HASCH

Moderator: Moderatorgruppen

Phileas Fogg
Avstängd

Inläggav Phileas Fogg » 27 feb 2009 17:29

det är grisblod vi talar om. Ni kan äta grisblod men ni kan inte röka kåda utblandat med getblod eller henna utblandat med getblod, kokat i alchohol.

henkeq
Kontakt:

Inläggav henkeq » 12 maj 2009 09:06

Har två allmän fråga.

Måste en psykos vara en dålig sak?

Vad är markerande för en psykos?
Regret is Useless

(Jag är inte filosof i mitt skrivande, bara i mitt agerande)

Phileas Fogg
Avstängd

Inläggav Phileas Fogg » 05 jun 2009 16:40

Psykos betyder död själ!

Och om du trivs med den som jag gör så är det trevligt att ha den!

transversal

Inläggav transversal » 05 jun 2009 16:58

henkeq skrev:Har två allmän fråga.

Måste en psykos vara en dålig sak?

Vad är markerande för en psykos?

Dålig ur vilket perspektiv? Med avseende på vad? Vad man gör med sina erfarenheter i ett längre skede påverkar i hög grad hur man ser tillbaka på dem. Det är en svår fråga du ställer, men ur olika slags kriser kommer ofta en utveckling som en följd.

Phileas Fogg
Avstängd

Inläggav Phileas Fogg » 05 jun 2009 20:46

Som jag sa: om man trivs med en psykos som jag gör så är det bara trevligt att ha den!

Om vi tittar på alla snurriga människor, så beror det mesta på mammon. I sverige är inte läkare läkare, utan här borrar våra läkare efter vatten, guld, diamanter med mera, och använder sig av sina patineter som borrkrona.

Våra läkare läker inte sår utan de jagar efter guld. I bland sliter det för våra psykotiker och det begår ett brott som sedan viks ut i nyhetsbladet.

I sverige är det mer riskabelt att gå till läkarna för sina bekymmer än vad det är att hela dem själv (om man är insatt i läkekonst). Självklart används helandepreparat i viss mån, men oftas är medicinerna patineterna får endast till för att få borrkronan att inte slinta.

Sveriges psykosläkare jagar efter guld och diamanter snarare än att försöka hela människor som är i en sargad sitts. jag förespråkar inte  att hålla sådana som mig inlåsta, utan jag förespråkar att man ska lära dem att borra efter uran och använda sina fiender som borrkrona i stället- man kan faktiskt bli ganska rik på att använda en chefsöverläkare som borrkrona. sedan är det bara att ge bort det till fattiga länder som nordkorea eller barnen i afrika om man inte ids vaska fram det guld man har fått upp!

Användarvisningsbild
Ankh
Kontakt:

Inläggav Ankh » 06 jun 2009 18:23

Phileas Fogg skrev:det är grisblod vi talar om. Ni kan äta grisblod men ni kan inte röka kåda utblandat med getblod eller henna utblandat med getblod, kokat i alchohol.
 :lol:
Döden är så nära men jag är så mycket närmare.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 06 jun 2009 19:18

Att aldrig ha haft en psykotisk episod är som att vara oskuld. Jag vill rent av påstå att den som aldrig varit psykotisk egentligen inte känner sig själv. Det är, som jag ser det, först vid gränserna som vi blir varse konturerna överhuvudtaget.

Fast nu blir man ju knappast psykotisk per automatik av hasch, utan för att bli det krävs en massa andra faktorer. Utsatthet i största allmänhet funkar bra mycket bättre. Tvärtom kan haschet nog göra många människor friska - ett begrepp som vi nog kan tvista om.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Phileas Fogg
Avstängd

Inläggav Phileas Fogg » 06 jun 2009 21:20

Om man skulle blanda ut marijuana med mjölk och honung skulle man nog få grönt guld!

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 06 jun 2009 21:24

Smula sönder gräset i smält smör, häll på mjölken och honungen, värm på plattan, sila bort gräsresterna, och drick. Skönt flummig en hel dag.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 06 jun 2009 21:24

Phileas Fogg skrev:Om man skulle blanda ut marijuana med mjölk och honung skulle man nog få grönt guld!

Eller endast grön diarré.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 06 jun 2009 21:25

Avantgardet skrev:Smula sönder gräset i smält smör, häll på mjölken och honungen, värm på plattan, sila bort gräsresterna, och drick. Skönt flummig en hel dag.

Säkert grön diarré dan efter där med.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 06 jun 2009 21:29

För oss laktosintoleranta fjantar går det förstås lika bra med soja- eller risbaserade, eller what have you, alternativ. Om det nu är det du är rädd för. Ingen som läst Baudelaires bok om de artificiella paradisen? Riktigt läskande berättar han om haschbaserad turkisk konfekt. Synd att rökat är så dyrt så man känner sig nödgad att röka det för att få ut så mycket som möjligt av det. Skulle ju gå få bort precis alla hälsorisker med det om man åt det istället. Krävs dock minst ett gram, och helst fem, för att man ska få ut nåt av att äta det.

Användarvisningsbild
kWee

Inläggav kWee » 07 jun 2009 10:42

Om man skulle blanda ut marijuana med mjölk och honung skulle man nog få grönt guld!

Du är en riktig pionjär Phileas!  8)

Phileas Fogg
Avstängd

Inläggav Phileas Fogg » 07 jun 2009 17:51

tacka vet jag manna, mjölk, honung och nötblod, kokat i alkohol.

Phileas Fogg
Avstängd

Inläggav Phileas Fogg » 11 jun 2009 19:07

går det inte att bli hög på bränn-näslor. om man kokar det i alkohol och sedan röker det?!

Jag skulle tro att det är detsamma som spice!

Återgå till "Psykologi"