Bort med alla lagar

Vårens tema; om kriminalitet, fångvård, brott och straff.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Elake Karsten
Inlägg: 70
Blev medlem: 04 jun 2011 22:35
Kontakt:

Bort med alla lagar

Inläggav Elake Karsten » 23 aug 2011 22:52

Vad är våra lagar, annat än juridiska spetsfundigheter avsedda att hålla massorna i schack och skydda de rika och mäktiga. Våra lagböcker har blivit så omfattade och svårtillgängliga att ingen normal människa kan förstå dem och ta  till sig deras innehåll. Juridiskt mumbojumbo och ordklyveri har fått ersätta det sunda förnuftet. Domstolarna har blivit säte för årslånga processer där folk stämmer varandra för olika galenskaper, alltmedan advokaterna skär guld med täljkniv. Advokater och jurister är vår tids värsta parasiter. Avskaffa därför alla lagar och ersätt dem med sunt förnuft. Den gamla germanska rätten präglades av sunt förnuft, men den ersattes av den romerska rätten som ligger till grund för våra dagars rättsuppfattning.
Adolf Hitler sa en gång; att det en dag skulle vara skamligt att verka som advokat i Tyskland. Jag kan inte annat än hålla med.  :wink:
Akademiker och filosof som delger omgivningen sina ocensurerade tankar och funderingar i sann nihilistisk och misantropisk anda.

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 2627
Blev medlem: 17 okt 2003 21:44
Ort: Årsta
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 24 aug 2011 08:41

Vissa lagar kanske inte behöver vara skrivna,
eftersom det man gör mot en annan kan även göras mot en själv.

Men om man begår brott när inget tittar så sker ju en skada utan att man betalar för det.

Jag får inte slå dina barn för då slår du mig - den lagen finns nog.

Du får inte använda ordet "och" när du talar med mig, för då slår jag dig -
även denna lag finns nog även om den är mindre utbredd.

Och så skall jag bli tilltalat i tredje person, men det vet ju alla.

Åssa Hitler: man skulle kunna prata om Hitler som målare, djurvän och humanist i en hel timme
utan att säga ett osannings ord. Selektiv sanning skulle jag kalla det för.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 25 aug 2011 16:12

Tycker också att en hel del lagar borde slopas. De flesta förstår väl att lagar är en grund för att det ska finnas kriminalitet ;) Nä, men nog 17 tycker jag att man ska få måla sitt hus, som man äger, i den kulör man vill och äger man lite mark där tycker jag också att det är löjligt att man behöva söka bygdnadslov för nån gäststuga eller så - på sin egen tomt som man äger!
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 2627
Blev medlem: 17 okt 2003 21:44
Ort: Årsta
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 26 aug 2011 00:42

bara du inte bygger en moské på din tomt eller balkong, då får du med stadsbildsvärnarna å göra

åsså ska hitler va med i varje meddelande; håll stilen :)
Hitler var vegeterian minsann.

Användarvisningsbild
Elake Karsten
Inlägg: 70
Blev medlem: 04 jun 2011 22:35
Kontakt:

Inläggav Elake Karsten » 26 aug 2011 22:19

Klart Adolf ska va me, han är ju en så hipp snubbe. :D Minns gamla MAD, han var med i nästan varje nummer.  :wink:
Akademiker och filosof som delger omgivningen sina ocensurerade tankar och funderingar i sann nihilistisk och misantropisk anda.

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 2627
Blev medlem: 17 okt 2003 21:44
Ort: Årsta
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 27 aug 2011 04:16

Adolf var även en stor konstälskare, och samlare.
Hans polare Göring var dock en ännu större konstälskare och samlare.
Tillsammans älskade de konsten så mycket att de även samlade dålig konst,
som de sedan brände på bål, eftersom det inte var någon bra konst.

Skälet till att du inte får använda ordet "och" när du tilltalar mig är nog:
änvänd aldrig långa meningar som kräver det ordet, jag blir bara förvirrad.
Vadå och?!? Och vadå? Sluta tramsa!

Åsså nu över till hitler...

