ILSKA. Bra eller dåligt?

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Basal

Inläggav Basal » 06 jan 2011 23:53

Ja! Rättvis ilska? :) Det är JÄTTESKÖNT! Sånt gillar jag.
Såna saker kan man liksom drömma om. Nästan smått sadisktisk ilska hähä!! Som man väntar ut! ..sen tar man ut den på 'rätt' människa - vid den där 'rätta' tidpunkten.. muahahaaa! :lol:

*den stannar oftast där i min egna ilskna våta dröm*

Min far har alltid varit en jävla tjurskalle till människa..  :evil:
Han verkar t om smått arg även när han är glad. ..eller vad man nu ska kalla det tillståndet för. hehee!
Bittert liv. :lol:
Där har vi en som inte har hymla med sina arga/ilskna känslor.
Intellektuella ansträngningar kan ibland vara ett hinder för djupare inre insikter.

http://video.google.com/videoplay?docid ... 413643126#

Demitrisk

Inläggav Demitrisk » 18 jan 2011 21:10

Ilska är en viktig del liksom andra känslor för att vi ska kunna kommunicera och uttrycka oss som individer. Ilskan som uppkommer när man känner sig orättvist behandlad eller hamnar i bråk är viktig för att inte gå hem tyst och trycka ner ångesten. I vårat samhälle är det viktigt att samspela med varandra, vi utveckals som bäst när vi samverkar och kommunkationen är en byggsten. Vad ska vi ersätta känslorna med? Kroppssspråk utan emotioner? Istället för att hålla ilskan inom sig eller ta ut den på oskyldiga i ens närhet bör den få utlopp genom idrott eller kreativt skapande. Alltför kontrollerande alternativt (till synes) känslokalla människor gör mig rädd, jag kan inte få kontakt med dom på samma sätt som jag får med spontana, utåtriktade människor. Ironiskt att jag då är motsatsen.
Fråga ingenting om mitt användarnamn, tänkte heta "Deterministisk" men skrev fel...

Återgå till "Psykologi"