Prylar jag gillar, vill testa eller ha! ;-)

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Inläggav freddemalte » 06 mar 2012 15:26

Instämmer! Det är ofta, när jag är ute och kör med bilen, som jag brukar fantisera om hur coolt och härligt det skulle vara om man bara kunde trycka på en knapp på panelen, och så lyfte bilen. Tänk att få flyga runt där, över skogar, sjöar, ängar och hav! Flyga in över städer och byar. Vilket härligt perspektiv! Min kusin har haft flygcertifikat i säkert 30 år, och när jag var i tonåren fick jag följa med honom och flyga över hela Skåne. Det är ett av mina starkaste minnen och det var verkligen fantastiskt! Jag vet, när jag såg filmen Tillbaka till framtiden, blev jag väldigt impad av den ombyggda Delorean-bilen som så snyggt lyfte från marken och flög iväg till andra tider!
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Användarvisningsbild
Cosmic philosopher
Inlägg: 601
Blev medlem: 24 jan 2007 20:42
Ort: Jämshög

Inläggav Cosmic philosopher » 06 mar 2012 21:32

freddemalte skrev:Instämmer! Det är ofta, när jag är ute och kör med bilen, som jag brukar fantisera om hur coolt och härligt det skulle vara om man bara kunde trycka på en knapp på panelen, och så lyfte bilen. Tänk att få flyga runt där, över skogar, sjöar, ängar och hav! Flyga in över städer och byar. Vilket härligt perspektiv! Min kusin har haft flygcertifikat i säkert 30 år, och när jag var i tonåren fick jag följa med honom och flyga över hela Skåne. Det är ett av mina starkaste minnen och det var verkligen fantastiskt! Jag vet, när jag såg filmen Tillbaka till framtiden, blev jag väldigt impad av den ombyggda Delorean-bilen som så snyggt lyfte från marken och flög iväg till andra tider!


Ha, ja, det gör jag också (mycket ) ofta  :wink:  - alltså fantiserar hur det  varit om fordonet som jag åker med i/kör - efter att man tryckt på en speciell knapp- skulle börja lyfta,glida och flyga iväg ,oavsett om det är bussen,tåget eller bilen.

Jag tycker det skulle vara speciellt att flyga/cykla det där "cykelplanet MIT Daedalus" - eller något annat mostvarande- i luften av egen (muskelkraft). Vilken frihetskänsla! Att inte ens behöva ha vare sig motor och inget annat bränsle till än just sin egen muskelkraft med vind under vingarna...

Tänk om man använt sig av denna "flygmaskin" istället för den vanliga cykeln! Det hade säkert gett en rätt så stor uppmärksamhet runtomkring om de (människorna) istället sett en "flygcykla"  fram i luften med "MIT Daedalus".

I framtiden kanske "flygcyklarna" (drivna ev egen muskelkraft) kommer att bli mer och mer användbara,populära och ganska billiga! Otroligt läckert att bara svinga sig över björkar,tallar och andra högre byggnader!


Kul det där med din "flygupplevelse" i tonåren tillsammans med din kusin!

Ja, den ovannämnda bilen i "tillbaka till framtiden" var verkligen minst sagt läcker!

I begynnelsen...

http://www.youtube.com/watch?v=sp7yv67B5Sc
"Det är så kul och nyttigt att leka,fantisera och jollra som ett barn ibland. Man kan inte ta livet på allvar utan att leka. Ur allvaret föds leken och ur leken föds allvaret"

Hälsar
Cosmic philosopher

http://www.facebook.com/mikael.johnsson1

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 07 mar 2012 02:18

Denna prylen vill jag ha, då slipper jag bära nyckelknippa på mig. (Reklamfanskap i videon, tålamod)
http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/c ... 702610.stm

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Inläggav freddemalte » 07 mar 2012 02:42

Zokrates skrev:Denna prylen vill jag ha, då slipper jag bära nyckelknippa på mig. (Reklamfanskap i videon, tålamod)
http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/c ... 702610.stm
Coolt! Verkar spännande.
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Nya iPad

Inläggav freddemalte » 07 mar 2012 23:04

Cosmic Philosopher!

