Om du kunde göra dig helt osynlig...

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Cosmic philosopher

Om du kunde göra dig helt osynlig...

Inläggav Cosmic philosopher » 22 maj 2012 11:34

Hej!

Om du hade förmågan att göra dig själv totalt osynlig närhelst du ville/önskade/kände för det - hur mycket/ofta hade du då använt dig av denna förmågan? (du kunde bli synlig igen lika lätt tillbaka närhelst du ville det) Och vad hade du använt denna förmågan till? Vad hade du gjort med denna din totala osynlighet? Hade det gjort vissa förändringar i ditt liv? På vilket sätt i så fall?  Berätta!

Bild
"Det är så kul och nyttigt att leka,fantisera och jollra som ett barn ibland. Man kan inte ta livet på allvar utan att leka. Ur allvaret föds leken och ur leken föds allvaret"

Hälsar
Cosmic philosopher

http://www.facebook.com/mikael.johnsson1

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 22 maj 2012 11:40

En av mina mentala flyktvägar är att gå in i en fästning där ingen kan hitta mig,
ett annat ställe är en kamouflerad undervantens bubbla av glas som ingen kan se.

Osynlighet för mig är att vilja vara ifred för en stund.
Jag kan där studera min omgivning i lugn och ro.

Användarvisningsbild
freddemalte

Re: Om du kunde göra dig helt osynlig...

Inläggav freddemalte » 22 maj 2012 12:30

Hej Cosmic philosopher

Cosmic philosopher skrev:
Om du hade förmågan att göra dig själv totalt osynlig närhelst du ville/önskade/kände för det - hur mycket/ofta hade du då använt dig av denna förmågan? (du kunde bli synlig igen lika lätt tillbaka närhelst du ville det) Och vad hade du använt denna förmågan till? Vad hade du gjort med denna din totala osynlighet? Hade det gjort vissa förändringar i ditt liv? På vilket sätt i så fall?  Berätta!
Om, "osynlig" enbart hade avsett det visuella så hade jag inte använt det så mycket eftersom jag antagligen hade "avslöjat mig" på annat sätt, typ stegens ljud på en grusgång etc. Men om jag dock kund "sväva runt" utan att med någon form av detektion bli upptäckt av omgivningen men ändå för egen del ha en total bibehållen fenomenologi samt förmågan att förflytta mig i rummet, ja då hade jag antagligen inte kunnat låta bli att vistas på platser som "jag annars inte hade kunnat vistas på" för att genom detta se hur saker och ting ter sig och är när jag inte är närvarande - en helt vanlig nyfikenhet kan man väl säga.

Jag tror dock att jag efter ett tag hade tröttnat på detta och skippat det tillståndet för att istället vara den jag är till vardags.

Hälsar Fredrik
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Återgå till "Lekstugan"