OWE skrev:muskot skrev:OWE skrev:muskot skrev:Du vet att kaos är något man skapar.
Kaos uppstår om man inte skapar system (lagar, regler, normer) som håller kaoskraften stången.
Min kärlek är obesvarad!!
Så ifall inte vi människor skapar ett system snart så kommer månen att hoppa hur dess bana?
Där fick du mig nästan!Men, jag ska försöka försvara min ståndpunkt. Du säger att kaos är något man skapar. Jag utgår ifrån att du med "man" då menar människan. Detta innebär att endast människan har denna unika egenskap att skapa kaos. Eftersom människan är ensam om egenskapen så kan alltså kaos endast finnas där människan har kunnat skapa det. Detta resonemang leder till att allt sådant som kan identifieras som kaos i kosmos, egentligen är välordnade system.
- Detta håller väl inte, eller?
Jag tror det håller faktist, det första kriget uppstod när det första samhället uppstod. Vi har levt på ett sådant sätt så pass länge att vi har blivit sjuka. MEN ifall vi skulle fokusera på individerna i så stora drag att de blev de bästa versionerna av sig själva och också förstod att alla människor är kapabla till ont och gott (det är ett val) och hjälper varje individ att förstå att för sitt egna bästa välja att va god, hjälper dem att vara den bästa versionen av sig själva, att förstå att det är dem som individer som faktiskt ansvarar över sin egna lycka. Jag har sätt lycka i de fattigaste hemmen. Så utomstående faktorer är inte det som styr över ifall man är olycklig eller ej.
Att få detta att funka är jätte lätt, ni har säkert sätt filmen send it forward. Tänk ifall alla skulle hjälpa 10 personer i sin närhet att nå sin fulla potential och lära dem hur man är lycklig och hur man lyckas nå sina mål.
I alla fall vad jag vill komma fram till är att samhället är kaos skapat i en naturlig ordning.