Nu är den här! Nya iPad. Vill testa och se den stora Retina Displayen!
http://www.apple.com/se

AppleSpecialEvents 2012
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Användarvisningsbild
Cosmic philosopher
Inlägg: 601
Blev medlem: 24 jan 2007 20:42
Ort: Jämshög

Re: Nya iPad

Inläggav Cosmic philosopher » 07 mar 2012 23:18

freddemalte skrev:Nu är den här! Nya iPad. Vill testa och se den stora Retina Displayen!
http://www.apple.com/se


Wow!

Tack för tipset!

Ja, det verkar sannerligen vara en extremt läcker leksak! När kommer den hit till Sverige? Den ska jag bara ha  :wink:
"Det är så kul och nyttigt att leka,fantisera och jollra som ett barn ibland. Man kan inte ta livet på allvar utan att leka. Ur allvaret föds leken och ur leken föds allvaret"



Hälsar

Cosmic philosopher



http://www.facebook.com/mikael.johnsson1

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 07 mar 2012 23:24

Apple fan boys :P

....... jo den verkar bra, men hade ändå valt ett bättre och mer fritt operativsystem där man kan göra egna saker,
som att lägga på ubuntu top on android.. blir typ så här:

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/3pZUCKt0RKc" frameborder="0"></iframe>

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Re: Nya iPad

Inläggav freddemalte » 08 mar 2012 00:18

Cosmic philosopher skrev:
freddemalte skrev:Nu är den här! Nya iPad. Vill testa och se den stora Retina Displayen!
http://www.apple.com/se


Wow!

Tack för tipset!

Ja, det verkar sannerligen vara en extremt läcker leksak! När kommer den hit till Sverige? Den ska jag bara ha  :wink:
Den kommer den 25/3!

Ja köp den och berätta för mig vad du tycker! Jag ska försöka låta bli att köpa den, men det kliar i fingrarna, då jag har väntat på Retina Display sedan den kom på iPhone 4!!

Jag vet hur det blir! Den kommer att dyka upp här om bara några veckor ;-)
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Inläggav freddemalte » 08 mar 2012 01:23

Hej Marko

Jo, Jag förstår vad du menar! Här kommer min upplevelse av det hela:

Visst kan det vara roligt att leka lite med programvaran och vara fri att testa lite allt möjligt, men de gånger jag känner för det brukar jag Jailbreaka enheterna och testa någon rolig app eller funktion. När jag tröttnat på det återställer jag bara enheten efter den senaste iCloud-kopian.

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/wVjqZFT0czA" frameborder="0"></iframe>

Om jag vill styra andra enheter med iPhoen så använder jag TeamViewer

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/yCCUOSHniRw" frameborder="0"></iframe>

Eller så speglar jag min iPad eller iPhone rakt upp i HD-TV:n via min Apple TV

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/gdq6j6bRu0o" frameborder="0"></iframe>

Jag har försökt att ge Android och andra mjukvaror en chans efter att jag testat Apples produkter (jag har faktiskt en Nokia E7 (Symbian), men jag kan inte påstå att jag gillar den!). Jag har även testat min svärfars nya HTC, och den är rena mardrömmen jämfört med min iPhone!.

Bild

Eftersom jag sitter i styrelsen för vår bokkedja och ansvarar för vissa framtidsfrågor så som e-bokens roll i fysisk bokhandel har jag även utvärderat en del surfplattor. Jag har en Samsung Galaxy Tab 10.1 här bredvid mig och det första den gjorde när jag tog upp den ur förpackningen och startade den var att meddela mig att operativsystemet hade gjort en förbjuden åtgärd, sedan kraschade den. Jag vet inte hur många felrapporter jag har skickat från den. Den är i ärlighetens namn vidrig att använda jämfört med en iPad. Jag testade att låta min dotter fritt få använda den, men det tog inte mer en två minuter så plockade hon upp iPaden istället. Jag är faktiskt innerligt fascinerad av hur de andra tillverkarna så som Nokia, Samsung, HTC etc, kan stå bredvid och titta på hur Apple gör snyggare, roligare, finare, bättre, intressantare och coolare produkter och inte ens lyckas härma de första modellerna som Apple kom med. Den Samsung-surfplattan jag har har en helt galen grafisk layout som påminner om en blandning av en gammal Nokia och en rysk terminal, jämfört med hur det är att sitta och jobba med iPaden. För övrigt har ingen av mina iPads kraschat en enda gång - och då använder jag dem dagligen.

