TJÄNSTEMÄNNEN

Vårens tema; om kriminalitet, fångvård, brott och straff.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
LJUSUPPLEVELSE
Inlägg: 939
Blev medlem: 20 nov 2008 11:45
Ort: någon som söker sin själ.

TJÄNSTEMÄNNEN

Inläggav LJUSUPPLEVELSE » 18 feb 2009 00:45

Jag ser inte upp till min chef längre ...
Han är en tjänsteman ... bland andra ... i dagens Sverige , som jag trodde var ganska okorrumperad tills för en tid sedan... :(
Jag fick tidigare reda på att han och några till har förskingrat pengar ...
Jag talade om det för hans chef , jag var inte den första som gjorde det , och jag var inte den första som fick skit för det...
Hans chef , chefen för handikappomsorgen orkar väl inte ta tag i det där...
Hon är på sätt och vis själv inblandad , eftersom hon inte tog tag i det tidigare...
Idag fick jag reda på att verksamheten tar betalt , och att kommunen betalar ut pengar till inskrivna utan att de kommer dit... :shock:
Det gagnar alla på sätt och vis...vi kan redovisa vinst för verksamheten , kommunen kan rentvå sig ansvaret (tar bevisligen hand om de sjuka ) , och patienterna får en liten slant som de egentligen inte ska ha,eftersom de inte kommer dit...
Förlorarna blir vårdtagarna , ingen ansträngning görs för att hjälpa dem,man drar in dem i härvan istället... :(
Jag funderar på att ta ett snack med socialstyrelsen...eller någon politiker...jag ska ta ett snack med facket imorgon till att börja med. :wink:
1965are...ikoniskt halvlärd kvasifilolog,metaretoriker,preprotoauktoritet, ärkehemipseudofilosof och megapsykodianoia.

matahari
Inlägg: 1136
Blev medlem: 04 maj 2007 00:30
Ort: slutet av början.

Inläggav matahari » 18 feb 2009 18:29

Välkommen till verkligheten!


Återgå till "Tema: Kriminalitet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster