Tråden för min egen bot.

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

förstår mig själv
Inlägg: 3058
Blev medlem: 13 maj 2012 19:32

Tråden för min egen bot.

Inläggav förstår mig själv » 29 maj 2012 14:33

Igår träffade jag min psykiater(en vecka sedan senaste läkar bed). Känner honom sedan tidigare. Muslim. Bra på delar men ett annat helhetssystem än jag. Han vill behandla delen mani av mig. Inte jag. Vi har olika behandlingsmål.(antagligen vill även ni som läser detta behandla min mani, tycker att jag ska lyssna på läkaren osv)..
ja ja...
I alla fall så såg han mig för en vecka sedan och ordinerade neuroleptika och stämningsstabiliserande som förändrar min verklighetsuppfattning. Dvs KÄNSLOR påverkas, dvs blir förvirrad. Man får även TÖRST, HUNGER(tillslut diabetes), lite tics osv... massa biverkningar. ALLT är för mig biverkningar men för läkaren är det lugn och mer olust som är målet och han håller med om det andra även om han inte vill prata om detta för han mår då dåligt när han förstår vad han gör med sin patient.
Ja ja.
Han är jättebra på delen mani. Så är det... Han ser mani snabbt och exakt hos en människa och behandlar bort den delen av människan snabbt och bra. Håller med om detta(är själv även läkare och detta underlättar).
Han sa detta igår

"DU HAR FÖRBÄTTRAT DIG JÄTTEMYCKET. DET HAR GÅTT MYCKET FORTARE ÄN JAG TRODDE"
Jag blev ju glad över detta. Jag har tagit mellan hälften till två tredjedelar av den ordinerade medicinen. Dvs spottat ut en del. Dvs tagit efter eget huvud. Både han och jag NÖJD med resultatet....Igår fick jag gå ut 1 timma och blev GLAD och kännde LYCKA.

Igår ville sköterskan kontrollera(av mågon orsak, kanske för att jag var gladare än vanligt och hon kanske misstänkte att jag inte tog medicinerna) i munnen om jag hade tagit min tablett. Och detta hade jag inte. Berättade som det var att jag BLIVIT OVÄNTAT MYCKET BÄTTRE och tagit mediciner enligt eget förstånd.

Nu får jag STRAFF för detta. MER MEDICIN OCH FÅR INTE GÅ UT LÄNGRE ENS MED PERSONAL!.....

OLOGISKT...KORKAT....DUMT....VANSINNE....Jag kan se helt normal ut om jag vill och föra ett normalt samtal om jag vill och man har varit med mig ute och jag har aldrig gjort bort mig eller skadat vare sig mig själv eller andra.

Ett problem har uppstått alltså.... Nu kommer de kolla mig och om jag inte tar medicinen så kommer det bli bälte. Så mycket är säkert.... Inte för att jag är sjuk utan för att jag ska ta min medicin enligt läkarens ordination, lag osv...
Egentligen är det för att de ska må bra som detta kan hända. De är ju egoister som alla andra VSB.

Förr eller senare måste jag ta medicinen eller rymma(bälte är inget alternativ). Rymma är enkelt men samtidigt vill jag ju vara kvar här med annorlunda människor, mat, tvätt, hygienartiklar osv helpension osv. Polis kommer finna mig och jag måste åka utomlands kanske eller vara uteliggare. Och förr eller senare är jag här igen och straffet kommer att bli hårdare då.
Så jag lutar åt att ta medicin och programmera tillbaka mig själv senare och jag tänkte göra detta via detta forum om jag får??? Det blir i Lekstugan. I denna tråden. För mig själv....

förstår mig själv
Inlägg: 3058
Blev medlem: 13 maj 2012 19:32

Inläggav förstår mig själv » 29 maj 2012 14:40

-DU MÅSTE SLUTA DITT ARBETE OCH FLYTTA FRÅN DIN FAMILJ OCH BO I DIN ETTA PÅ MARIATORGET
-VÄRLDEN ÄR VAD VI FÖRESTÄLLER OSS FÖR ATT MÅ SÅ BRA SOM MÖJLIGT.
-I LIVET GÖR VI DETTA OCH ENDAST DETTA. VI GÖR KÄNSLORNA PÅ SÅ BRA SÄTT SOM MÖJLIGT. DVS GÖR INGET ANNAT ÄN DETTA... BARA DETTA FÖR DIN EGEN SKULL.
-FINNS INGET RÄTT ELLER FEL.
-GLÖM ALDRIG BORT KÄNSLAN LYCKA ATT DU HAR KÄNNT DEN. ATT DEN ÄR VERKLIG.
-JU BÄTTRE VI ÄR PÅ DETTA JU BÄTTRE MÅR VI.
-OM DU SKÄMS ELLER KÄNNER OLUST NU TA EN DROG FÖR ATT KUNNA FORTSÄTTA LÄSA.
-GÅ ALDRIG TILLBAKA UTAN FORTSÄTT FRAMMÅT
-BÖRJA ALDRIG TÄNKA PÅ RELIGIONER ELLER DÖDEN
-ANVÄND TEORIER
-SLUTA FANTISERA
-VAR VERKLIG
-TA ALDRIG NÅGON MEDICIN SOM DU MÅR DÅLIGT AV. TA DET FÖR ETT SYFTE. KÄNN OCH FÖRSTÅ VERKAN.
-LEDSEN ÄR GÖRA FEL. GÖR ANNORLUNDA. ÄNDRA DIG...

Ok skönt att jag hann med att skriva detta. Hej så länge

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 2627
Blev medlem: 17 okt 2003 21:44
Ort: Årsta
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 04 jun 2012 21:49

är det din privattråd?
dina anvisnisningar till dig själv skulle annars nog kunna fungera rätt bra på mig själv,
bara jag orkade följa de...

förstår mig själv
Inlägg: 3058
Blev medlem: 13 maj 2012 19:32

Inläggav förstår mig själv » 04 jun 2012 21:53

Jörgen skrev:är det din privattråd?
dina anvisnisningar till dig själv skulle annars nog kunna fungera rätt bra på mig själv,
bara jag orkade följa de...

Nej som en backup för mig ifall de gör tex ECT på mig så vill jag kunna komma tillbaka snabbare. Men använd den du med:)

förstår mig själv
Inlägg: 3058
Blev medlem: 13 maj 2012 19:32

Inläggav förstår mig själv » 05 jun 2012 19:48

Lika säkert som smärta och ögon, lika säkert är om det känns "rätt" eller "fel".
-Tiden är overklig och det som händer händer i nuet och i "framtiden". Alla varianter stämmer och är eviga.
-När döden blir en variant måste det bli "bättre" efteråt.
-Inga lägen ska vara mer eller mindre dåligt utan mer eller mindre bra.
-De som tvingar är de som förstår sämst helheten.
-Alla varianter är oändliga och leder till helheten.
-Vi betraktar oss själva och ju fler "banor" vi kan röra oss i ju mer har vi förstått oss själva.
-Gör dig inte beroende och låt hellst inte någon bli beroende av dig.
-win win ska alltid råda och det är ett tecken på helheten.
-Vänd alltid arg och hat till kärlek.
-Allt farligt föregås av RÄDD.
-Förstå= naturlag och SKA göras.
-Glad är både föreställningen(ser in i framtiden) och även hur man GÖR det. Ska göras både pga framtid och på rätt sätt.

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 2627
Blev medlem: 17 okt 2003 21:44
Ort: Årsta
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 06 jun 2012 18:49

Nå, du ska få ha din tråd i fred, jag har gjort en egen sida på min egen sajt,
mera vardagliga problem som jag stångas med, frågor utan svar tills vidare

jas2000.byethost15.com/index.php/Mål

förstår mig själv
Inlägg: 3058
Blev medlem: 13 maj 2012 19:32

Inläggav förstår mig själv » 11 jun 2012 06:58

-Människor beter sig helt logiskt enlig naturlagarna men då input är ickeoptimal så kan dessa människor vara svåra att förstå och behöver få kompletterande input för att bli begripna.
-2 människor som vill samma kan trivas och bli GLAD i hop om de gör samma(strävar efter samma mål). Ju mer de följer förnuftet när de uppnår sit mål destå bättre uppnår de målet och destå GLADARE blir de
-2 Människor som har olika mål bör prata om annat eller gå ifrån varandra temporärt. Eller så kan den som följer förnuftet förklara sig och utdela straffet som uppstår när den förvirrade inte förstår. Då kan problem uppstå för den kloke då denne kan bli föremålet för lag, hat, hämnd,ARG osv. Dutta lagom, rätt mängd på rätt människa.
-Tänk på att alla vill samma och är du glad och vill någon väl och inte är RÄDD kan du gå till vilken människa som hellst och hitta något gemensamt och tala med ömsesidig GLÄDJE om detta.
-Det går alltid enklare att vara ärlig så länge det sker för ett gemensamt mål
-Det finns sadister som glädjes av andras olycka. Dessa vill man bli vän med för det ger mer glädje då det påverkar världen mer i rätt riktning.
-Man känner sig själv mer fri ju mer en annan människa lever enligt förnuftet(är mer lik). Dessa kommer inte att hata utan känna att deras annurlunda väsen blir förstått på rätt sätt för ovanlighetens skull.
-Använder du förnuftet(dvs enligt bra teori) så kan du alltid förstå eller göra delen lite bättre eller jättemycket bättre än tidigare för du gör delen pga GLÄDJEN... tex du spelar schack bättre( i den mån du vill detta) för hjärnan kommer inte att störas av oro/ångest att förlora/vinna. Du gör IQ tester bätter(i den mån du vill) därför att resultatet betyder inget för dig längre utan du gör det med glädje(dessutom vet du att dessa tex MENSA människor ofta inte förstår och använder hjärnan på rätt sätt att de bara är en del och du har en bättre definition på IQ som du kan bättre)
-Människan ska vara MANISK och pigg. Då kan den anpassa sig och bli lycklig i nästan vilken situation som hellst.
-Skaffa dig jättemånga vänner, det är bra för både dig och dem.
-Försök utveckla dina sinnen ytterligare(lek) du har mer att lära....Innan man kännt en känsla ordentligt så går den inte att förstå.
-Glöm aldrig att så fort du känner något så ska "verkligheten" förstås dvs förstå vad som händer och då försvinner känslan vissa (om den är negativ) och du fokuserar med GLÄDJE på att lösa problemet.
-Det har aldrig hänt att du hamnat i en farlig situation utan att känna RÄDD. Lös situationen i så fall för en högre grundstämning.
-Känns något fel så är det fel och du ska inte göra detta. Din uppgift är att övertyga om att det är fel. Streta i mot med förnuftet så kommer du dela ut naturlagen och mer förstånd till den som tvingar.
-Viljan är inte fri förstå orsak och verkan att det är kroppar som rör sig i naturen. Förstå orsaken och du kan hjälpa en människa att uppnå vad den vill enkelt ofta.
-Läs inte det du inte vill förstå eller mår bra av.
-Fortsätt utveckla dig och förstå mer och mer tills du dör.
-Se det som är bra och gör detta så försvinner det dåliga av sig självt.
-det finns bara bra varianter/verkan av något som görs enligt förnuftet(naturlagen som är evig och inte går(inte jag ännu) att förstå, annat än att än om världen vore evigt och oändligt)

förstår mig själv
Inlägg: 3058
Blev medlem: 13 maj 2012 19:32

Inläggav förstår mig själv » 11 jun 2012 07:12

-En känsla kan ha flera orsaker. Ju fler orsaker destå starkare känsla. Orsakerna i sig är olika starka. För mig 1) Min relation till min familj är en orsak till ledsen och denna orsak måste elimineras(dvs måste ändra på detta förhållande)2) mitt nuvarande arbete är en orsak och detta måste ändras. Annars kommer depression. Ändra med motstånd så att även de ändras till förnuftet och man närmar sig lite till det bättre....
-Att hjärntvätta(få folk att förstå) tar ofta längre tid än jag tidigare trodde.
-Det har gått enligt teorin gällande min familj. de har mått bättre och bättre, ändrat sig mer och mer och så har även jag.
-Visa tydligare vad du känner för detta är gemensamt och viktigt för den du träffar. När det gäller positiva känslor. Dock inte för mycket och vänta och se hur mycket människan tål.
-En del människor kan nästan inte förstå något alls då de är fixerade vid sin världsbild/religion. De går att påverka men det är nästan lönlöst att göra detta. Låt andra göra detta jobb istället.(biefffekt, ringar på vattnet).
-Ett djur/människa i en bur som inte på annat sätt än med våld kan bli fri är det farligaste man kan möta och kraften den kan utveckla kan bli enorm jämfört med allt annat. Den ofrie är alltid den farligaste och kan enkelt med fysiskt våld klara vem som hellst. Följer den förnuftet så kommer den att göra en handling som skulle vara omöjligt för andra.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Tråden för min egen bot.

Inläggav Pilatus » 13 feb 2014 16:59

Du skrev i tråden "Problem med monoteismen" den 13 feb 2014 kl 05:31 att "Naturlag=Guds vilja."

Men, på vilket sätt gör en sådan sats någonting alls mer begripligt?

Man kan ju med större förklaringsvärde anse att naturlagarna = Newtons ekvationer.
När Napoleon frågade Laplace (1749-1827) om inte Gud behövdes för att förklara kosmos, svarade han: "Den hypotesen har jag inget behov av!"
Moderator


Återgå till "Lekstugan"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster