Gärningsmännens anhöriga

Vårens tema; om kriminalitet, fångvård, brott och straff.

Moderator: Moderatorgruppen

Fiore
Inlägg: 61
Blev medlem: 14 aug 2009 21:02

Inläggav Fiore » 17 aug 2009 15:30

Gott att höra att folk tänker på just gärningsmannens anhöriga! Inte ofta man hör om det riktigt, det är ju självklart att de får en tuff period framför sig, men det känns som att folk glömmer den delen och riktar ilska mot gärningsmannen, och tycker synd om offret/offrets anhöriga.

En sak jag tycker man kan tänka på, ibland i alla fall.. Varför gjorde gärningsmannen som han gjorde? Kan det ligga något bakom, som kanske inte media nämner?

Användarvisningsbild
Logos
Inlägg: 1827
Blev medlem: 23 nov 2008 23:32
Ort: Stortån och uppåt
Kontakt:

Inläggav Logos » 19 aug 2009 00:16

Det vore ju mäktigt om media kunde nämna samtliga bakomliggande faktorer! Nästan lite Asimov-känsla där. Du får vänta på framtiden tror jag.
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's YOUR MIND

Användarvisningsbild
Logos
Inlägg: 1827
Blev medlem: 23 nov 2008 23:32
Ort: Stortån och uppåt
Kontakt:

Inläggav Logos » 19 aug 2009 00:17

Och nu är framtiden redan förbi, och inga framsteg att tala om. Bara tt vänta på nästa framtid.
What's the ugliest

Part of your body?

Some say your nose

Some say your toes

But I think it's YOUR MIND

suchanother
Avstängd
Inlägg: 4110
Blev medlem: 14 feb 2004 23:37
Ort: Göteborg

Inläggav suchanother » 19 aug 2009 01:35

Inte ett dugg synd om anhöriga som egentligen är medskyldiga till att producerat fram en psykopat/brottsling.
I vissa kretsar finns en ”låt gå” mentalitet och de typerna är de som mest utnyttjar det sociala skyddsnätet. ”white trash”, you know.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 19 aug 2009 08:42

suchanother skrev:Inte ett dugg synd om anhöriga som egentligen är medskyldiga till att producerat fram en psykopat/brottsling.
I vissa kretsar finns en ”låt gå” mentalitet och de typerna är de som mest utnyttjar det sociala skyddsnätet. ”white trash”, you know.


Japp, en grupp du tillhör vilket bevisas av att det är ett brott att medvetet trakassera andra, dit mobbing räknas, något du sysslar med här bland annat, även hot är ett brott, vet inte hur ofta jag läst att du hotat att använda dina enligt egen utsaga " stora nävar" för att slå ned någon du inte gillar. Visst, en låt gå mentalitet skyddar tydligen dig med, typ ahh, han är ju sån. Det är svårt att inte bli provocerad av dig, antingen försöka ge igen med samma mynt, eller också tiga, inget av alternativen synes mig bra nog, lösningen vore enklast om du satte alkolås på ditt tangentbord. :)

suchanother
Avstängd
Inlägg: 4110
Blev medlem: 14 feb 2004 23:37
Ort: Göteborg

Inläggav suchanother » 19 aug 2009 10:12

Zokrates, kan inte du sluta förfölja mej? Spelar snart ingen roll i vilken tråd eller vilket ämne jag än skriver så nog fan hittar du mej och muckar gräl.
Om det är så att jag överskrider regler eller är på något sätt är jobbig på det här stället så kan Johan skicka ett PM så försvinner jag snyggt och städat.
Samtidigt tror jag att det finns folk, likt Zokrates, som inte kan leva utan att ha ett hatobjekt. Ett sådant förhållningssätt sitter i ryggmärgen och är väldigt primitiv. Det är liksom alltid något/någon yttre som förstör ens liv. Dessa ”spagettimonster” produceras av ens egen hjärna och har ingen motsvarighet i verkligheten. Höj blicken en aning Zokrates så märker du att jag egentligen är den schysstaste killen här. Hela den här ”uppenbarelsen” kommer att bli en chock så var beredd, men ta det lugnt och låt allt sjunka ner långsamt.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 19 aug 2009 15:04

suchanother skrev:Zokrates, kan inte du sluta förfölja mej? Spelar snart ingen roll i vilken tråd eller vilket ämne jag än skriver så nog fan hittar du mej och muckar gräl.
Om det är så att jag överskrider regler eller är på något sätt är jobbig på det här stället så kan Johan skicka ett PM så försvinner jag snyggt och städat.
Samtidigt tror jag att det finns folk, likt Zokrates, som inte kan leva utan att ha ett hatobjekt.


Oj, var det inte roligt längre, egen medicin smakar bittert. Det är lätt att kolla vem det är som förföljer vem, samt lika lätt att se vem som var upphov till det hela. Gå till profil på användaren och kolla senaste inläggen bakåt, gör man det på dig eller mig, så talar beviset sitt tydliga språk, du förföljer mig och du startade skitsnacket. Visst, jag skall ignorera dig i fortsättningen då inget du skriver ändå har substans eller minsta verklighetsanknytning.

matahari
Inlägg: 1136
Blev medlem: 04 maj 2007 00:30
Ort: slutet av början.

Inläggav matahari » 11 sep 2009 00:07

Biss


Återgå till "Tema: Kriminalitet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 77 och 0 gäster