Bild

Android har säkert sina fördelar, men jag har verkligen svårt att se dem när jag jämför med iOS5.

Men, men - det är väl tur att vi upplever saker olika! ;-)

I alla ödmjukhet
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 08 mar 2012 01:38

Vet en del om i$ : )
Har jailbreakat två stycken, och kört osx sen 1986
Har sällan varit imponerad av apples operativsystem,
däremot har dom grym hårdvara som håller vad den lovar.

rent ut sag, deras operativ är dåligt :P

linux är inte moget det heller för farfar och moder anna.
men helt klart, så kan man göra det  både snyggar, flexiblare och användbart med linux, där leder dom marknaden.
spel utvecklas för windows, och är lite brist för mac som win, javaspel funkar i alla plattformar.
samma med java apps, krävs väl lite anpassning till hårdvaran ibland.

summa sumaro,
man betalar väldigt mycket för ingenting
vill man ha hårdvara som heter duga, så är det nog värt pengarna. (men för dessa pengar kan man få mer kraft per krona)

kör själv egen owncloud som duger gott att synca mot med 100Mbit linor mellan 2 servrar :)
lite surt att desktopsyncningen inte funkar klockrent, men det är en produkt som bara har 2år på nacken.
helt klart mogen gpl som kommer att konkurera ut betalversinerna ala icloud (har tidigare syncat mot en dedikerad fileserver med gott resultat, en freebsd)

remote desktop funkar i alla system, tjänsten kör jag i linux som osx eller win,
den är okey.. fast jag föredrar öppna program och tunnlar via ssh med X istället för att remota. gratis och säkert.

krypteringar kostar 0 kronor, om man kan kommandot openssl ... så lagring är som behagas, krypterat eller okrypterat.


det enda mac är riktigt bra på, var filmredigering..på professionell nivå, men dessa mjukvaror brukade landa på licenskostnader som även fick filmbolag att se rött... vissa program upp till 250 000kr för några år sen. (diskuterade detta  med en tekniker från tv4 år 2006.. han föredrog windows för redigering.)

apple är helt okey, för apple fanboys.
windows har sina brister, men klockrent bra som desktop. (om man bortser från virus o sånt)
ominstallerade 2 burkar idag, virus och win7
workstation på jobbet, så är det smaksak om mjukvaran funkar.
jag körde win som linux för olika saker, aldrig osx. (macen var bara vacker och laddade hem bilder från nätet heh)

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 08 mar 2012 02:15

hehe ta inte det personligt,
jag är bara emot kommersiell mjukvara av många olika anledningar.

i slutändan är det de produkter man trivs med som man ska hålla sig till.

fast alla apple fanboys (har mött ett gäng som bara kör och skryter med sina mac produkter, dom blir snart nerplockade av linux fanboys ) har sitt speciella sätt.. en speciell typ av användare.

hade hoppats på ett mindre motstånd här, heh.

men vi återgår till topic.

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Inläggav freddemalte » 08 mar 2012 09:43

Ha ha! Lugnt! Bara roligt att diskutera detta, dessutom handlar det ju, som trådens titel antyder, om prylar som man gillar, har testat eller vill ha ;-)
Faktum är att, när jag köpte min första bärbara dator 1992 så var det en MacPowerBook och den använde jag flitigt. Jag minns så väl hur folk kom fram (när jag satt och skrev på den på tåget) och frågade vad det var för något! Roligt! En liten skojig kuriosa är att den fortfarande startar upp fint ;-)

Bild

Jag bytte dock snabbt till en Dell när jag märkte bristen på kompatibla program, drivrutiner och hårdvaror och har sedan dess varit en PC- boy ;-)

Nu har jag en HP 8760w, med 16GB RAM, 256 GB SSD samt en i7-processor. Den är fantastik att använda i olika 3D-program, musikprogram och bildhanteringsprogram! Allt går mycket smidigt. Jag testade min väns nya MacBookPro med liknande prestanda. Jag trivdes bra i MacOS Lion! Extremt snyggt, men jag pallar inte fixa alla program till det. Så jag håller mig till PC.

Jag hade en period i mitt liv då jag testade att installler massor av olika opertivsystem, program etc i olika datorer och jag minns att jag blev poritivt överraskad av Linux!

Nog kan det finnas operativsystem för telefoner och surfplattor som är bättre än iOS på vissa saker, men de andra prgramutvecklarna och hårdvaruutvecklarna har inte lärt sig att snack mad varandra, varför resultatet i praktiken blir skräp. Apple har fördelen att de gör allt, både hårdvaran och mjukvaran, vilket gör att resultatet blir klockrent. Jag har använt datorer och handenheter till mängder med saker så som e-mailhantering, grafik, spel, text, video, musik, etc dagligen i över 20 år och jag har inte upplevt något som stört mig med iPhone, iPod eller iPad. Jag blir enbart imponerad och överraskad över hur smidigt allt går samt hur mycket man kan göra med dem etc. Jag saknar dock Windows XP, ty varken Vista eller Win7 är lika bra! Jag hoppas att det kommer bättre OS från Microsoft snart.

PS. Jag tar det inte personligt! Det är enbart roligt! Jag vill understryka att jag tycker att det är ascoolt med öppen källkod och dessa communitys som skapar så mycket inom data som andra får använda fritt. Utifrån ett mer idealistiskt och filosofiskt perspektiv kan jag se många nackdelar med att företag som Apple växer sig så stora och tar kommandot över så mycket. Just i skrvande stund har de t.ex. även gett sig in i läromedelsbranschen, vilket på ett sätt är fantastiskt men också aningen lurigt. Här är det nog bra att vara lite på sin vakt. DS
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 08 mar 2012 11:20

Vi brukar skälla lite på vrandra jag och sonen och har våra fighter om windows och linux,
han tycker det suger, men är ibland lite snäll och säger att ja den är väl lite bra då..
tycker det är lite kul att hitta på öknamn, och ditt får väl bli nått i stilen med macfredde (även om du kör pc)

andra har kallat mig både det ena och andra..

Tänk om man kunde slå samman alla operativsystems fördelar,
osx hårdvara med användar-enkelheten, linux konfigureringsmöjligheter och windows utbud av mjukvara.
Den största överraskningen med mac var nog osx 10.3 eller .4, då många nya mjukvaror började fungera.
gillade designen då, men idag känns den lite som gammal kökslucka som flagnar...

det sämsta var att jag jämt och ständigt fick problem, visste inte riktigt vart allt låg efter en installation,
bökigt att rota i systemet, och aldrig fungerade mina externa wifis eller cams, inte ntfs och man fick köpa program som ntfs-3g som är gpl... orkade aldrig fixa in allt för att börja kompilera om kärnan, vet inte ens om det går.
så det är lite låst och stelt, man får det man köper + det man köper och köper igen... inget bra för mig.

gillar din uppsättning av data, mest av allt gillar jag att du har en SSD, dom är grymma,
och där har vi faktiskt en pryl som jag skulle vilja köpa : ) 256GB, kommer ihåg när 23GB kostade 15 000
kronor för bara några år sedan... och med SSD diskar gillar jag just linux konfigureringsmöjligheter att stäna av loggar, journaler, köra ramdisk för temp mappen och så vidare, för att inte skriva för många gånger till disken.
(tror det går att stänga ner en del i win med, som vissa loggar)  har själv en 16GB slö SSD.

Android eller ios, alla kör mot 'dedicerade' egna hårdvaror, telefoner och plattor släpps inte ut i samma variation som pc och man kan inte byta någonting, så de blir ju alla lite special anpassade för respektives hårdvara.

Ett tips ifall du redan inte kör det, ha temp mappen i ramminnet, så ger du din disk några extra år. (fanns en del ramdisk program till xp, så jag antar att det finns till win7/8 med) jag har stängt av växlingsfilen med i linux, tror det bör gå att flytta den till en mekanisk disk i win. eller ha den på ett usb minne som är billig)

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 08 mar 2012 16:07

freddemalte skrev:Den Samsung-surfplattan jag har har en helt galen grafisk layout som påminner om en blandning av en
gammal Nokia och en rysk terminal, jämfört med hur det är att sitta och jobba med iPaden.

