. Ledare ska försöka förklara sin humanistiska ståndpunkt och övertyga människor om att godta deras ledarskap, inte be alla att lägga sina hjärtan i deras händer. Vi ska inte lita till våra ledare. Vi ska vara kritiska och begrundande. Fatta egna beslut och ha ett långsiktigt tänkande.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 25 aug 2014 02:30

Fan, nu vet ju hela världen om att vi har helt vansinniga poliser, hur skall det nu gå för Alliansen
att locka hit immigranter under asylflagg?

Polisens hästanfall i Malmö blev en världsnyhet

"Nazistpartiets torgmöten När svensk polis i går red ner och skadade flera demonstranter under nazistiska Svenskarnas parti torgmöte i Malmö väcktes mycket ilska. Nu har det också blivit en världsnyhet. Buzzfeed, RT och Daily Mail är några av de internationella medier som rapporterat om händelsen."
http://omni.se/topic/b0403406-1dcd-472b ... 6a917c5735

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

I totalitarismens anda

Inläggav Anne » 27 aug 2014 22:41

... men visst finns det bra poliser också.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

I totalitarismens anda

Inläggav Anne » 28 aug 2014 00:06

Oj, jag får nog förtydliga att det inte är jag som har lagt in den där videon på youtube. Matteus hade en sådan tröja och jag har inte lyssnat på den här låten förut, men jag tycker att den var riktigt bra. I valtider och allt...

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 28 aug 2014 01:27

lynx skrev:Oj, jag får nog förtydliga att det inte är jag som har lagt in den där videon på youtube. Matteus hade en sådan tröja och jag har inte lyssnat på den här låten förut, men jag tycker att den var riktigt bra. I valtider och allt...


Ja den gruppen har en del bra låtar.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

I totalitarismens anda

Inläggav Anne » 28 aug 2014 11:33

Visst serru, jag har börjat lyssna på mina lärljungar i min sagovärld nu ;) Visst är det häftigt när ungarna är så duktiga, fina och härliga? Själv har jag ju en släng av beslutsångest. Så jag tycker ju att det är toppen när ungarna gör sina egna val och så slipper jag välja åt dem... :-"

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18488
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

I totalitarismens anda

Inläggav Algotezza » 03 sep 2014 16:21

lynx skrev:Visst serru, jag har börjat lyssna på mina lärljungar i min sagovärld nu ;) Visst är det häftigt när ungarna är så duktiga, fina och härliga? Själv har jag ju en släng av beslutsångest. Så jag tycker ju att det är toppen när ungarna gör sina egna val och så slipper jag välja åt dem... :-"


Ja, det är najs. Fast ibland väljer de att bo lite väl långt borta...
Göran Egevad egevad@gmail.com

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

I totalitarismens anda

Inläggav Anne » 11 sep 2014 23:31

Mmm, jag vet. Men liksom, låt dem testa sina vingar. De kommer ju tillbaks *console*

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 13 sep 2014 09:30

Detta är en vädjan till Ryssland om att återgälda en skuld. Någon rysktalande får gärna vidarebefodra detta
till den ryska ambassaden, översätta det och ge det till den ryska duman, eller bara publicera i en tidning.

För över 1000 år sedan kom en delegation med slaver från öst till Roslagen och begärde
skydd och hjälp av svear mot härjande nomadiska grupper, de biföll anbudet och begav
sig till området som idag är Ryssland, där slog de ned alla dessa rövare och banditer
och som tack för hjälpen när de var klara erbjöds de att stanna och hjälpa till att skapa
ett rike, de grundade då Novogorod, nya gården, vilket lade grunden för Rus, kort därpå
grundades även Kievriket, de blev Ryssland första tsarer och lade grunden till det som
senare blev er stormakt.

Idag så befinner vi oss i ombytta roller, nu är det det svenska folket som behöver er akuta
hjälp, vi har under de senaste 150 åren varit utsatta för en systematisk etnisk rensning,
svenskar har tvingats till slavarbeten under en lång period, fram till 1940 talet kallades de
för statare, livegna och med en ytterst minimal ersättning och levnadsstandard. Under hela
denna perioden har svenska familjer drabbats av att deras barn har tvångsomhändertagits
av staten för att sättas i tvångsarbeten i anstaltslikande koncentrationsläger, läger som
tjänade som modell då Hitlers tyska rike byggde sina koncentrationsläger utifrån konceptet,
även Judestjärnor infördes på en direkt order från den "svenska" regeringen som då styrde.

Förföljelserna i Sverige omfattande bl.a rasklassificering, skallmätning, hår, ögonfärg och IQ,
det som drabbade dem med fel noterade mått och färger var bland annat tvångssteriliseringar,
lobotimeringar, ofta på någon mentalinstutition och då utfört under primitiva former med höga
dödstal som följd. Jag talar här om vad som har skett med genuint etniska svenskar, då det
är lätt att förledas att tro att detta uteslutande skulle röra sig om andra etniska grupperingar
men nej, det är etniska svenskar jag vittnar om ovan.

Många svenskar har levt i en myndighetsskräck och det satt så djupt i folksjälen att
föräldrar till och med hotade sina barn med att "om de inte skötte sig så skulle staten
komma och tvångsomhänderta dem". Många barn levde i en skräck för poliser och sociala
myndigheter, detta ända fram till slutet av 1980 talet. Metoderna att förtrycka folket har förfinats
och finslipats så att det idag är svårare att se övergreppen, men de pågår likväl alltjämnt,
dessvärre i ett format som saknar motstycke i modern tid.

Vad som sker just nu är ett systematiskt utbyte av hela sveriges etniska befolkning, idag är
bara för att nämna ett exempel var fjärde stockholmare född i ett annat land, de styrande har
tagit hit miljoner människor från så gott som samtliga länder i världen, detta i ett enda syfte,
att byta ut de etniska svenskarna som har 12.000 åriga rötter i skandinavien, detta som ett
led att kunna överexploatera skog och på sikt även bryta uran, vilket är de två områden som
etniska svenskar fortfarande starkt kan gå samman emot, vilket däremot aldrig de nya
invandrarna kommer att protestera mot då flertalet redan kommer från ökenområden.

De som styr Sverige idag är långt ifrån etniska svenskar, de är en salig blandning av främst
Galizier från fd, områden i Ukraina och Polen, Judar från Tyska områden, och Judar från balstaterna,
ofta ingifta med svensk, tysk och baltisk adel som i sin tur kommer företrädelsesvis från England,
Skottland och tyska riken, (förutom Reinfeldt som har en afrikansk loppcirkusartist
som anfader). Dessa personer kuppade till sig makten under början av 1800 talet, i ytterligare
en kupp cirka 50 år senare slog de sig samman för att bekämpa präster och bönder, sedan dess har
de och deras ättlingar innehaft makten genom de större partier som finns än idag.
Vid sidan om detta så har de tillförskansat sig alla höga myndighetsposter utifrån en svågerpolitk,
de har även tagit kontroll över hela rättsapparaten på ett sätt som är helt rättsvidrigt samt förbjudit
alla försök att skapa en folklig författningsdomstol som kan granska makten och regeringsformen.
Även inom kulturlivet har de tillförskansat sig makten över allt, liksom vad gäller mediaindustrin.

Utöver detta har de genom att använda sig av namnet "Sveriges stat" konfiskerat stora områden
från det svenska folket och därmed tvångskonfiskerat både skog och gruvor samt enorma åkerarealer,
gårdar och hus, detta pågick i storskala fram till 1970 talet, ofta dolt under det som benämndes
"det stora miljonprogrammet", vars huvudsyfte var att tvinga bort människor från hus och hem för att
kunna ha bättre kontroll över folk då de samlats i stora bostadsområden.
En direkt följd av detta var att kriminaliteten ökade lavinartat främst hos barn och tonåringar,
vilket återigen gav myndigheterna nya skäl att förstöra för familjerna, i samband med detta lanserade
de medvetet en drogkultur som skulle slå väldigt hårt mot de unga som växte upp.

Staten Sverige har hela tiden gjort allt för att maskera alla dessa övergrepp varav en stor
del som nämnts tidigare begicks mot barn som placerats på anstalter och barnhem där de
utsattes för regelrätta kontinuerliga övergrepp av personal, vilket skett i en sådan omfattning
att allt tal om annat än en ren utstuderad planering är totalt uteslutet. Detta har skapat ett
enormt traumatiserat splittrat etniskt svenskt folk där många idag medvetet har förträngt
vår historia, barn har undanhållits information om hur släktingar, syskon, föräldrar och anhöriga
har behandlats. Detta har skapat ett folk som saknar all form av familjesammanhållning,
förutom vid sportsliga sammankomster, då dessa har fungerat som ett aktivt sätt för staten att
få etniska svenskar att koncentrera sig på mindre viktiga saker, där sport och alkohol har blivit
mångas nya kulturella identitet jämte införandet av"Jantelagen" som tar udden av all kritik.

För en etnisk svensk är det svårt att överhuvudtaget göra karriär, det är även svårare att
starta företag eller ens för den skull, att låna pengar. En etnisk svensk får även generellt
hårdare straff för likartade brott än andra med högre böter och längre fängelsepåföljd.
Många svenska barn som växer upp har på senare tid lagt sig till med invandrarbrytningar,
främst för att de annars känner sig utanför samt skäms för att de är svenskar, vilka det nu
även är helt legalt att trakassera med rasistiska påhopp som t.ex jävla svenne, och hora.
I många skolor är det opassande att sjunga nationalsången eller att gå till kyrkan och svenska
barn som utsätt för mobbing lämnas helt därhän utan någon hjälp.

All personal byts succesivt ut mot invandrare, direkt efter andra världskriget anställde staten
tyska ss män till den svenska underrättelsetjänsten och SÄPO, tillsammans med före detta LÄGERFÅNGAR,
de kom väldigt bra överens och än idag styr deras ättlingar dessa områden,
men utbytet gäller inte bara polisiär verksamhet utan alla områden, skola, vård och omsorg
är områden där majoriteten bytts ut, där främst äldreomsorg idag har en stor andel personal
som talar bristfällig svenska, var fjärde svensk som tas in på ålderdomshem dör redan under
den första månaden de är där.

Många arbetsplatser har slagit igen, verksamheten har flyttat utomlands eller lagts ned, en stor
del har lagts ut på entreprenad i andra länder, ett exempel är färdtjänsten som idag har callcenter
i både Senegal och Moldavien, där en snabbkurs på knappt ett halvår i det svenska språket tyvärr
är så bristfällig att det leder till att äldre missar besökstider i sjukvården, de isoleras och kommer
inte ut när de behöver det. Utöver detta har bemanningsföretag helt tagit över arbetsmarknaden
där de erbjuder korta jobb under osäkra villkor och förhållanden till låga löner, så låga att de som i
slutändan ofta blir anställda kommer från underleverantörer till bemanningsföretagen från andra länder
så som t.ex Polen, Rumänien, Bulgarien osv.

Allt detta sammantaget innebär att det finns brist på arbeten, i kombination med att många öppet
hellre anställer invandrare skapar detta en snedförvridning som innebär att många etniska svenskar
blivit långtidsarbetslösa och långtidssjukskrivna med ytterst få eller inga möjligheter att återkomma
på arbetsmarknaden, så för dessa har de skapat tvångsläger för vuxna arbetslösa som kallas FAS 1-3
och som i likhet med Kinas arbetstvångsprogram innebär att man lätt kommer in men inte ut.

Det svenska folket har varit extremt tålmodigt, vi har stått ut med sinnesjuka kungar med stormaktdrömmar,
ändlösa krig, ändlösa familjetragedier, svält, umbärande, feodalsamhället, men det som knäckte ryggraden till
slut var alla dessa rövarhänder som inte kunde hålla fingrarna borta från maktens boning, de sista 150 åren
har varit en enda lång mardröm, en miljon svenskar flydde under förförra sekelskiftet för att komma bort från
detta, men alla kunde inte fly, alla hade inte råd att bekosta flykten härifrån och fly till Amerika eller Australien,
men nu får det vara nog med förtrycket.

Vad Sverige behöver idag är samma hjälp som svearna en gång gav till ryssarna, ni behöver komma hit och ta
hand om rövarpatrasket som styr och ställer, skapa ordning och reda och befria de etniska svenskarna innan vi
utrotats för gott, detta genom att gripa samtliga inom regering och dess myndigheter, jämte de oligarkarker som
skoningslöst gjort sig rika på folkets bekostnad, det snarast innan det är försent och ni får vänja er med ett helt
nytt folkslag som nära granne, ett folk som garanterat bara kan bli etter värre för er själva då majoriteten av dem
är att betrakta som medeltida människor och agerar därefter.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

I totalitarismens anda

Inläggav Zokrates » 13 sep 2014 16:56

Ja, jag var extremt trött på allt när jag skrev detta imorse.

Allt är dessutom sant och kan bekräftas av den som vill och orkar leta faktastöd, det finns mycket mer och även
värre uppgifter att hämta in för den som är nyfiken om vårt folks bittra öde.

Ingenting i texten skall heller tolkas som rasistiskt eller som ett angrepp på vissa etniciteter, för inte anklagar väl
någon urbefolkningen i t.ex Amerika för rasism då de säger att den "vita" mannen stal deras land!

Nej, ingenting blir bättre om vi invaderas av t.ex Ryssland, de kör bara vidare i samma djupa inavlade hjulspår som de
tidigare erövrarna, minns de svenska kommunister som emigrerade till sovjetunionen, få överlevde den enkelresan.

Men det behövs ett allmänt uppvaknande, det behövs att fler får kännedom om vår historia, skriven av oss
och inte deras avlönade historiker som medvetet förfalskar sanningen. på bloggar kan man dock finna delar
av denna tragedi, läs gärna även kommentarerna.
http://snaphanen.dk/2011/12/17/sondagsk ... -forsvann/

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

I totalitarismens anda

Inläggav Anne » 16 sep 2014 00:12

Japp, vi har mycket att lära av historien.


Återgå till "Lekstugan"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 23 och 0 gäster