En väckelse kan öppna upp för nya möjligheter!

Moderator: Moderatorgruppen

unik

En väckelse kan öppna upp för nya möjligheter!

Inläggav unik » 10 aug 2024 14:57

som ringar på vattnet kan denna erfarenhet kanske väcka en ny tanke hos någon

med ett möte hos en psykolog som utvecklades till något fint och vackert
berätta att jag är ekonomisk fri men inte ekonomiskt oberoende och att detta färgar av sig i ens grundhållning som blir bekymmerfri med mindre måsten
samt nämnde hur spelteoretiska termer appliceras i vardagssituationer och intressen som ligger mig varm om hjärtat

kärnan var dock det spontana mötet med en kvinna som hälsa på min hund
det utvecklade sig till en väckelse
en mekanism som psykologen bekräfta är ett verktyg dom använder för att bryta mönster på konstgjort sätt för att skapa en aha känsla och ett uppvaknande hos en patient att se nytt och agera

för mig var det att hon berätta hur hon förlorat sin hund som drunknat under isen
och jag berätta om hur jag med sorgliga omständigheter blev med hund första gången i mitt liv
det hela sluta med att hon gav mig en kram som vara en stund och jag fylldes av närhet och värme

efter några år i dvala eller som sömngångare i samhällets brus
så väcktes jag till liv och tänkte att det finns hop och vill leva nu

börja dejta utan några problem och träffat en kvinna som ger mig både mental och känslomässig stimulans där vi närmar oss med intimitet och närhet
den samhörighet och tillit dom flesta söker
ändra levnadsvanor och bryta invanda tanke och levnadsmönster
bland de svåraste man kan göra i livet och kan liknas vid att sluta röka eller gå ned i vikt eller bli nykterist

en kedjereaktion att ta tag i sitt liv och att agera blev kärnpunkten och innebörden av väckelsen
mötet ur ödets orakel infann sig och som jag omfamna
en väckelse kan bestå av olika preferenser och är individuellt betingat

MVH

Hubert

Re: En väckelse kan öppna upp för nya möjligheter!

Inläggav Hubert » 10 aug 2024 17:46

Rik och spännande text med stavfel som jag inte vet om de är stavfel utan vill få läsaren att tänka i nya banor.
Jag har alltid avskytt ordet väckelse. Du klär av det snyggt: bryta mönster på konstgjort sätt.

unik skrev:som ringar på vattnet kan denna erfarenhet kanske väcka en ny tanke hos någon

berätta att jag är ekonomisk fri men inte ekonomiskt oberoende och att detta färgar av sig i ens grundhållning som blir bekymmerfri med mindre måsten
samt nämnde hur spelteoretiska termer appliceras i vardagssituationer och intressen som ligger mig varm om hjärtat

en mekanism som psykologen bekräfta är ett verktyg dom använder för att bryta mönster på konstgjort sätt för att skapa en aha känsla och ett uppvaknande hos en patient att se nytt och agera

för mig var det att hon berätta hur hon förlorat sin hund som drunknat under isen
och jag berätta om hur jag med sorgliga omständigheter blev med hund första gången i mitt liv
det hela sluta med att hon gav mig en kram som vara en stund och jag fylldes av närhet och värme

börja dejta utan några problem och träffat en kvinna som ger mig både mental och känslomässig stimulans där vi närmar oss med intimitet och närhet
bland de svåraste man kan göra i livet och kan liknas vid att sluta röka eller gå ned i vikt eller bli nykterist

en kedjereaktion att ta tag i sitt liv och att agera blev kärnpunkten och innebörden av väckelsen

MVH

unik

Inläggav unik » 10 aug 2024 18:19

Hubert skrev:Rik och spännande text med stavfel som jag inte vet om de är stavfel utan vill få läsaren att tänka i nya banor.
Jag har alltid avskytt ordet väckelse. Du klär av det snyggt: bryta mönster på konstgjort sätt.

unik skrev:som ringar på vattnet kan denna erfarenhet kanske väcka en ny tanke hos någon

MVH

tack

kanske du har tips på hur man med dyslexi ska förebygga inför inlägg som inte irriterar eller känns stötande på andra sätt
inte första gången det påpekas och kanske dags att hitta en lösning

tänkt mig köra text genom AI för grammatisk riktighet innan publicering av text på min blogg
utan att ändra på mina ordval och personlighetsdrag som återspeglar sig i mina uttryck

Hubert

Inläggav Hubert » 10 aug 2024 19:39

Men hop ger en annan mening till citatet än hopp.
unik skrev:efter några år i dvala eller som sömngångare i samhällets brus
MVH

Användarvisningsbild
Illusionen

Inläggav Illusionen » 10 aug 2024 20:12

Hubert skrev:Men hop ger en annan mening till citatet än hopp.
MVH

Hej Unik!