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 28 aug 2011 14:38


Användarvisningsbild
Elake Karsten
Inlägg: 70
Blev medlem: 04 jun 2011 22:35
Kontakt:

Inläggav Elake Karsten » 28 aug 2011 23:46

Min gode vän Thomas Möller i Hells Angels är också konstälskare, han samlar på tavlor målade av Adolf Hitler. Tyvärr har dessa tavlor nu beslagtagits av svenska staten och ska säljas på exekutiv auktion då Möller är skyldig staten 3 miljoner i skatteskulder. Givetvis påhittade skulder, en hämnd bara för han är med i en MC-klubb vars medlemmar älskar att meka med motorcyklar. Snacka om att man förföljer människor i Sverige. :wink:  :wink:
Akademiker och filosof som delger omgivningen sina ocensurerade tankar och funderingar i sann nihilistisk och misantropisk anda.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 27 dec 2011 01:05

Det är lätt att ta prata om att avskaffa alla lagar, men visst, ge mig ett par ak47or och ett par lådor
ammunition så skipar jag min egen rättvisa, men vad gäller brott så är samhället beroende av
det och stödjer faktiskt organiserad kriminalitet-annars hade det ju varit en enkel sak att
tvångssterilisera alla notoriska våldverkare, lobotomera dem och placera dem i ett äldreboende
som de lallande idioter de innest ändå alltid varit, vilket vi iofs borde göra med fler "typer" som
inte har mer än pengar på hjärnan och betraktar medmänniskor som ett medel att sko sig själv.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 27 dec 2011 02:07

Zokrates skrev:Det är lätt att ta prata om att avskaffa alla lagar, men visst, ge mig ett par ak47or och ett par lådor
ammunition så skipar jag min egen rättvisa, men vad gäller brott så är samhället beroende av
det och stödjer faktiskt organiserad kriminalitet-annars hade det ju varit en enkel sak att
tvångssterilisera alla notoriska våldverkare, lobotomera dem och placera dem i ett äldreboende
som de lallande idioter de innest ändå alltid varit, vilket vi iofs borde göra med fler "typer" som
inte har mer än pengar på hjärnan och betraktar medmänniskor som ett medel att sko sig själv.


Grabben sa tidigare idag ett par intressanta saker,
Lagen tillåter dessa personer att utrota jorden. Det finns inga lagar mot det.
Det dom gör är lagligt. (inte olagligt)

kanske dags att börja skapa lagar och ställa krav på vad människan får göra och inte göra ?

Hur ska de nya lagarna se ut ?

jag börjar med:

1 totalstopp av kommersiell fiske i hela världen.

Sceptisk
Inlägg: 2520
Blev medlem: 15 dec 2006 00:33

Inläggav Sceptisk » 27 dec 2011 02:34

Marko

Tror att man måste förändra människors grundsyn innan det kan bli någon förändring. I dagsläget så har människor rättigheter som har som målsättning att skydda dom (mot lagen, företagen, staten och övergrepp); men Jorden som format människorna har inga rättigheter. Jorden betraktas enbart som en resurs för människor. Men Jorden är allas ursprung och borde egentligen vara det mest värdefulla föremål som finns. Allt levande går ju att härleda tillbaka till Jorden. Om människorna erkände Jordens rätt och autonomi och drog riktlinjer från det fundamentet så skulle vi snabbt inse vad som går och inte går göra - för allas bästa. Det vi gör mot Jorden gör vi också mot oss själva.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 27 dec 2011 09:23

förändra människors grundsyn innan det kan bli någon förändring


Tror du inte att människor idag börjar vakna till liv ?, Jag vet inte om det sker, men det verkar som att många blivit medvetna om mycket.

Det jag vet är att politiker och annat inte bryr sig ETT skit om va man tycker, De i eliten har råd att gå sin egen väg.
De riskerar inget mer än att vi ger dom dåligt samvete i ett par år. Fram tills folket har glömt bort och förlåtit.
Då sitter dom där med än mer pengar, än mer makt och än bättre position till att gå sin egen väg.

jag håller helt med dig skeptis. Det är en del av det vi ska göra, att ge folket information.
Naturens hämnd kommer vi aldrig komma ifrån, resurserna tar slut för fattig om rik. Miljön förstörs för fattig som rik.


Återgå till "Tema: Kriminalitet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 17 och 0 gäster