Byz skrev:J R Auk skrev:Byz skrev:Eller har vi inherenta problem med diskmedel också, vilka uppvisar toxicitet vid väldigt låga doser?
Finns inget som skvallrar om att diskmedel skulle ställa till med några problem för någon, inte mindre rasera individers och familjers liv. Du är av annan åsikt? Vi människor hyser trots allt ett förnuft mäktigt nog att klara av att dra vissa generella gränser. Men jag tadlar dig inte för din syn. Varje armé slåss för sin sak. Bättre det än likgiltighet.
Hur var det med diskmedlet då? Ett "tungt" argument som egentligen var ett "tomt" retoriskt knep? Förväntade mig inget annat, du har inga argument till fördel för den syn du så ivrigt förfäktar. Du vinner i alla fall ad-hominem-ligan utan större konkurrens. Det ger jag dig mer än gärna.
Det behövdes inte styrkas, men jag får väl förklara eftersom det verkar vara svårt för poletten att trilla ner hos nykterhetspundarna.
Hos små barn kan förgiftningar orsaka olyckor. Enligt statistiken är en av de vanligaste förgiftningarna hos små barn att de äter tobak. Förgiftningar förekommer i synnerhet i det ögonblicket när den vuxna svarar i telefon eller öppnar dörren för en gäst: läkemedlet, cigaretten, den söta alkoholdrycken eller minibatteriet blir utan observation en liten stund och försvinner ner i barnets mun. Till exempel flytande maskindiskmedel i färggranna, lockande förpackningar är farliga om de lämnas inom räckhåll.
Men du uppvisar ju din kalla egoistiska och kyliga attityd när du avfärdar den vånda som föräldrar vars barn förgiftats upplever som inget problem.
Vad säger vi om sådana fall som har dödlig utgång? Jag är övertygad om att fler dör av diskmedel än av cannabis. Är det heller inte något som raserar liv?
Varför jag leder ad hominen ligan är för att opponenterna liknar dig, ni har ett signum. Det tål att påpekas, även om jag vet det kontraproduktiva om man nu vill diskutera med förhoppning om att övertyga. Dock har mina erfarenheter gett mig att jag inte hyser några som helst förhoppningar på ett plötsligt tillfrisknande av sådana som dig själv. Ni är obotligt upptagna med att självbilden och kan inte relatera till något annat än ert egna tyckande. Det här stödet är ju inte det primära, det som söker befästa att man pundar bort sitt liv, vilket förstås vilar på antagandet av en värdegrund du är blind för.
Det signumet är att ni tar er rätten att med våld förtrycka andra, direkt eller indirekt. Och det för något "objektivt gott".
Som sagt var, du har ännu inte uppmärksammat vad som krävs att visa på för att drogerna i sig skall lastas för de problem ni räknar upp, utan att riktigt kunna hänvisa till konkret.
Sen undrar jag varför behöver jag ens argumentera för min ståndpunkt? Menar du att du inte är här för att diskutera utan för att försöka pådyvla oss vad du redan antagit. Finns det fler områden där attityden vi bör inta är given och om någon vill bryta det konservativa mönstret skall det argumenteras för? Oj oj oj vad snurrigt det kan bli ibland.
Om du vill ha argument så ger jag dig följande. Vill du att jag skall begränsa dig med ett godtyckligt tyckande i en fråga? Vill du ge mig legitimitet att polisen ser till att du efterföljer mitt godtycke?
Om du hävdar något annat än att det är godtycke som bestämmer lagarna kring droger så visa då på det inherent dåliga hos drogen/drogerna så att vi kan förstå varför vissa men inte andra skall nära ett förbud.