Kärlek

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
sinkaduza

Re: Kärlek

Inläggav sinkaduza » 13 feb 2020 14:15

kär lek är det sista universal kort i en kort lek

euforisk attraktion
gud skapare & barn

inget billigt helt gratis
ger jag mitt liv för ditt

kärlek är vad jag är

531bts

Inläggav 531bts » 26 feb 2020 10:08

Medvetandet är det som kännetecknar allt levande. Vad är din erfarenhet av att vara medveten? Allt det som surrar i skallen av dagdrömmar, planer, minnen? Din idé om vad o vem du gillar eller ogillar? Jag menar att inget av det du tänker, känner, tror är medvetande. Medvetande är din existensiella grund o orsaken till att du kan tänka, känna, erfara, ta emot intryck o uttrycka behov.
Det finns inte två individer som är varandra lika i utseende, begåvning, tankeförmåga, 100% olikhet. Det enda som är lika hos alla levande varelser o som jag menar är helt avgörande för tillfredsställelse av kärleksbehovet, är att de har samma grundidentitet: om sig själv o sin omgivning medveten, 100% lika hos ALLA individer. Den förmågan o medfödda identiteten är utgångspunkt för spegling i likasinnad i det som pågår i tankesinnet av minnen, kunskap, självbild.
Hur kan spegling som likasinnad i medvetandet, vara möjligt om det enda jag av upplever hos mig själv o vad jag genom mina sinnen, är momentan olikhet o mångfald?

hakkapeliitta

Inläggav hakkapeliitta » 26 feb 2020 22:55

Din jävel.
Jag skrev en lång text om min uppväxt, om min barndom men varför i helvete sopar du bort det jag skrev!

Återgå till "Psykologi"