Välkommen till Filosofiforum.
Själv har jag skrivit här på FF i storleksordningen 10 år, så jag har rätt bra kännedom om vad de
olika skribenterna går för.
Det kan vara bra att känna till att det förekommer en blandning av trevliga och otrevliga personer.
Några har svårt att ö h t säga något positivt om andra.
Flera trevliga personer jag uppskattat har försvunnit, troligen p g a bemötandet, så håll ut. :)

/ Illusionen

https://www.youtube.com/watch?v=zHDLUbssMIw
”I tidernas gryning, av tid är du kommen, i svindlande rymders fjärran nyans.”

unik

Inläggav unik » 10 aug 2024 21:10

Illusionen skrev:
Hubert skrev:Men hop ger en annan mening till citatet än hopp.
MVH

Hej Unik!

Välkommen till Filosofiforum.
Själv har jag skrivit här på FF i storleksordningen 10 år, så jag har rätt bra kännedom om vad de
olika skribenterna går för.
Det kan vara bra att känna till att det förekommer en blandning av trevliga och otrevliga personer.
Några har svårt att ö h t säga något positivt om andra.
Flera trevliga personer jag uppskattat har försvunnit, troligen p g a bemötandet, så håll ut. :)

/ Illusionen

https://www.youtube.com/watch?v=zHDLUbssMIw

vilket mottagande

delar din insikt och utvecklar det till något fint och vackert istället för en röd flagga
kallar dom energitjuvar och låter dom få sista ordet som en person med erfarenheten av långt förhållande där man inte på ett underminerat sätt lämnar utrymme för husfrid
en del skulle säga att det är med ett bättre vetande och andra skulle kunna likna det med en hunds beteende som lägger sig på rygg och visar upp magen och kroppen med obefintlig dominans där den andra hunden får nosa fritt och utforska

känns betryggande att betona att båda sidor av ett mynt kan förekomma och känner ingen oro att singla slant med dom flesta
har man en tillåtande tillvaro så finns det tid för återhämtning efter en negativ eller stötande händelse där man låter det bero

den inkännande förståelsen ligger i att någons tillvaro är en annan
med en okänd kunskap om orsak och verkan till reaktion kan jag likna det med följande

låt oss säga att jag är vårdare med två decenniums erfarenhet
och går till ett väsen som är säng liggandes utan vänner samt nära och kära
enda sällskapet är tystnaden och en tv apparat

personen kastar saker och ting samt verbalt otrevlig
ett övergripande aggressivt beteende

här har man valfriheten att se situationen på olika sätt
väljer man att påverkas eller förstår man att vederbörande reagerar på ett naturligt sätt utifrån sin livssituation och hur skulle man själv förändras om man va i samma sitts
inga konstigheter i den insikten

och kan resonera på liknande sätt med energitjuvar utan att ha vetskapen av deras situation
utan det är tillräcklig för mig att ha vetskapen att jag inte är i en beroendeställning eller är i en underminerad

ha en fin kväll

unik

Inläggav unik » 11 aug 2024 07:34

Att visa sig sårbar
Är ett risktagande
Och då har man allt att vinna

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 15 aug 2024 06:49

Är det vara woke det handlar om? Upplyst?
Algotezza aka Algotezza

chikara

Inläggav chikara » 08 nov 2024 13:55

Mitt möte med en psykolog utvecklades till något oväntat vackert. Som ekonomiskt fri men inte oberoende, började jag reflektera över hur mindre måsten skapar en mer bekymmersfri livssyn. Under samtalet, där jag nämnde spelteoretiska perspektiv, blev mitt spontana möte med en kvinna, som tröstade min hund, en väckelse. Hennes berättelse om förlusten av sin hund väckte något inom mig. Den varma kramen vi delade blev ett startskott för förändring, och jag började dejta utan rädsla, förändrade vanor och öppnade mig för nya möjligheter i livet. Pongo IPTV från SvenskIPTV erbjuder ett brett utbud av kanaler och on-demand-innehåll, vilket gör det till ett attraktivt val för streamingentusiaster i Sverige. Med användarvänliga gränssnitt och högkvalitativ streaming är det perfekt för både nybörjare och erfarna användare. Utforska deras erbjudanden för att få en skräddarsydd tittarupplevelse!

Återgå till "Psykologi"