Årets citat, argumentet borde ha ett enormt reklamavärde för paddanvändarna! :D
Bild på Samsungs nya processor!
Bild

Användarvisningsbild
freddemalte
Inlägg: 3393
Blev medlem: 04 mar 2006 20:04

Inläggav freddemalte » 08 mar 2012 16:12

Marko skrev:Vi brukar skälla lite på vrandra jag och sonen och har våra fighter om windows och linux, han tycker det suger, men är ibland lite snäll och säger att ja den är väl lite bra då.. tycker det är lite kul att hitta på öknamn, och ditt får väl bli nått i stilen med macfredde (även om du kör pc) andra har kallat mig både det ena och andra..
Det ”öknamnet” är helt ok ;-) eller varför inte iFredde

Marko skrev:Tänk om man kunde slå samman alla operativsystems fördelar, osx hårdvara med användar-enkelheten, linux konfigureringsmöjligheter och windows utbud av mjukvara. Den största överraskningen med mac var nog osx 10.3 eller .4, då många nya mjukvaror började fungera. gillade designen då, men idag känns den lite som gammal kökslucka som flagnar...
Jo, det hade varit grymt bra! Vilket OS!!! Det är som med Religilonen, filosofin och vetenskapen – tänk ett samhälle som bara bygger på det bästa från de tre disciplinerna! Precis, alla operativsystem har sina fördelar och nackdelar, dels beroende på vad man ska ha dem till, dels beroende på i vilken hårdvara de får verka. Jag skulle gärna vilja ha Apples enkelhet, snygghet stabilitet kombinerat med Microsofts flexibilitet, kompatibilitet och bredd samt med Linux (och linkande programs) öppenhet, kreativitet och förändringsbenägenhet.

Marko skrev:det sämsta var att jag jämt och ständigt fick problem, visste inte riktigt vart allt låg efter en installation, bökigt att rota i systemet, och aldrig fungerade mina externa wifis eller cams, inte ntfs och man fick köpa program som ntfs-3g som är gpl... orkade aldrig fixa in allt för att börja kompilera om kärnan, vet inte ens om det går. så det är lite låst och stelt, man får det man köper + det man köper och köper igen... inget bra för mig.
Oj, ja det där är både roligt och spännande – att rota i systemfileran, konfigurera om, installera olika skript och dona med olika register etc. Jag hade en del huvudbry när jag skulle installera RedHats system i min dator . . . pycket letande efter specifika filler etc – men det är längesedan nu!

Marko skrev:gillar din uppsättning av data, mest av allt gillar jag att du har en SSD, dom är grymma, och där har vi faktiskt en pryl som jag skulle vilja köpa : ) 256GB, kommer ihåg när 23GB kostade 15 000 kronor för bara några år sedan... och med SSD diskar gillar jag just linux konfigureringsmöjligheter att stäna av loggar, journaler, köra ramdisk för temp mappen och så vidare, för att inte skriva för många gånger till disken. (tror det går att stänga ner en del i win med, som vissa loggar)  har själv en 16GB slö SSD.
Jo, den är helt fantastisk och jag imponeras av hur snabbt den hanterar olika kommandon i Photoshop, Maya etc – speciellt renderingen och Ray Tracing!

Marko skrev:Android eller ios, alla kör mot 'dedicerade' egna hårdvaror, telefoner och plattor släpps inte ut i samma variation som pc och man kan inte byta någonting, så de blir ju alla lite special anpassade för respektives hårdvara.
Jo, så är det nog.

Marko skrev:Ett tips ifall du redan inte kör det, ha temp mappen i ramminnet, så ger du din disk några extra år. (fanns en del ramdisk program till xp, så jag antar att det finns till win7/8 med) jag har stängt av växlingsfilen med i linux, tror det bör gå att flytta den till en mekanisk disk i win. eller ha den på ett usb minne som är billig)
Ok, ska kolla på det! Tack för tipset ;-)
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.


Återgå till "Lekstugan"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 21 och 0 gäster