Din egen (fantasi)trädgård

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Din egen (fantasi)trädgård

Inläggav Anne » 09 feb 2014 23:04

Sitter och ler, tycker ni skriver så fint :)

Jag skulle tycka om en syrenberså med en hammock som inte gnisslar. Skulle tycka om ett jättestort träd med en gunga stor nog för två personer också. (Tror fortfarande på positiva effekter av min egenpåhittade gungterapi ;))

Jag skulle skapa en väldigt brokig rabatt där både blommornas färg och bladens form kompletterade samtidigt som konstraterade mot varann. Pompöst, stolt, försiktigt, lågmält, resligt, bestämt, vänt, blygt, skrikigt, kaxigt, romantiskt osv. som vore som en symfoni för en duktig musiker.

Skogen runt hörnet. En sån där riktig John Bauer-skog med smaragdgrön mossa och så där lagom mycket kantareller så att det inte bara är att håva in dem, utan lite mer glädjefnatt när man hittar dem då och då. Tror jag skulle applicera den principen i min trädgård också - tja, som på måfå strö ut lite pärlor eller täcka en kruka med bergskristall eller någon annan trevlig sten. Och om någon besökande kom till mig och sa "jag hittade den här vid krusbären" eller påpeka något positivt om stenarna i krukan så skulle jag le lite inombords och vid ett senare tillfälle fråga den här personen hypotetiskt om han/hon fick önska sig tre saker - vad det isf skulle vara. Skulle lyssna uppmärksamt. Sedan skulle jag ta pärlan/stenen och gå iväg ensam till skogsbäcken och upprepa den personens önskningar för Skaparen och hoppas att han samtycker till någon av dessa önskningar. Men det skulle jag inte säga ett pip om till någon annan :)


Återgå till "Lekstugan"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster